جووانی باتالین ( زادهٔ ۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۵۱ ) رکابزن حرفه ای سابق ایتالیایی است که در رشتهٔ دوچرخه سواری جاده فعالیت می کرد. او توانست در فصل ۱۹۸۱ در دو گرند تور جیرو دیتالیا و ووئلتا اسپانیا قهرمان شود.
باتالین در ماروستیکا در استان ویچنزا زاده شد. او در سال ۱۹۷۲ در مسابقهٔ آماتور جیرو دیتالیا برنده شد و در سال بعد، به عنوان رکابزن حرفه ای به تیم جولیج سرامیکا پیوست.
جیرو دیتالیای ۱۹۷۳ نخستین حضور باتالین در گرند تورها بود. او نمایش امیدوارکننده ای داشت و جایگاه سوم مرحلهٔ چهارم را به دست آورد. در میانهٔ جیرو، باتالین پس از ادی مرکس در رتبهٔ دوم بود؛ ولی آن را به فلیچه جیموندی داد. او توانست جیرو را بر سکوی سوم به پایان برساند و ظهور ستاره ای درخشان در دنیای دوچرخه سواری را نوید دهد. [ ۱] باتالین در جیرو دیتالیای ۱۹۷۵ پنج روز پیراهن صورتی را به تن داشت و در چند مرحله پیروز شد. همچنین پیروزی هایی در مسابقات مرحله ای کوچکتر به دست آورد. در تور دو فرانس ۱۹۷۹ با وجود دریافت جریمه به دلیل مثبت شدن دوپینگ، برندهٔ پیراهن سلطان کوهستان شد. [ ۲] سپس رتبهٔ سوم جیرو دیتالیای ۱۹۸۰ را کسب کرد.
در سال بعد، باتالین در مرحلهٔ دهم ووئلتا اسپانیای ۱۹۸۱ که تایم تریل کوهستانی بود، برنده شد و پیراهن طلایی را به دست آورد. تنها تهدید برای صدرنشینی او پدرو مونیوز بود. [ ۳] باتالین و سایر اعضای تیم اینوکسپران توانستند در برابر تهدیدهای مونیوز مقاومت کنند و باتالین نخستین قهرمانی خود در گرند تورها را به دست آورد. [ ۴] سه روز بعد، وارد جیرو دیتالیای ۱۹۸۱ شد. او توانست برندهٔ مرحلهٔ نوزدهم شود و پیراهن صورتی را از سیلوانو کنتینی بگیرد. باتالین در مرحلهٔ پایانی که تایم تریل انفرادی بود، از صدرنشینی خود دفاع کرد و برندهٔ جیرو شد. او پس از ادی مرکس دومین نفری بود که توانست در یک سال، برندهٔ جیرو و ووئلتا شود. باتالین در یک دورهٔ زمانی یک ونیم ماهه برندهٔ دو گرند تور شد.
باتالین در پایان فصل ۱۹۸۴ بازنشسته شد. در سال ۱۹۸۲ تجارت تولید دوچرخه را با نام خود آغاز کرد. در سال ۲۰۰۲ شرکت او حامی مالی سرامیکه پاناریا فیودرو بود. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفباتالین در ماروستیکا در استان ویچنزا زاده شد. او در سال ۱۹۷۲ در مسابقهٔ آماتور جیرو دیتالیا برنده شد و در سال بعد، به عنوان رکابزن حرفه ای به تیم جولیج سرامیکا پیوست.
جیرو دیتالیای ۱۹۷۳ نخستین حضور باتالین در گرند تورها بود. او نمایش امیدوارکننده ای داشت و جایگاه سوم مرحلهٔ چهارم را به دست آورد. در میانهٔ جیرو، باتالین پس از ادی مرکس در رتبهٔ دوم بود؛ ولی آن را به فلیچه جیموندی داد. او توانست جیرو را بر سکوی سوم به پایان برساند و ظهور ستاره ای درخشان در دنیای دوچرخه سواری را نوید دهد. [ ۱] باتالین در جیرو دیتالیای ۱۹۷۵ پنج روز پیراهن صورتی را به تن داشت و در چند مرحله پیروز شد. همچنین پیروزی هایی در مسابقات مرحله ای کوچکتر به دست آورد. در تور دو فرانس ۱۹۷۹ با وجود دریافت جریمه به دلیل مثبت شدن دوپینگ، برندهٔ پیراهن سلطان کوهستان شد. [ ۲] سپس رتبهٔ سوم جیرو دیتالیای ۱۹۸۰ را کسب کرد.
در سال بعد، باتالین در مرحلهٔ دهم ووئلتا اسپانیای ۱۹۸۱ که تایم تریل کوهستانی بود، برنده شد و پیراهن طلایی را به دست آورد. تنها تهدید برای صدرنشینی او پدرو مونیوز بود. [ ۳] باتالین و سایر اعضای تیم اینوکسپران توانستند در برابر تهدیدهای مونیوز مقاومت کنند و باتالین نخستین قهرمانی خود در گرند تورها را به دست آورد. [ ۴] سه روز بعد، وارد جیرو دیتالیای ۱۹۸۱ شد. او توانست برندهٔ مرحلهٔ نوزدهم شود و پیراهن صورتی را از سیلوانو کنتینی بگیرد. باتالین در مرحلهٔ پایانی که تایم تریل انفرادی بود، از صدرنشینی خود دفاع کرد و برندهٔ جیرو شد. او پس از ادی مرکس دومین نفری بود که توانست در یک سال، برندهٔ جیرو و ووئلتا شود. باتالین در یک دورهٔ زمانی یک ونیم ماهه برندهٔ دو گرند تور شد.
باتالین در پایان فصل ۱۹۸۴ بازنشسته شد. در سال ۱۹۸۲ تجارت تولید دوچرخه را با نام خود آغاز کرد. در سال ۲۰۰۲ شرکت او حامی مالی سرامیکه پاناریا فیودرو بود. [ ۵]
wiki: جووانی باتالین