خدای جنگ (بازی ویدئویی ۲۰۰۵). خدای جنگ ( به انگلیسی: God of War ) یک بازی ویدئویی به سبک اکشن - ماجراجویی و هک اند اسلش است که توسط استودیو سنتا مونیکا توسعه یافته و به وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت برای نخستین بار در ۲۲ مارس ۲۰۰۵ برای کنسول پلی استیشن ۲ انتشار یافته است. این بازی اولین قسمت در مجموعه بازی های خدای جنگ است. این بازی با الهام از اساطیر یونانی، و در یونان باستان روایت می شود و موضوع اصلی آن دربارهٔ انتقام است. بازیکن کنترل ابر شرور اصلی داستان به نام کریتوس، جنگجوی اسپارت را بر عهده دارد که به خدایان المپ خدمت می کند. آتنا ایزدبانوی خرد، وظیفهٔ کشتن آرس، خدای جنگ یونان و مربی سابق کریتوس را به وی محول می کند که کریتوس را برای کشتن همسر و دخترش فریب داده بود. هنگامی که آرس از روی تنفری که نسبت به آتنا داشت شهر آتن را محاصره می کند، کریتوس عازم مأموریتی برای یافتن یک شیء باستانی می شود که قادر به از بین بردن خدای جنگ یک بار برای همیشه است؛ جعبه پاندورا.
گیم پلی بازی خدای جنگ بر پایه مبارزات با حرکات کمبو قرار دارد که توسط سلاح کریتوس، تیغه های آشوب و دیگر سلاح کریتوس که در ادامه بازی به دست می آید قابل دست یابی و اجرا است. ویژگی رویداد فوری در بازی به بازیکن کمک می کند تا بتواند حرکت های مختلف اکشن در بازی را پشت سر هم و بدون وقفه اجرا کند تا بتواند دشمن های قوی تر و باس های مختلف در بازی را شکست دهند. بازیکن می تواند از چهار قدرت جادویی خود در مبارزات بازی نیز استفاده کند که قدرت های ارتقایی هستند و در طول بازی قدرتمند تر و آسیب زننده تر می شوند. در کنار مبارزات، بازی دارای پازل ها و عناصر پلتفرمی مختلف نیز است.
خدای جنگ، بیش از ۴٫۶ میلیون نسخه در سراسر جهان شروع کرد و آن را به چهاردهمین بازی پرفروش تمام زمان بر روی کنسول پلی استیشن ۲ تبدیل کرد. با در نظر گرفتن اینکه بازی یکی از بهترین بازی های اکشن - ادونچر بر روی سکوی پلی استیشن ۲ است، بازی جایزه گیم اواردز سال ۲۰۰۷ را به دست آورد. در سال ۲۰۰۹ وبگاه سرگرمی آی جی ان بازی را یکی از برترین هفت بازی تمام دوران پلی استیشن ۲ قرار داد. بازی همچنین با ستایش فراوانی به دلیل گرافیک، صدا، داستان و گیم پلی روبه رو شد و به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده در تمام تاریخ شناخته شد. موفقیت بازی منجر به ایجاد بیش از هفت بازی دیگر و گسترش در دیگر رسانه ها مانند فیلم شد. این بازی و اولین دنباله آن یعنی خدای جنگ ۲ هر دو در سال ۲۰۰۹ برای کنسول پلی استیشن ۳ در قالب کالکشن خدای جنگ عرضه شدند. و دومین کالکشن خدای جنگ در سال ۲۰۱۲ به نام خدای جنگ ساگا باز هم برای پلی استیشن ۳ عرضه شد. از روی بازی یک رمان در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و یک اقتباس سینمایی نیز از سال ۲۰۰۵ در حال توسعه است.
گیم پلی بازی خدای جنگ بر پایه مبارزات با حرکات کمبو قرار دارد که توسط سلاح کریتوس، تیغه های آشوب و دیگر سلاح کریتوس که در ادامه بازی به دست می آید قابل دست یابی و اجرا است. ویژگی رویداد فوری در بازی به بازیکن کمک می کند تا بتواند حرکت های مختلف اکشن در بازی را پشت سر هم و بدون وقفه اجرا کند تا بتواند دشمن های قوی تر و باس های مختلف در بازی را شکست دهند. بازیکن می تواند از چهار قدرت جادویی خود در مبارزات بازی نیز استفاده کند که قدرت های ارتقایی هستند و در طول بازی قدرتمند تر و آسیب زننده تر می شوند. در کنار مبارزات، بازی دارای پازل ها و عناصر پلتفرمی مختلف نیز است.
