جورج جان هیوبنر ( انگلیسی: George John Huebner؛ زادهٔ ۸ سپتامبر ۱۹۱۰ در دیترویت، میشیگان – درگذشتهٔ ۴ سپتامبر ۱۹۹۶ در ان آربر، میشیگان ) ، که با نام جورج جان هیوبنر جونیور و جورج جی. هیوبنر نیز شناخته می شد، مهندس اجرایی اهل ایالات متحده آمریکا بود که برای شرکت سهامی کرایسلر کار می کرد. او موتورهای توربینی مورد استفاده در خودروهای تحقیقاتی کرایسلر را طراحی کرد. او همچنین توسعه دهندهٔ نخستین موتور توربین گازی برای یک خودروی سواری بود.
هیوبنر در ۸ سپتامبر ۱۹۱۰ در دیترویت، میشیگان متولد شد. او فرزند جورج جان هیوبنر ( سینیور ) و روث رایجل هیوبنر بود. [ ۱] پدر او یک کارگزار بورس بود و مجلهٔ تجهیز و تولید را منتشر می کرد. [ ۲] پدربزرگش فروشندهٔ قطعات خودرو بود و در موارد زیادی قطعات و موادی را به هنری فورد فروخته بود. [ ۲] هیوبنر در مدرسه از سطح بالایی برخوردار بود و از چند مقطع تحصیلی بدون تحصیل جهش کرد. او در زمانی که شانزده ساله بود برای تحصیل به دانشگاه میشیگان پیوست. هیوبنر که قصد داشت قدم در راه پدرش گذاشته و به یک کارگزار بورس تبدیل شود، نخستین کلاس های خود در دانشگاه را در زمینهٔ اقتصاد انتخاب کرد. او بعداً به مهندسی مکانیک علاقه پیدا کرد و رشتهٔ تحصیلی خود را تغییر داد. هیوبنر در سال ۱۹۳۱ با مدرک کارشناسی در رشتهٔ مهندسی فارغ التحصیل شد. [ ۳] [ ۴]
هیوبنر در سال ۱۹۳۱، یک سال پیش از آنکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود به صورت پاره وقت به شرکت سهامی کرایسلر پیوست. [ ۵] [ ۶] او در ابتدا یک مهندس پژوهش بود و در سال ۱۹۳۶ در سن ۲۶ سالگی به سمت دستیار مهندس ارشد دست یافت. [ ۴] [ ۷] [ ۸] او تا سال ۱۹۳۹ در این مقام باقی ماند و سپس جهت همکاری با کارل بریر، که از ۱۵ سال قبل یکی از مهندسین اصلی شرکت بود، به بخش مرکزی مهندسی رفت. [ ۴] [ ۹] یکی از اولین وظایف او در آن جا کار بر روی موتورهای توربینی هواپیما بود. [ ۳] در دههٔ ۱۹۴۰، او با همکاری گروهی از مهندسین یک موتور وی - ۱۶ هواگرد جنگندهٔ مایع - خنک را طراحی کرد. در سال ۱۹۴۹ نیروی دریایی ایالات متحده قراردادی را برای طراحی یک موتور هواگردتوربوپراپ به قدرت ۱٬۰۰۰ اسب بخار با کرایسلر منعقد کرد که هیوبنر مهندس ارشد آن بود. [ ۱۰] [ ۱۱]
هیوبنر به مهندس ارشد بخش پژوهش کرایسلر بدل شد و به توسعهٔ خودروهای تحقیقاتی مشغول شد. [ ۱۲] او در آنجا مسئول طراحی موتور توربین گازی بود و در سال ۱۹۵۵ به مقام مدیریت پژوهش دست یافت. [ ۳] [ ۱۳] [ ۱۴] او عهده دار طراحی نخستین موتور وی۸ با محفظه احتراق نیم کره ای برای خودروها بود. [ ۱۵] هیوبنر به عنوان یک مهندس پژوهش در شرکت کرایسلر در سال ۱۹۵۶ پروژهٔ نخستین سفر بین قاره ای با یک خودروی مجهز به توربین گازی را مدیریت کرد. [ ۱۶] [ ۱۷] [ ۱۸] [ ۱۹] اتومبیل مورد استفاده در این سفر به یکی از موتورهای توربین گازی طراحی شده توسط هیوبنر مجهز بود. [ ۲۰] برای این خودرو نام «کرایسلر توربین اسپشیال» برگزیده شد. [ ۲۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهیوبنر در ۸ سپتامبر ۱۹۱۰ در دیترویت، میشیگان متولد شد. او فرزند جورج جان هیوبنر ( سینیور ) و روث رایجل هیوبنر بود. [ ۱] پدر او یک کارگزار بورس بود و مجلهٔ تجهیز و تولید را منتشر می کرد. [ ۲] پدربزرگش فروشندهٔ قطعات خودرو بود و در موارد زیادی قطعات و موادی را به هنری فورد فروخته بود. [ ۲] هیوبنر در مدرسه از سطح بالایی برخوردار بود و از چند مقطع تحصیلی بدون تحصیل جهش کرد. او در زمانی که شانزده ساله بود برای تحصیل به دانشگاه میشیگان پیوست. هیوبنر که قصد داشت قدم در راه پدرش گذاشته و به یک کارگزار بورس تبدیل شود، نخستین کلاس های خود در دانشگاه را در زمینهٔ اقتصاد انتخاب کرد. او بعداً به مهندسی مکانیک علاقه پیدا کرد و رشتهٔ تحصیلی خود را تغییر داد. هیوبنر در سال ۱۹۳۱ با مدرک کارشناسی در رشتهٔ مهندسی فارغ التحصیل شد. [ ۳] [ ۴]
هیوبنر در سال ۱۹۳۱، یک سال پیش از آنکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود به صورت پاره وقت به شرکت سهامی کرایسلر پیوست. [ ۵] [ ۶] او در ابتدا یک مهندس پژوهش بود و در سال ۱۹۳۶ در سن ۲۶ سالگی به سمت دستیار مهندس ارشد دست یافت. [ ۴] [ ۷] [ ۸] او تا سال ۱۹۳۹ در این مقام باقی ماند و سپس جهت همکاری با کارل بریر، که از ۱۵ سال قبل یکی از مهندسین اصلی شرکت بود، به بخش مرکزی مهندسی رفت. [ ۴] [ ۹] یکی از اولین وظایف او در آن جا کار بر روی موتورهای توربینی هواپیما بود. [ ۳] در دههٔ ۱۹۴۰، او با همکاری گروهی از مهندسین یک موتور وی - ۱۶ هواگرد جنگندهٔ مایع - خنک را طراحی کرد. در سال ۱۹۴۹ نیروی دریایی ایالات متحده قراردادی را برای طراحی یک موتور هواگردتوربوپراپ به قدرت ۱٬۰۰۰ اسب بخار با کرایسلر منعقد کرد که هیوبنر مهندس ارشد آن بود. [ ۱۰] [ ۱۱]
هیوبنر به مهندس ارشد بخش پژوهش کرایسلر بدل شد و به توسعهٔ خودروهای تحقیقاتی مشغول شد. [ ۱۲] او در آنجا مسئول طراحی موتور توربین گازی بود و در سال ۱۹۵۵ به مقام مدیریت پژوهش دست یافت. [ ۳] [ ۱۳] [ ۱۴] او عهده دار طراحی نخستین موتور وی۸ با محفظه احتراق نیم کره ای برای خودروها بود. [ ۱۵] هیوبنر به عنوان یک مهندس پژوهش در شرکت کرایسلر در سال ۱۹۵۶ پروژهٔ نخستین سفر بین قاره ای با یک خودروی مجهز به توربین گازی را مدیریت کرد. [ ۱۶] [ ۱۷] [ ۱۸] [ ۱۹] اتومبیل مورد استفاده در این سفر به یکی از موتورهای توربین گازی طراحی شده توسط هیوبنر مجهز بود. [ ۲۰] برای این خودرو نام «کرایسلر توربین اسپشیال» برگزیده شد. [ ۲۱]
wiki: جورج هیوبنر