جیمز تیسوت ( فرانسوی: James Tissot ; ۱۵ اکتبر ۱۸۳۶ – ۸ اوت ۱۹۰۲ ) نقاش و تصویرگر اهل فرانسه بود. او از نقاشان موفق سبک روزمره بود که زنان خوش لباس را در موقعیت های متنوع زندگی روزانه به تصویر می کشید. تیسو در تصویرگری صحنه ها و شخصیت های کتاب مقدس نیز دست داشت.
در ۱۸۵۶ یا ۱۸۵۷، تیسوت به پاریس سفر کرد تا تحصیلات خود را در هنر ادامه دهد. تیسو در حالی که با دوست مادرش، نقاش الی دلونی زندگی می کرد، در مدرسهٔ هنرهای زیبا به تحصیل در استودیوهای ژان - ئیپولیت فلاندرن و لویی لاموت مشغول شد. هر دو آن ها نقاشان موفق لیونئوس بودند که برای نحصیل زیرنظر ژان اگوست دومینیک انگر به پاریس رفتند. لاموت اکثر استودیوی تحصیلی تیسو را تأمین کرد و هنرمند جوان با کپی کردن آثار در لوور، همان طور که اکثر هنرمندان دیگر در طول سال های اول خود نیز به آن پرداخته بودند، خود را مورد مطالعه قرار داد. حدوداً در این زمان، تیسو با جیمز مک نیل ویسلر و نقاشان فرانسوی ادگار دگا ( که همچنین دانشجوی لاموت و دوست دلاون بود ) و ادوار مانه آشنا شد.
در سال ۱۸۵۹، تیسو برای اولین بار در سالن پاریس نمایش داده شد. او پنج نقاشی از صحنه های قرون وسطی را نشان داد، بسیاری از صحنه هایی از فئوست گوته را نشان می داد. این آثار اثری را در اثر هنری لویس ( Jan August Hendrik Leys ) هنرمند بلژیکی نشان می دهد که تیسو در همان سال در آنتورپ ملاقات کرد. تأثیرات دیگر شامل آثار نقاشان آلمانی پیتر فون کرنلیوس و موریتز رتشچ است. پس از آن که تیسو برای اولین بار در سالن نمایش داده شد و قبل از اینکه مدال اهدا شد، دولت فرانسه برای نقاشی “ نشست فاوست و مارگاریت در سال ۱۸۶۰ “ مبلغ ۵۰۰۰ فرانک را پرداخت کرد و این نقاشی در سال بعد، همراه با یک پرتره و نقاشی های دیگر به نمایش داده شد.
امیل پریور نقاشی قدم در برف تیسوت را برای نمایشگاه بین المللی ۱۸۶۲ در لندن عرضه کرد. سال بعد سه اثر نقاشی توسط تیسو در گالری لندن ارنست گامبارت نمایش داده شد. در حدود سال ۱۸۶۳، تیسوت ناگهان تمرکز خود را از سبک قرون وسطایی به تصویر زندگی مدرن از طریق پرتره تغییر داد. در طی این دوره، تیسوت با تحسین منتقدان بسیار بالایی روبرو شد و به سرعت یک هنرمند موفق شد. تیسو همچون معاصران مانند آلفرد استیونس و کلود مونه نیز ژاپنسیم را مورد بررسی قرار داد، از جمله اشعار و لباس های ژاپنی در تصاویرش و بیان سبک نفوذ آنها.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر ۱۸۵۶ یا ۱۸۵۷، تیسوت به پاریس سفر کرد تا تحصیلات خود را در هنر ادامه دهد. تیسو در حالی که با دوست مادرش، نقاش الی دلونی زندگی می کرد، در مدرسهٔ هنرهای زیبا به تحصیل در استودیوهای ژان - ئیپولیت فلاندرن و لویی لاموت مشغول شد. هر دو آن ها نقاشان موفق لیونئوس بودند که برای نحصیل زیرنظر ژان اگوست دومینیک انگر به پاریس رفتند. لاموت اکثر استودیوی تحصیلی تیسو را تأمین کرد و هنرمند جوان با کپی کردن آثار در لوور، همان طور که اکثر هنرمندان دیگر در طول سال های اول خود نیز به آن پرداخته بودند، خود را مورد مطالعه قرار داد. حدوداً در این زمان، تیسو با جیمز مک نیل ویسلر و نقاشان فرانسوی ادگار دگا ( که همچنین دانشجوی لاموت و دوست دلاون بود ) و ادوار مانه آشنا شد.
در سال ۱۸۵۹، تیسو برای اولین بار در سالن پاریس نمایش داده شد. او پنج نقاشی از صحنه های قرون وسطی را نشان داد، بسیاری از صحنه هایی از فئوست گوته را نشان می داد. این آثار اثری را در اثر هنری لویس ( Jan August Hendrik Leys ) هنرمند بلژیکی نشان می دهد که تیسو در همان سال در آنتورپ ملاقات کرد. تأثیرات دیگر شامل آثار نقاشان آلمانی پیتر فون کرنلیوس و موریتز رتشچ است. پس از آن که تیسو برای اولین بار در سالن نمایش داده شد و قبل از اینکه مدال اهدا شد، دولت فرانسه برای نقاشی “ نشست فاوست و مارگاریت در سال ۱۸۶۰ “ مبلغ ۵۰۰۰ فرانک را پرداخت کرد و این نقاشی در سال بعد، همراه با یک پرتره و نقاشی های دیگر به نمایش داده شد.
امیل پریور نقاشی قدم در برف تیسوت را برای نمایشگاه بین المللی ۱۸۶۲ در لندن عرضه کرد. سال بعد سه اثر نقاشی توسط تیسو در گالری لندن ارنست گامبارت نمایش داده شد. در حدود سال ۱۸۶۳، تیسوت ناگهان تمرکز خود را از سبک قرون وسطایی به تصویر زندگی مدرن از طریق پرتره تغییر داد. در طی این دوره، تیسوت با تحسین منتقدان بسیار بالایی روبرو شد و به سرعت یک هنرمند موفق شد. تیسو همچون معاصران مانند آلفرد استیونس و کلود مونه نیز ژاپنسیم را مورد بررسی قرار داد، از جمله اشعار و لباس های ژاپنی در تصاویرش و بیان سبک نفوذ آنها.
wiki: جیمز تیسو