خدای جنگ، بیش از ۴٫۶ میلیون نسخه در سراسر جهان شروع کرد و آن را به چهاردهمین بازی پرفروش تمام زمان بر روی کنسول پلی استیشن ۲ تبدیل کرد. با در نظر گرفتن اینکه بازی یکی از بهترین بازی های اکشن - ادونچر بر روی سکوی پلی استیشن ۲ است، بازی جایزه گیم اواردز سال ۲۰۰۷ را به دست آورد. در سال ۲۰۰۹ وبگاه سرگرمی آی جی ان بازی را یکی از برترین هفت بازی تمام دوران پلی استیشن ۲ قرار داد. بازی همچنین با ستایش فراوانی به دلیل گرافیک، صدا، داستان و گیم پلی روبه رو شد و به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده در تمام تاریخ شناخته شد. موفقیت بازی منجر به ایجاد بیش از هفت بازی دیگر و گسترش در دیگر رسانه ها مانند فیلم شد. این بازی و اولین دنباله آن یعنی خدای جنگ ۲ هر دو در سال ۲۰۰۹ برای کنسول پلی استیشن ۳ در قالب کالکشن خدای جنگ عرضه شدند. و دومین کالکشن خدای جنگ در سال ۲۰۱۲ به نام خدای جنگ ساگا باز هم برای پلی استیشن ۳ عرضه شد. از روی بازی یک رمان در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و یک اقتباس سینمایی نیز از سال ۲۰۰۵ در حال توسعه است.
خدای جنگ (بازی ویدئویی ۲۰۱۸). خدای جنگ ( انگلیسی: God of War ) [ الف] بازی ویدیوئی به سبک اکشن - ماجراجویی است که توسط استودیو سنتا مونیکا توسعه یافته و به وسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت عرضه شده است. این نسخه که هشتمین قسمت از مجموعهٔ بازی های خدای جنگ است به واسطه بکارگیری دوربین روی شانه، گیم پلی و سیستم مبارزاتی متفاوت نسبت به نسخه های پیشینش بازشروعی برای این مجموعه بحساب می آید، اما از لحاظ داستانی همچنان دنباله ای بر نسخهٔ خدای جنگ ۳ ( ۲۰۱۰ ) است. خدای جنگ در ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ عرضه شد، و نسخهٔ مایکروسافت ویندوز نیز در ژانویهٔ ۲۰۲۲ منتشر شد. برخلاف بازی های پیشین که مبتنی بر اساطیر یونانی بودند، این قسمت بر اساس اساطیر و افسانه های نورس باستان ساخته شده است و اغلب رویدادهای آن در اسکاندیناوی باستان در قلمروی میدگارد جریان دارد. برای نخستین بار در این مجموعه دو شخصیت اصلی درون داستانی وجود دارد؛ کریتوس، خدای جنگ سابق یونان که همچنان تنها شخصیت قابل بازی است و پسر کوچکش، آترئوس. پس از مرگ همسر دوم کریتوس و مادر آترئوس، این دو شخصیت سفری طولانی را در پیش می گیرند تا خواستهٔ مادرشان که گفته خاکسترش را در بلندترین قله از نه قلمرو پخش شود، برآورده کنند. کریتوس گذشتهٔ آشفتهٔ خود را از آترئوس که از ذات خدایی خود بی اطلاع است، پنهان نگه می دارد. آن ها در طول سفر خود با هیولاها و خدایان دنیای نورس روبه رو می شوند.
کوری بارلوگ، کارگردان نوآوری بازی، خدای جنگ را بازنگری این فرنچایز توصیف کرده است. تغییر عمدهٔ گیم پلی این است که کریتوس به جای دو تیغه زنجیره ای معروف خود، از یک تبر جنگی جادویی استفاده می کند. خدای جنگ بر خلاف دوربین سینمایی ثابت در قسمت های قبلی، از یک دوربین روی شانه با نمای تک صحنه ای در بازی بهره می برد. این نخستین بازی تریپل ای بود که از دوربین تک صحنه ای استفاده کرد. این بازی همچنین شامل عناصر نقش آفرینی است و آترئوس در نبردها به کریتوس کمک می کند. اکثر تیم سازندهٔ بازی اولیهٔ بر روی خدای جنگ کار کردند و آن را به گونه ای طراحی کردند تا قابل دسترسی و دارای زمینه باشد. بازی کوتاه جداگانهٔ مبتنی بر متن با عنوان ندایی از وحشی ها در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد که اولین ماجراجویی خود آترئوس را روایت می کند.
