جوسی سلیف ( به انگلیسی: Juicy Salif ) یک آب مرکبات گیر طراحی شده توسط فیلیپ استارک در سال ۱۹۹۰ میلادی، نمادی از طراحی صنعتی در نظر گرفته می شود و در مجموعه های دائمی موزهٔ هنر مدرن[ ۱] و موزهٔ هنر متروپولیتن[ ۲] در شهر نیویورک و همچنین موزهٔ ویکتوریا و آلبرت در لندن به نمایش گذاشته شده است. [ ۳] همچنین این امتیاز را در موزهٔ آرآی اس دی[ ۴] و موزهٔ هنرهای زیبا، هیوستون نیز دریافت کرده است. [ ۵]
این ابزار از آلومینیوم ریخته گری شده و صیقلی توسط شرکت ایتالیایی ظروف آشپزخانه آلسی ساخته شده است، قطر این ابزار ۱۴ سانتی متر ( ۵٫۵ اینچ ) و ارتفاع آن ۲۹ سانتی متر ( ۱۱ اینچ ) است.
اما استفاده از دستگاه آسان نیست و روکش آلومینیوم صیقلی آن در برابر خوردگی آسیب پذیر است و طعم ناخوشایندی ایجاد می کند، همان طور که در دستورالعمل های رسمی آن پذیرفته شده است. [ ۶] ابزار آشپزخانه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست و باید با دست شسته شود و در عین حال مراقب باشید که از نوک تیز آن آسیبی نبیند. [ ۶]
شکل صیقلی و غریب آن از یک ماهی مرکب کالاماری الهام گرفته شده است؛ طرح های اصلی روی زمینهٔ کاغذی آغشته به پیتزا ترسیم شده اند. [ ۷] [ ۶]
بنیانگذار کارخانهٔ تولیدکننده، آلبرتو آلسی، بعداً یادآور شد:
من یک دستمال از استارک دریافت کردم، روی آن در میان برخی علائم نامفهوم ( سس گوجه فرنگی، به احتمال زیاد ) پیش طرح هایی وجود داشت. پیش طرح هایی از ماهی مرکب. آن ها از سمت چپ شروع می شدند، و همان طور که به سمت راست می رفتند، شکل غیرقابل انکار چیزی را به خود می گرفتند که قرار بود به جوسی سلیف تبدیل شود. استارک در حالی که ظرفی از ماهی مرکب را می خورد و یک لیمو را روی آن می فشرد، دستگاه آب میوه گیر معروف خود را روی دستمال کشید. [ ۸] [ ۹]
آلبرتو آلسی، در یک مصاحبۀ ویدئویی ضبط شده که در مجلۀ برخط دزین منتشر شده است، گفت: «من از این پروژه بسیار خوشحالم زیرا آن را یک شوخی بزرگ برای همه می دانم. باید بگویم که بحث برانگیزترین آب میوه گیر قرن است، اما یکی از سرگرم کننده ترین پروژه هایی است که در طول حرفه ام انجام داده ام. »[ ۷] او آن را یکی از موفق ترین محصولات شرکت می دانست. [ ۷]
برای دهمین سالگرد راه اندازی آن، ۱۰٬۰۰۰ دستگاه جوسی سلیف به صورت جداگانه شماره گذاری و با روکش - طلا عرضه شد. اما این نسخۀ لوکس همراه با دستورالعمل هایی بود که هشدار می داد آب میوه گیری هرگز نباید با میوه های واقعی استفاده شود، زیرا روکش آن خورده می شود. [ ۱۰] همچنین یک نسخۀ به رنگ خاکستری/سیاه ( آنتراسیت ) وجود داشته است که ۴۷٬۰۰۰ نمونۀ بدون شمارۀ آن بین سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۴ میلادی تولید شد. [ ۱۱] هر دو در حال حاضر اقلام کلکسیونی هستند، اگرچه یک افسانه شهری این ایده را تداوم می بخشد که نسخه آنتراسیت کمیاب تر از نمونۀ با روکش طلا است. [ نیازمند منبع]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین ابزار از آلومینیوم ریخته گری شده و صیقلی توسط شرکت ایتالیایی ظروف آشپزخانه آلسی ساخته شده است، قطر این ابزار ۱۴ سانتی متر ( ۵٫۵ اینچ ) و ارتفاع آن ۲۹ سانتی متر ( ۱۱ اینچ ) است.
اما استفاده از دستگاه آسان نیست و روکش آلومینیوم صیقلی آن در برابر خوردگی آسیب پذیر است و طعم ناخوشایندی ایجاد می کند، همان طور که در دستورالعمل های رسمی آن پذیرفته شده است. [ ۶] ابزار آشپزخانه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست و باید با دست شسته شود و در عین حال مراقب باشید که از نوک تیز آن آسیبی نبیند. [ ۶]
شکل صیقلی و غریب آن از یک ماهی مرکب کالاماری الهام گرفته شده است؛ طرح های اصلی روی زمینهٔ کاغذی آغشته به پیتزا ترسیم شده اند. [ ۷] [ ۶]
بنیانگذار کارخانهٔ تولیدکننده، آلبرتو آلسی، بعداً یادآور شد:
من یک دستمال از استارک دریافت کردم، روی آن در میان برخی علائم نامفهوم ( سس گوجه فرنگی، به احتمال زیاد ) پیش طرح هایی وجود داشت. پیش طرح هایی از ماهی مرکب. آن ها از سمت چپ شروع می شدند، و همان طور که به سمت راست می رفتند، شکل غیرقابل انکار چیزی را به خود می گرفتند که قرار بود به جوسی سلیف تبدیل شود. استارک در حالی که ظرفی از ماهی مرکب را می خورد و یک لیمو را روی آن می فشرد، دستگاه آب میوه گیر معروف خود را روی دستمال کشید. [ ۸] [ ۹]
آلبرتو آلسی، در یک مصاحبۀ ویدئویی ضبط شده که در مجلۀ برخط دزین منتشر شده است، گفت: «من از این پروژه بسیار خوشحالم زیرا آن را یک شوخی بزرگ برای همه می دانم. باید بگویم که بحث برانگیزترین آب میوه گیر قرن است، اما یکی از سرگرم کننده ترین پروژه هایی است که در طول حرفه ام انجام داده ام. »[ ۷] او آن را یکی از موفق ترین محصولات شرکت می دانست. [ ۷]
برای دهمین سالگرد راه اندازی آن، ۱۰٬۰۰۰ دستگاه جوسی سلیف به صورت جداگانه شماره گذاری و با روکش - طلا عرضه شد. اما این نسخۀ لوکس همراه با دستورالعمل هایی بود که هشدار می داد آب میوه گیری هرگز نباید با میوه های واقعی استفاده شود، زیرا روکش آن خورده می شود. [ ۱۰] همچنین یک نسخۀ به رنگ خاکستری/سیاه ( آنتراسیت ) وجود داشته است که ۴۷٬۰۰۰ نمونۀ بدون شمارۀ آن بین سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۴ میلادی تولید شد. [ ۱۱] هر دو در حال حاضر اقلام کلکسیونی هستند، اگرچه یک افسانه شهری این ایده را تداوم می بخشد که نسخه آنتراسیت کمیاب تر از نمونۀ با روکش طلا است. [ نیازمند منبع]
wiki: جوسی سلیف