جهان ترانه یخ و آتش. جهان تخیلی که در آن داستان رمان های ترانه یخ و آتش نوشته جرج آر. آر. مارتین رخ می دهد، از چندین قاره تشکیل شده که جمعاً «جهان شناخته شده» نامیده می شوند.
بیشتر داستان در قاره وستروس و در یک نهاد سیاسی بزرگ به نام هفت پادشاهی می گذرد. این پادشاهی ها در ۹ منطقه پراکنده شده اند: شمال، جزایر آهن، سرزمین های رودخانه، دره، سرزمین های غربی، سرزمین های طوفان، ریچ، سرزمین های تاج و دورن. [ ۱] [ ۱] یک دیوار بزرگ از یخ و جادوی قدیمی، هفت پادشاهی را از منطقه عمدتاً نقشه برداری نشده شمالی جدا می کند. قاره پهناور اسوس در شرق وستروس و در سراسر دریای باریک قرار دارد. نزدیک ترین ملت های خارجی به وستروس، شهرهای آزاد هستند، مجموعه ای از ۹ دولت شهر مستقل در امتداد لبه غربی اسوس. سرزمین هایی که در امتداد خط ساحلی جنوبی اسوس قرار دارند، سرزمین های دریای تابستان نامیده می شوند و شامل خلیج برده داران و ویرانه های والریا می شوند. والریا خانه سابق نیاکان خاندان تارگرین است. در جنوب اسوس، قاره های سوتوریوس و اولتوس دارند که در روایت تا حد زیادی ناشناخته هستند.
این سیاره فصل های نامنظمی با مدت زمان غیرقابل پیش بینی را تجربه می کند که می تواند سال ها ادامه یابد. در آغاز ترانه یخ و آتش، وستروس از یک تابستان طولانی لذت برده است و بسیاری می ترسند که زمستان طولانی تر و سخت تری در پیش رو داشته باشند.
جرج آر. آر. مارتین داستان یخ و آتش را در جهانی جایگزین از زمین تنظیم کرد، یک «جهان ثانویه»، مانند چیزی که جی. آر. آر. تالکین با سرزمین میانه خود پیشگام آن بود. مارتین همچنین پیشنهاد کرده است که جهان ممکن است بزرگتر از سیاره واقعی زمین باشد. داستان یخ و آتش در جهانی پساجادو می گذرد که در آن مردم دیگر به چیزهای فراطبیعی مانند دیگران ( وایت واکرها ) اعتقاد ندارند. اگرچه شخصیت ها جنبه های طبیعی جهان خود را درک می کنند، اما عناصر جادویی آن را نمی شناسند یا درک نمی کنند. با این حال، دین نقش مهمی در زندگی مردم دارد و شخصیت ها از دین های گوناگونی پیروی می کنند.
بازی تاج وتخت، نخستین قسمت از مجموعه ترانه آتش و یخ، دارای دو نقشه از وستروس است. هر کتاب جدید یک یا دو نقشه اضافه کرده است، به طوری که تا رقصی با اژدهایان، هفت نقشه از جهان تخیلی در کتاب ها موجود است. مارتین در سال ۲۰۰۳ گفت که نقشه های کامل جهان در دسترس نیست تا خوانندگان بهتر بتوانند با مردم قرون وسطای واقعی آشنا شوند که در مورد مکان های دور بی اطلاع بودند. او همچنین با تئوری که می گفت «در نهایت شخصیت ها باید از هر مکانی که در نقشه نشان داده شده است بازدید کنند. » موافقت نکرد. با این حال، او اعتراف کرد که خوانندگان ممکن است بتوانند یک نقشه جهان را تا پایان این مجموعه گردآوری کنند. او عمداً در مورد اندازه جهان یخ و آتش باابهام سخن گفت و مقیاس را در نقشه ها حذف کرد تا از پیش بینی طول سفر بر اساس فواصل اندازه گیری شده جلوگیری کند. از یک نقشه کش جدید در رقصی با اژدهایان استفاده شده است به طوری که نقشه ها بسته به کتاب در دو نسخه توسط جیمز سینکلر و جفری ال. وارد موجود هستند. نقشه های قدیمی برای