خدای جنگ به دلیل داستان، طراحی جهان، طراحی هنری، موسیقی، گرافیک، سیستم نبرد و شخصیت هایش، به ویژه پویایی بین کریتوس و آترئوس، مورد تحسین همگانی قرار گرفت. بسیاری از منتقدان عقیده داشتند که این بازی بدون از دست دادن هویت اصلی نسخه های پیشین خود با موفقیت دوباره احیا شده است. این بازی امتیازهای عالی از نقد و بررسی ها دریافت کرد و با امتیاز خدای جنگ اصلی ( ۲۰۰۵ ) به عنوان بالاترین امتیاز در این مجموعه برابری کرد. این بازی بر پایه بازبینی جمعی وبگاه متاکریتیک، یکی از بالاترین امتیاز بازی های پلی استیشن ۴ را دارد. خدای جنگ در میان جایزه ها و نامزدی هایی که کسب کرد، از سوی رسانه های متعدد و مراسم جوایز به عنوان بازی سال انتخاب شد. این بازی از نظر تجاری عملکرد خوبی داشت و طی یک ماه از انتشار، بیش از پنج میلیون نسخه و تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۳ میلیون نسخه فروش داشت که به یکی از پرفروش ترین بازی های ویدئویی پلی استیشن ۴ و پرفروش ترین بازی در این مجموعه تبدیل شده است. یک داستان سرایی جدید از بازی در اوت ۲۰۱۸ منتشر شد و پس از آن مجموعه کمیک پیش درآمد از نوامبر ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۱ به چاپ رسید. دنباله ای با عنوان خدای جنگ: رگناروک در سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ عرضه شد. مجموعهٔ تلویزیونی لایو اکشن از بازی برای آمازون پرایم ویدئو در دست توسعه است. [ ۶]
کوری بارلوگ، کارگردان نوآوری بازی، خدای جنگ را بازنگری این فرنچایز توصیف کرده است. تغییر عمدهٔ گیم پلی این است که کریتوس به جای دو تیغه زنجیره ای معروف خود، از یک تبر جنگی جادویی استفاده می کند. خدای جنگ بر خلاف دوربین سینمایی ثابت در قسمت های قبلی، از یک دوربین روی شانه با نمای تک صحنه ای در بازی بهره می برد. این نخستین بازی تریپل ای بود که از دوربین تک صحنه ای استفاده کرد. این بازی همچنین شامل عناصر نقش آفرینی است و آترئوس در نبردها به کریتوس کمک می کند. اکثر تیم سازندهٔ بازی اولیهٔ بر روی خدای جنگ کار کردند و آن را به گونه ای طراحی کردند تا قابل دسترسی و دارای زمینه باشد. بازی کوتاه جداگانهٔ مبتنی بر متن با عنوان ندایی از وحشی ها در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد که اولین ماجراجویی خود آترئوس را روایت می کند.
خدای جنگ به دلیل داستان، طراحی جهان، طراحی هنری، موسیقی، گرافیک، سیستم نبرد و شخصیت هایش، به ویژه پویایی بین کریتوس و آترئوس، مورد تحسین همگانی قرار گرفت. بسیاری از منتقدان عقیده داشتند که این بازی بدون از دست دادن هویت اصلی نسخه های پیشین خود با موفقیت دوباره احیا شده است. این بازی امتیازهای عالی از نقد و بررسی ها دریافت کرد و با امتیاز خدای جنگ اصلی ( ۲۰۰۵ ) به عنوان بالاترین امتیاز در این مجموعه برابری کرد. این بازی بر پایه بازبینی جمعی وبگاه متاکریتیک، یکی از بالاترین امتیاز بازی های پلی استیشن ۴ را دارد. خدای جنگ در میان جایزه ها و نامزدی هایی که کسب کرد، از سوی رسانه های متعدد و مراسم جوایز به عنوان بازی سال انتخاب شد. این بازی از نظر تجاری عملکرد خوبی داشت و طی یک ماه از انتشار، بیش از پنج میلیون نسخه و تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۳ میلیون نسخه فروش داشت که به یکی از پرفروش ترین بازی های ویدئویی پلی استیشن ۴ و پرفروش ترین بازی در این مجموعه تبدیل شده است. یک داستان سرایی جدید از بازی در اوت ۲۰۱۸ منتشر شد و پس از آن مجموعه کمیک پیش درآمد از نوامبر ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۱ به چاپ رسید. دنباله ای با عنوان خدای جنگ: رگناروک در سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ عرضه شد. مجموعهٔ تلویزیونی لایو اکشن از بازی برای آمازون پرایم ویدئو در دست توسعه است. [ ۶]
خدای جنگ (فرنچایز). خدای جنگ ( به انگلیسی: god of war ) یک فرنچایز چندرسانه ای بازی ویدئویی مبنی بر اسطوره شناسی به سبک اکشن - ماجراجویی است که توسط دیوید جفی در استودیو سنتا مونیکا سونی خلق شده است. این مجموعه با انتشار نخستین قسمت خود در سال ۲۰۰۵ برای کنسول پلی استیشن ۲ آغاز شد و از آن زمان به بعد تبدیل به یک عنوان پرچمدار برای برند پلی استیشن شده است. داستان بازی درباهٔ کریتوس، جنگجوی اسپارت است که با فریب آرس، خدای جنگ یونانیان و مربی سابقش، دست به کشتن همسر و دخترش می زند. کریتوس برای رهایی خود از عذاب و کابوس ها به خدمت المپ نشینان در می آید. اما چیزی نمی گذرد که به دلیل توطئه های آن ها، خود را درگیر مقابله با المپ نشینان می یابد. سال ها پس از نابودی یونان باستان، کریتوس همراه با پسر جوانش آتریوس به نورس می رسد. این دو سفر خود را در چندین قلمرو اساطیر اسکاندیناوی آغاز می کنند تا به قولی که به مادر مرحوم پسرش داده است وفا کند. [ ۱]
استودیو سنتا مونیکا کار توسعه تمامی نسخه های اصلی در این سری را بر عهده داشته، در حالی که ردی ات داون و جاواگراند/سونی آنلاین انترتینمنت ساخت سه بازی فرعی را در دست داشتند. سونی اینتراکتیو انترتینمنت ( با نام سابق سونی کامپیوتر انترتینمنت ) نیز مسئولیت انتشار تمامی نسخه های بازی غیر از نسخه موبایل را بر عهده داشت. تا کنون نه نسخه از این بازی توسعه و عرضه شده است؛ چهار نسخه اصلی این سری شامل خدای جنگ ( ۲۰۰۵ ) ، خدای جنگ ۲ ( ۲۰۰۷ ) و خدای جنگ ۳ ( ۲۰۱۰ ) ، سه گانه اصلی این مجموعه را تشکیل دادند؛ که دو قسمت اول برای کنسول پلی استیشن ۲ و قسمت سوم بر روی کنسول پلی استیشن ۳ منتشر شدند، و چهارمین نسخه اصلی تحت عنوان معراج ( ۲۰۱۳ ) که پیش درآمدی بر تمامی بازی های دیگر این سری بود، برای پلی استیشن ۳ عرضه شد. ردی ات داون و جاواگراند/سونی آنلاین انترتینمنت ساخت نسخه های کنسول بازی دستی پلی استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا، و نسخه خدای جنگ: خیانت برای سکوی جاوا، نسخه میکرو را بر عهده داشته اند. دومین دوره بازی که بر پایه اساطیر اسکاندیناوی بود و پنجمین قسمت اصلی به شمار می رود، همچنین تحت نام خدای جنگ ( ۲۰۱۸ ) بود که برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد. [ ۲] خدای جنگ: رگناروک در نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد.
روند بازی در این سری، ترکیبی از سبک های اکشن - ماجراجویی، هک اند اسلش، سکوبازی یا پرش و معمایی است. دوربین در بازی های مجموعه خدای جنگ به صورت دید سوم شخص و ثابت است ( امکان چرخش توسط بازی باز وجود ندارد و ضمن حرکت کریتوس، دوربین به صورت پیش فرض حرکت می کند ) .
