[ویکی فقه] حاشیه بر تفسیر بیضاوی (ابهام زدایی). حاشیه بر تفسیر بیضاوی ممکن است عنوان برای کتاب های ذیل باشد: • حاشیه بر تفسیر بیضاوی (پنجابی)، اثر مولی عبدالحکیم سیالکوتی پنجابی، از متکلمین شیعه در هندوستان و فحول علمای امامیه• حاشیه بر تفسیر بیضاوی (خلخالی)، اثر سید حسین (م ۱۰۳۰ ق) فرزند حسن حسینی خلخالی حکیم متاله ریاضی دان مفسر شیعی• حاشیه بر تفسیر بیضاوی (علوی)، اثر سید وجیه الدین عبدالسلام علوی (م ق ۱۰۳۷ ق) از علمای عصر صفوی
...
...
wikifeqh: حاشیه_بر_تفسیر_بیضاوی_(ابهام_زدایی)
[ویکی فقه] حاشیه بر تفسیر بیضاوی (پنجابی). حاشیه و شرح تفسیر بیضاوی اثر مولی عبدالحکیم سیالکوتی پنجابی، از متکلمین شیعه در هندوستان و فحول علمای امامیه می باشد.
حاشیه و شرح تفسیر بیضاوی اثر مولی عبدالحکیم (م ۱۰۶۷ ق) فرزند شمس الدین محمد سیالکوتی پنجابی، از متکلمین شیعه در هندوستان و فحول علمای امامیه می باشد.بعضی او را سنی یا حنفی مذهب می دانند ولی کتاب او در امامت و اثبات ادله شیعه در امامت رافع هرگونه تردید در استقامت اوست. میرزا عبداللّه افندی در ریاض العلماء گوید او مستتر به تسنن بود تقیة و اثنی عشری است باطنا.
معرفی اجمالی تفسیر
تفسیر مورد بحث در یک جلد به زبان عربی و شیوه کلامی است.مفسر در این اثر شرح و تعلیقات گران قدری بر تفسیر انوار التنزیل قاضی ابوسعید عبداللّه بیضاوی نگاشته است و نیز نسخه های نفیس امروزه از این تفسیر در دست می باشد.این کتاب نخستین بار در ۱۲۷۰ ق در حاشیه تفسیر انوار التنزیل بیضاوی در آستانه طبع گردیده است.
حاشیه و شرح تفسیر بیضاوی اثر مولی عبدالحکیم (م ۱۰۶۷ ق) فرزند شمس الدین محمد سیالکوتی پنجابی، از متکلمین شیعه در هندوستان و فحول علمای امامیه می باشد.بعضی او را سنی یا حنفی مذهب می دانند ولی کتاب او در امامت و اثبات ادله شیعه در امامت رافع هرگونه تردید در استقامت اوست. میرزا عبداللّه افندی در ریاض العلماء گوید او مستتر به تسنن بود تقیة و اثنی عشری است باطنا.
معرفی اجمالی تفسیر
تفسیر مورد بحث در یک جلد به زبان عربی و شیوه کلامی است.مفسر در این اثر شرح و تعلیقات گران قدری بر تفسیر انوار التنزیل قاضی ابوسعید عبداللّه بیضاوی نگاشته است و نیز نسخه های نفیس امروزه از این تفسیر در دست می باشد.این کتاب نخستین بار در ۱۲۷۰ ق در حاشیه تفسیر انوار التنزیل بیضاوی در آستانه طبع گردیده است.
wikifeqh: حاشیه_بر_تفسیر_بیضاوی_(پنجابی)
[ویکی فقه] حاشیه بر تفسیر بیضاوی (خلخالی). حاشیه بر تفسیر بیضاوی از سید حسین (م ۱۰۳۰ ق) فرزند حسن حسینی خلخالی حکیم متاله ریاضی دان مفسر شیعی است. وی جامع فنون بوده و در علوم عقلانیه از خود آثار زیادی باقی گذاشته است.
تـفسیر مورد بحث حواشی و تعلیقات نفیس بر تفسیر انوار التنزیل قاضی بیضاوی است که حاجی خلیفه در کتاب خویش کشف الظنون می گوید (حاشیه بر انوار التنزیل را از سوره یس شروع نموده تا پایان قرآن کریم ختم کرده است) تفسیر خلخالی بر تمام قرآن است و نیز قسمت اول در کـتـابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از سوره مبارکه فاتحة الکتاب تا نیمه آیه (وَ حَیْثُ ما کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَه) موجود است و نیز قسمتی از سوره آل عمران ضمیمه این نسخه می باشند.
تـفسیر مورد بحث حواشی و تعلیقات نفیس بر تفسیر انوار التنزیل قاضی بیضاوی است که حاجی خلیفه در کتاب خویش کشف الظنون می گوید (حاشیه بر انوار التنزیل را از سوره یس شروع نموده تا پایان قرآن کریم ختم کرده است) تفسیر خلخالی بر تمام قرآن است و نیز قسمت اول در کـتـابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از سوره مبارکه فاتحة الکتاب تا نیمه آیه (وَ حَیْثُ ما کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَه) موجود است و نیز قسمتی از سوره آل عمران ضمیمه این نسخه می باشند.
wikifeqh: حاشیه_بر_تفسیر_بیضاوی_(خلخالی)
[ویکی فقه] حاشیه بر تفسیر بیضاوی (علوی). حاشیه و شرح تفسیر بیضاوی اثر سید وجیه الدین عبدالسلام علوی (م ق ۱۰۳۷ ق) از علمای عصر صفوی می باشد.
تفسیر مورد بحث احتمالا در دو جلد به زبان عربی و شیوه ادبی و کلامی است. مـفسر در این تفسیر به شرح و تعلیقات خود بر تفسیر انوار التنزیل قاضی ابوسعید عبداللّه بیضاوی پرداخته است.نـسـخه این تفسیر در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی (شماره ۱۳۱۲) موجود است که پایان آن تا اوائل سوره توبه می باشد.
تفسیر مورد بحث احتمالا در دو جلد به زبان عربی و شیوه ادبی و کلامی است. مـفسر در این تفسیر به شرح و تعلیقات خود بر تفسیر انوار التنزیل قاضی ابوسعید عبداللّه بیضاوی پرداخته است.نـسـخه این تفسیر در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی (شماره ۱۳۱۲) موجود است که پایان آن تا اوائل سوره توبه می باشد.
wikifeqh: حاشیه_بر_تفسیر_بیضاوی_(علوی)