«جنگ های مقدس… موعد مجازات» ( به انگلیسی: Holy Wars. . . The Punishment Due ) ترانه ای از گروه ترش متال مگادث و اولین تک آهنگ آلبوم باشد تا آسوده زنگ بزنید است که در سپتامبر ۱۹۹۰ منتشر شد.
«جنگ های مقدس» در مورد تعصبات و افراطی گرایی دینی نوشته شده است.
... [مشاهده متن کامل]
گرچه دیو ماستین یک مسیحی معتقد و دوباره تولد یافته است، شعر «جنگ های مقدس… موعد مجازات» در انتقاد از بنیادگرایانی نوشته شده که به نام دین دست به خشونت می زنند. درگیری های ایرلند شمالی منشأ الهام او برای نوشتن «جنگ های مقدس» بوده است اما اشعار را می توان متناسب با نزاع های مذهبی مختلف تفسیر کرد. با گذشت حدود سه دهه از انتشار ترانه، اشعار آغازین آن که می گوید «برادر برادر را می کشد / خون در سرزمین سرازیر می شود / کشتن برای دین / چیزی که من نمی فهم» هنوز به شکلی گسترده و در اشکال مختلف مصداق دارد.
این ترانه در واقع از دو قطعهٔ مستقل تشکیل شده که تکنوازی گیتار مارتی فریدمن آن ها را به هم متصل می کند. سولوی آکوستیک فریدمن با کسر میزان غیر متعارفش به عنوان یک آنتراکت کامل بین دو قطعه عمل می کند. موسیقی قسمت اول ترَش خالص همراه با شعرهایی در نقد دین است، حال آن که بخش دوم در فضایی پراگرسیو سیر می کند؛ همان طور که اشعار مضمونی انتقام جویانه و متفاوت از قسمت اول دارند. در بخش اول ترانه از اسرائیل نام برده می شود و در موزیک ویدئو هم تصاویری از تظاهرات و درگیری های مختلف در منطقهٔ خاورمیانه نشان داده می شود. قسمت «موعد مجازات» که بعد از بخش خاورمیانه می آید با الهام از شخصیت پانیشر مارول کامیکس نوشته شده است. به گفتهٔ ماستین آن ها زمان بندی را طوری در نظر گرفتند که آن شخصیت در پایان ترانه نشانگر «فرستادهٔ احتمالی خدا» باشد.
جاناتان هورسلی از میوزیک ریدار معتقد است وقتی بحث قابلیت ها و زیبایی شناسی آثار مگادت پیش می آید، «جنگ های مقدس» حکم سنگ روزتا را دارد.
دام لاوسون ( موسیقی نویس متال همر ) از این قطعه با عنوان «کمال ترَش حماسی» یاد کرده است.
• دیو ماستین: آواز، لید و ریتم گیتار
• مارتی فریدمن: لید و ریتم گیتار
• دیوید الفسن: باس
• نیک منزا: درامز
«جنگ های مقدس» در مورد تعصبات و افراطی گرایی دینی نوشته شده است.
... [مشاهده متن کامل]
گرچه دیو ماستین یک مسیحی معتقد و دوباره تولد یافته است، شعر «جنگ های مقدس… موعد مجازات» در انتقاد از بنیادگرایانی نوشته شده که به نام دین دست به خشونت می زنند. درگیری های ایرلند شمالی منشأ الهام او برای نوشتن «جنگ های مقدس» بوده است اما اشعار را می توان متناسب با نزاع های مذهبی مختلف تفسیر کرد. با گذشت حدود سه دهه از انتشار ترانه، اشعار آغازین آن که می گوید «برادر برادر را می کشد / خون در سرزمین سرازیر می شود / کشتن برای دین / چیزی که من نمی فهم» هنوز به شکلی گسترده و در اشکال مختلف مصداق دارد.
این ترانه در واقع از دو قطعهٔ مستقل تشکیل شده که تکنوازی گیتار مارتی فریدمن آن ها را به هم متصل می کند. سولوی آکوستیک فریدمن با کسر میزان غیر متعارفش به عنوان یک آنتراکت کامل بین دو قطعه عمل می کند. موسیقی قسمت اول ترَش خالص همراه با شعرهایی در نقد دین است، حال آن که بخش دوم در فضایی پراگرسیو سیر می کند؛ همان طور که اشعار مضمونی انتقام جویانه و متفاوت از قسمت اول دارند. در بخش اول ترانه از اسرائیل نام برده می شود و در موزیک ویدئو هم تصاویری از تظاهرات و درگیری های مختلف در منطقهٔ خاورمیانه نشان داده می شود. قسمت «موعد مجازات» که بعد از بخش خاورمیانه می آید با الهام از شخصیت پانیشر مارول کامیکس نوشته شده است. به گفتهٔ ماستین آن ها زمان بندی را طوری در نظر گرفتند که آن شخصیت در پایان ترانه نشانگر «فرستادهٔ احتمالی خدا» باشد.
جاناتان هورسلی از میوزیک ریدار معتقد است وقتی بحث قابلیت ها و زیبایی شناسی آثار مگادت پیش می آید، «جنگ های مقدس» حکم سنگ روزتا را دارد.
دام لاوسون ( موسیقی نویس متال همر ) از این قطعه با عنوان «کمال ترَش حماسی» یاد کرده است.
• دیو ماستین: آواز، لید و ریتم گیتار
• مارتی فریدمن: لید و ریتم گیتار
• دیوید الفسن: باس
• نیک منزا: درامز