استودیو سنتا مونیکا کار توسعه تمامی نسخه های اصلی در این سری را بر عهده داشته، در حالی که ردی ات داون و جاواگراند/سونی آنلاین انترتینمنت ساخت سه بازی فرعی را در دست داشتند. سونی اینتراکتیو انترتینمنت ( با نام سابق سونی کامپیوتر انترتینمنت ) نیز مسئولیت انتشار تمامی نسخه های بازی غیر از نسخه موبایل را بر عهده داشت. تا کنون نه نسخه از این بازی توسعه و عرضه شده است؛ چهار نسخه اصلی این سری شامل خدای جنگ ( ۲۰۰۵ ) ، خدای جنگ ۲ ( ۲۰۰۷ ) و خدای جنگ ۳ ( ۲۰۱۰ ) ، سه گانه اصلی این مجموعه را تشکیل دادند؛ که دو قسمت اول برای کنسول پلی استیشن ۲ و قسمت سوم بر روی کنسول پلی استیشن ۳ منتشر شدند، و چهارمین نسخه اصلی تحت عنوان معراج ( ۲۰۱۳ ) که پیش درآمدی بر تمامی بازی های دیگر این سری بود، برای پلی استیشن ۳ عرضه شد. ردی ات داون و جاواگراند/سونی آنلاین انترتینمنت ساخت نسخه های کنسول بازی دستی پلی استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا، و نسخه خدای جنگ: خیانت برای سکوی جاوا، نسخه میکرو را بر عهده داشته اند. دومین دوره بازی که بر پایه اساطیر اسکاندیناوی بود و پنجمین قسمت اصلی به شمار می رود، همچنین تحت نام خدای جنگ ( ۲۰۱۸ ) بود که برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد. [ ۲] خدای جنگ: رگناروک در نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد.
روند بازی در این سری، ترکیبی از سبک های اکشن - ماجراجویی، هک اند اسلش، سکوبازی یا پرش و معمایی است. دوربین در بازی های مجموعه خدای جنگ به صورت دید سوم شخص و ثابت است ( امکان چرخش توسط بازی باز وجود ندارد و ضمن حرکت کریتوس، دوربین به صورت پیش فرض حرکت می کند ) .
wiki: خدای جنگ (فرنچایز)
خدای جنگ (کمیک). خدای جنگ ( انگلیسی: God of War ) یک کتاب کامیک آمریکایی شش قسمتی است که موضوع آن اساطیر یونانی است و در دنیای سری خدای جنگ قرار دارد. این مجموعه کمیک توسط مارو وولفمن نوشته، توسط آندره آ سورنتینو طراحی و جلد هر قسمت توسط اندی پارک که در طراحی بازی ویدئویی نیز نقش داشت طراحی شده است. پنج قسمت اول خدای جنگ توسط وایلداستورم منتشر شده است. به دلیل تعطیلی کمپانی وایلداستورم در دسامبر ۲۰۱۰، قسمت آخر توسط شرکت مادر آن، دی سی کامیکس منتشر شد. انتشار قسمت اول این سری با عرضه بازی خدای جنگ ۳ در مارس ۲۰۱۰ همزمان بود. قسمت آخر این سری در مارس ۲۰۱۱ منتشر شد.
این سری داستان کریتوس، شخصیت اصلی سری بازی ویدئویی را روایت می کند. بیشتر داستان فلش بک است و یک مأموریت پیشین برای آمبروزیا از اسقلبیوس را نشان می دهد و آنرا به داستان کنونی کریتوس برای پیدا کردن آن را نشان می دهد. این دو روایت همزمان گفته می شوند؛ کریتوس ابتدا تلاش می کند دختر در حال مرگ خود، کالیوپه را نجات دهد و سال ها پس از آن، او به دنبال نابودی آمبروزیا است تا جلوی رستاخیز آرس را بگیرد.
این سری بازخوردهای گوناگونی داشت. برخی از نقدها مهارت نوشتاری وولفمن را تحسین می کردند اما دیگران گفتند اگرچه زمینه آن انگیزه خوبی برای کتاب های کمیک و پیش درآمد خوبی برای مجموعه بازی های ویدیویی بود، اما داستان آن منطقی نیست. منتقدان از آثار هنری داخلی سورنتینو به دلیل «گل آلود بودن» آن انتقاد کردند، اما برخی آن را به دلیل متمایز بودن تحسین کردند و گفتند که او در تنظیم لحن و جو کار خوبی انجام داده است.
