حمایت مالی

دانشنامه آزاد فارسی

حمایت مالی (Sponsorship)
نوعی آگهی تبلیغاتی در زمینه های ورزشی، موسیقایی، هنری و پخش برنامه. حمایت مالی از دهۀ ۱۹۷۰ یکی از منابع مهم تأمین هزینه های ورزشی شده است و انواع مختلفی دارد. بسیاری از شرکت ها پشتیبانی مالی مسابقات ورزشی را برعهده می گیرند و بعضی از آن ها به ورزشکارانی که در حین مسابقه لباس ها و کفش هایی با مارک و علایم مشخصه آن شرکت ها را بپوشند، پول پرداخت می کنند. شرکت های تبلیغاتی اغلب، هزینۀ مالی کنسرت ها را برعهده می گیرند. در ایالات متحده، برنامه های رادیویی ابتدا حامیانی از میان شرکت های تلویزیونی و تولیدکنندگان کالاهای مصرفی پیدا کردند و با عمومی شدن تلویزیون، این روش به برنامه های تلویزیونی نیز سرایت کرد. هدف حامیان مالی برنامه های تلویزیونی، تداعی نام محصولات خود با برنامه یا شخصیتی تلویزیونی است تا وجهۀ عمومی خود را افزایش دهند.

پیشنهاد کاربران

بپرس