جیرو دیتالیای ۲۰۱۶ نود و نهمین دوره مسابقات جیرو دیتالیا ( یکی از گرند تورهای دوچرخه سواری جاده ) بود. جیرو در ۶ مه با تایم تریل انفرادی در آپلدورن هلند آغاز شد و دو مرحله دیگر نیز در این کشور برگزار شد. هجده مرحله بعدی در ایتالیا به انجام رسید و در ۲۹ مه خاتمه یافت. البته بخشی از مسیر دو مرحله نیز در فرانسه قرار داشت. [ ۱]
وینچنزو نیبالی از تیم آستانه قهرمان شد و دومین قهرمانی خود در جیرو را به دست آورد.
همه هجده تیم جهانی به صورت خودکار به مسابقه دعوت شدند و باید در آن شرکت می کردند. [ ۲] تیم ویلیر تریستینا–ساوت ایست نخستین سهمیه اعطایی را در پایان فصل ۲۰۱۵ دریافت کرد. این تیم برنده مسابقات کوپا ایتالیا شد و سهمیه خودکار را برای جیرو دیتالیای سال بعد به دست آورد. [ ۳] از سه سهمیه باقیمانده دو سهمیه به تیم های ایتالیایی ( باردیانی–سی اس اف و نیپو–وینی فانتینی ) داده شد و تیم روسی گازپروم - روس ولو سهمیه آخر را کسب کرد. [ ۴] ۲۲ تیم که هر یک شامل ۹ رکابزن بودند در جیرو شرکت کردند و مسابقه با حضور ۱۹۸ رکابزن آغاز شد. [ ۵]
در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ از جزئیات آغاز جیرو رونمایی شد. هلند به عنوان میزبان سه مرحله نخست معرفی شد که شامل تایم تریل انفرادی در افتتاحیه و دو مرحله مسطح بود. پس از یک روز استراحت، رکابزنان برای ادامه مسیر به ایتالیا سفر می کردند. [ ۶] در کنفرانسی خبری در ۷ سپتامبر در لندن، مرحله نهم به عنوان تایم تریل انفرادی به مسافت ۴۰٫۴ کیلومتر اعلام شد. [ ۷] بقیه مسیر در ۵ اکتبر توسط مائورو ونی ( برگزار کننده مسابقه ) رونمایی شد. [ ۸] مسیر در ایتالیا از کالابریا در جنوب این کشور آغاز می شود و در مسیر خود به سوی شمال، از آپنینی می گذرد. در ادامه مراحلی نیز در کوه های فریولی و دولومیت طی می شود. آخرین بخش جیرو که سخت ترین بخش آن نیز هست در هفته پایانی در آلپ برگزار می شود. [ ۹]
در مراحل نوزدهم و بیستم رکابزنان ایتالیا را ترک می کنند و وارد فرانسه می شوند. [ ۹] در مقایسه با دوره پیشین، ۱۴٫۷ کیلومتر از طول مسیر مسابقه کاسته شده است. همچنین یک روز استراحت بیشتر و یک تایم تریل بیشتر دارد. [ ۱۰] [ ۱۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفوینچنزو نیبالی از تیم آستانه قهرمان شد و دومین قهرمانی خود در جیرو را به دست آورد.
همه هجده تیم جهانی به صورت خودکار به مسابقه دعوت شدند و باید در آن شرکت می کردند. [ ۲] تیم ویلیر تریستینا–ساوت ایست نخستین سهمیه اعطایی را در پایان فصل ۲۰۱۵ دریافت کرد. این تیم برنده مسابقات کوپا ایتالیا شد و سهمیه خودکار را برای جیرو دیتالیای سال بعد به دست آورد. [ ۳] از سه سهمیه باقیمانده دو سهمیه به تیم های ایتالیایی ( باردیانی–سی اس اف و نیپو–وینی فانتینی ) داده شد و تیم روسی گازپروم - روس ولو سهمیه آخر را کسب کرد. [ ۴] ۲۲ تیم که هر یک شامل ۹ رکابزن بودند در جیرو شرکت کردند و مسابقه با حضور ۱۹۸ رکابزن آغاز شد. [ ۵]
در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ از جزئیات آغاز جیرو رونمایی شد. هلند به عنوان میزبان سه مرحله نخست معرفی شد که شامل تایم تریل انفرادی در افتتاحیه و دو مرحله مسطح بود. پس از یک روز استراحت، رکابزنان برای ادامه مسیر به ایتالیا سفر می کردند. [ ۶] در کنفرانسی خبری در ۷ سپتامبر در لندن، مرحله نهم به عنوان تایم تریل انفرادی به مسافت ۴۰٫۴ کیلومتر اعلام شد. [ ۷] بقیه مسیر در ۵ اکتبر توسط مائورو ونی ( برگزار کننده مسابقه ) رونمایی شد. [ ۸] مسیر در ایتالیا از کالابریا در جنوب این کشور آغاز می شود و در مسیر خود به سوی شمال، از آپنینی می گذرد. در ادامه مراحلی نیز در کوه های فریولی و دولومیت طی می شود. آخرین بخش جیرو که سخت ترین بخش آن نیز هست در هفته پایانی در آلپ برگزار می شود. [ ۹]
در مراحل نوزدهم و بیستم رکابزنان ایتالیا را ترک می کنند و وارد فرانسه می شوند. [ ۹] در مقایسه با دوره پیشین، ۱۴٫۷ کیلومتر از طول مسیر مسابقه کاسته شده است. همچنین یک روز استراحت بیشتر و یک تایم تریل بیشتر دارد. [ ۱۰] [ ۱۱]
wiki: جیرو دیتالیای ۲۰۱۶