این سری کمیک در کامیک - کان سن دیگو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و قرار بود که در اکتبر سال ۲۰۰۹ منتشر شود، اما انتشار آن را برای اینکه با انتشار خدای جنگ ۳ همزمان شود تا مارس ۲۰۱۰ به تأخیر انداختند. اسکات اشتاینبرگ، رئیس امور بازاریابی محصولات سونی اینتراکتیو انترتینمنت در یک مصاحبه با آی جی ان اظهار داشت که «ما برای اینکه یکی از محبوب ترین فرنچایزهای بازی ویدئوییمان را به دنیای کمیک بیاوریم و با بزرگترین ناشر کمیک بوک همکاری کنیم، هیجان زده ایم. » نویسنده مارو وولفمن اظهار داشت وقتی که شایعه ایجاد شدن سری کمیک را شنید، بلافاصله نام خود را برای نویسنده شدن این سری ثبت کرد و برای آن بسیار تلاش کرد زیرا خدای جنگ یکی از سری های بازی ویدئویی مورد علاقه او بود. وولفمن گفته او دو قسمت اول را بازی کرده بود پس نیازی به انجام تحقیقات نبود و این موضوع به خاطر این بود که او چیزی را که می خواست بنویسد دوست داشت. او چندین نسخه از فیلمنامه داستان بازی دریافت کرد تا اطمینان حاصل شود که او تا جای ممکن کارش دقیق انجام شود. او اظهار داشت که با استودیو سنتا مونیکا، توسعه دهنده سری خدای جنگ روابط نزدیکی داشت و روایت سری کمیک را دقیقاً به داستان ساخته شده توسط استودیو مرتبط کرد. وولفمن گفت که سانتا مونیکا ضمن آشکار کردن حقایق جدید دربارهٔ گذشته کریتوس، از سازگار بودن اسطوره ها با یکدیگر اطمینان حاصل کرد. [ ۱] [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین سری داستان کریتوس، شخصیت اصلی سری بازی ویدئویی را روایت می کند. بیشتر داستان فلش بک است و یک مأموریت پیشین برای آمبروزیا از اسقلبیوس را نشان می دهد و آنرا به داستان کنونی کریتوس برای پیدا کردن آن را نشان می دهد. این دو روایت همزمان گفته می شوند؛ کریتوس ابتدا تلاش می کند دختر در حال مرگ خود، کالیوپه را نجات دهد و سال ها پس از آن، او به دنبال نابودی آمبروزیا است تا جلوی رستاخیز آرس را بگیرد.
این سری بازخوردهای گوناگونی داشت. برخی از نقدها مهارت نوشتاری وولفمن را تحسین می کردند اما دیگران گفتند اگرچه زمینه آن انگیزه خوبی برای کتاب های کمیک و پیش درآمد خوبی برای مجموعه بازی های ویدیویی بود، اما داستان آن منطقی نیست. منتقدان از آثار هنری داخلی سورنتینو به دلیل «گل آلود بودن» آن انتقاد کردند، اما برخی آن را به دلیل متمایز بودن تحسین کردند و گفتند که او در تنظیم لحن و جو کار خوبی انجام داده است.
این سری کمیک در کامیک - کان سن دیگو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و قرار بود که در اکتبر سال ۲۰۰۹ منتشر شود، اما انتشار آن را برای اینکه با انتشار خدای جنگ ۳ همزمان شود تا مارس ۲۰۱۰ به تأخیر انداختند. اسکات اشتاینبرگ، رئیس امور بازاریابی محصولات سونی اینتراکتیو انترتینمنت در یک مصاحبه با آی جی ان اظهار داشت که «ما برای اینکه یکی از محبوب ترین فرنچایزهای بازی ویدئوییمان را به دنیای کمیک بیاوریم و با بزرگترین ناشر کمیک بوک همکاری کنیم، هیجان زده ایم. » نویسنده مارو وولفمن اظهار داشت وقتی که شایعه ایجاد شدن سری کمیک را شنید، بلافاصله نام خود را برای نویسنده شدن این سری ثبت کرد و برای آن بسیار تلاش کرد زیرا خدای جنگ یکی از سری های بازی ویدئویی مورد علاقه او بود. وولفمن گفته او دو قسمت اول را بازی کرده بود پس نیازی به انجام تحقیقات نبود و این موضوع به خاطر این بود که او چیزی را که می خواست بنویسد دوست داشت. او چندین نسخه از فیلمنامه داستان بازی دریافت کرد تا اطمینان حاصل شود که او تا جای ممکن کارش دقیق انجام شود. او اظهار داشت که با استودیو سنتا مونیکا، توسعه دهنده سری خدای جنگ روابط نزدیکی داشت و روایت سری کمیک را دقیقاً به داستان ساخته شده توسط استودیو مرتبط کرد. وولفمن گفت که سانتا مونیکا ضمن آشکار کردن حقایق جدید دربارهٔ گذشته کریتوس، از سازگار بودن اسطوره ها با یکدیگر اطمینان حاصل کرد. [ ۱] [ ۲]
wiki: خدای جنگ (کمیک)