مطابقت با سبک نقشه های جدید دوباره طراحی شده اند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبیشتر داستان در قاره وستروس و در یک نهاد سیاسی بزرگ به نام هفت پادشاهی می گذرد. این پادشاهی ها در ۹ منطقه پراکنده شده اند: شمال، جزایر آهن، سرزمین های رودخانه، دره، سرزمین های غربی، سرزمین های طوفان، ریچ، سرزمین های تاج و دورن. [ ۱] [ ۱] یک دیوار بزرگ از یخ و جادوی قدیمی، هفت پادشاهی را از منطقه عمدتاً نقشه برداری نشده شمالی جدا می کند. قاره پهناور اسوس در شرق وستروس و در سراسر دریای باریک قرار دارد. نزدیک ترین ملت های خارجی به وستروس، شهرهای آزاد هستند، مجموعه ای از ۹ دولت شهر مستقل در امتداد لبه غربی اسوس. سرزمین هایی که در امتداد خط ساحلی جنوبی اسوس قرار دارند، سرزمین های دریای تابستان نامیده می شوند و شامل خلیج برده داران و ویرانه های والریا می شوند. والریا خانه سابق نیاکان خاندان تارگرین است. در جنوب اسوس، قاره های سوتوریوس و اولتوس دارند که در روایت تا حد زیادی ناشناخته هستند.
این سیاره فصل های نامنظمی با مدت زمان غیرقابل پیش بینی را تجربه می کند که می تواند سال ها ادامه یابد. در آغاز ترانه یخ و آتش، وستروس از یک تابستان طولانی لذت برده است و بسیاری می ترسند که زمستان طولانی تر و سخت تری در پیش رو داشته باشند.
جرج آر. آر. مارتین داستان یخ و آتش را در جهانی جایگزین از زمین تنظیم کرد، یک «جهان ثانویه»، مانند چیزی که جی. آر. آر. تالکین با سرزمین میانه خود پیشگام آن بود. مارتین همچنین پیشنهاد کرده است که جهان ممکن است بزرگتر از سیاره واقعی زمین باشد. داستان یخ و آتش در جهانی پساجادو می گذرد که در آن مردم دیگر به چیزهای فراطبیعی مانند دیگران ( وایت واکرها ) اعتقاد ندارند. اگرچه شخصیت ها جنبه های طبیعی جهان خود را درک می کنند، اما عناصر جادویی آن را نمی شناسند یا درک نمی کنند. با این حال، دین نقش مهمی در زندگی مردم دارد و شخصیت ها از دین های گوناگونی پیروی می کنند.
بازی تاج وتخت، نخستین قسمت از مجموعه ترانه آتش و یخ، دارای دو نقشه از وستروس است. هر کتاب جدید یک یا دو نقشه اضافه کرده است، به طوری که تا رقصی با اژدهایان، هفت نقشه از جهان تخیلی در کتاب ها موجود است. مارتین در سال ۲۰۰۳ گفت که نقشه های کامل جهان در دسترس نیست تا خوانندگان بهتر بتوانند با مردم قرون وسطای واقعی آشنا شوند که در مورد مکان های دور بی اطلاع بودند. او همچنین با تئوری که می گفت «در نهایت شخصیت ها باید از هر مکانی که در نقشه نشان داده شده است بازدید کنند. » موافقت نکرد. با این حال، او اعتراف کرد که خوانندگان ممکن است بتوانند یک نقشه جهان را تا پایان این مجموعه گردآوری کنند. او عمداً در مورد اندازه جهان یخ و آتش باابهام سخن گفت و مقیاس را در نقشه ها حذف کرد تا از پیش بینی طول سفر بر اساس فواصل اندازه گیری شده جلوگیری کند. از یک نقشه کش جدید در رقصی با اژدهایان استفاده شده است به طوری که نقشه ها بسته به کتاب در دو نسخه توسط جیمز سینکلر و جفری ال. وارد موجود هستند. نقشه های قدیمی برای مطابقت با سبک نقشه های جدید دوباره طراحی شده اند.
wiki: جهان ترانه یخ و آتش