جیپ سی جی ( به انگلیسی: Jeep CJ ) خودروی موتور جلو، توزیع نیروی پیشران و چهار چرخ محرک است که در سال های ۱۹۴۴ تا ۱۹۸۶ و مدل های مختلف CJ - 1 تا CJ - 10 تولید شده. مدل های مختلفی از این نوع جیپ جهت مصارف زیادی مانند شکار، آفرود و البته جهت اهداف نظامی استفاده شده است و در ارتش کشورهای مختلف جهان به خدمت گرفته شده است، از مدل های پر طرفدار آن می توان به CJ - 5 و CJ - 7 اشاره کرد که ادیشن های مجهز این دو سایز تیپ رنه گید ( به معنای نافرمان و سرکش ) است که از سال ۱۹۷۴ تولید آن آغاز شده و در سال ۱۹۷۷ گلدن ایگل ( عقاب طلائی ) با آرایشی متفاوت و چند آپشن اضافه تر پا به عرصه تولید گذارد. از دیگر ادیشن های CJ - 5 ، CJ - 7 می توان به لاردو، روبیکون، رانگلر و جامبوری اشاره کرد. CJ - 5 از نظر اندازه ۳۰ سانت از CJ - 7 کوچکتر است که این تفاوت اندازه را می توان با توجه به قسمت در ورودی تشخیص داد، رنه گید و گلدن ایگل در ایران نیز به وفور به صورت وارداتی موجود بوده است که با موتورهای پرقدرت ۶ سیلندر ۴۲۰۰ سی سی و هشت سیلندر ۵۰۰۰ سی سی، ۵۸۰۰ سی سی و ندرتا ۶۶۰۰ سی سی و گیربکس های دنده ای ۳ و ۴ سرعته دستی با کمک پارت تایم و اتوماتیک ۳ سرعته ( TH - 400 جنرال موتورز ) با کمک فول تایم ( دیفرنسیل مرکزی با سیستم ضد هرزگردی پنوماتیک Quadratrac ) مجهز بوده اند و به صورت سفارشی دارای ایرکاندیشن و فرمان هیدرولیک نیز بوده اند.
... [مشاهده متن کامل]
حقیقتا هنوزهم یک جیپ رنه گید یا گلدن ایگل مدل سال های آخر دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ میلادی خصوصاً با اتاق سایز ۷ درمقایسه با خودروهای SUV امروزی هم از لحاظ زیبایی، قابلیت های فنی، توانایی های خارج از جاده ، دوام و استقامت دارای ویژگی های ممتاز و عالی هستند.
این خودرو در ایران با نام جیپ شهباز توسط شرکت جیپ سازی که بعدها به جنرال موتورز ایران تغییر نام داد و بعد از انقلاب نیز به پارس خودرو تولید میشد اما دو مدل رنه گید و گلدن ایگل فقط به صورت وارداتی عرضه می شد.
... [مشاهده متن کامل]
حقیقتا هنوزهم یک جیپ رنه گید یا گلدن ایگل مدل سال های آخر دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ میلادی خصوصاً با اتاق سایز ۷ درمقایسه با خودروهای SUV امروزی هم از لحاظ زیبایی، قابلیت های فنی، توانایی های خارج از جاده ، دوام و استقامت دارای ویژگی های ممتاز و عالی هستند.
این خودرو در ایران با نام جیپ شهباز توسط شرکت جیپ سازی که بعدها به جنرال موتورز ایران تغییر نام داد و بعد از انقلاب نیز به پارس خودرو تولید میشد اما دو مدل رنه گید و گلدن ایگل فقط به صورت وارداتی عرضه می شد.