جریان سوم شهروندی

پیشنهاد کاربران

مسعد سلیتی کم برای خودت نوشابه باز کن جیره خوار مزدور عربستان.
تعریف برابری چی هست؟
جریان سوم شهروندی ، گفتمان انسانگرای شهروندی، گفتمان غالب پسا مهسا
گفتمان فکری_فرهنگی غالب در ایران عموما دولتی است . در دوره ای قبل از انقلاب گفتمان فکری_فرهنگی نظام شاهنشاهی ، ناسیونالیستی و با محور نژاد ، زبان و تاریخ باستان بود ، دردوره ای بعد از انقلاب 57 و حاکمیت نظام اسلامی گفتمان فکری_فرهنگی ترویجی ، اسلام گرا و با محور دین ، مذهب و تاریخ اسلام شد ، اما پسا مهسا گفتمان فکری_فرهنگی جامعه ایرانی به سمت و سوی انسان گرای شهروندی با محوریت انسان و شهروند ، حقوق و آزادی ها و برابری حقوق زنان و مردان در حال تغییر است.
...
[مشاهده متن کامل]

تغییر نظام فکری و اندیشه ها ، نگرش ها و روش ها در ایران پسا مهسا به سوی جریان انسان گرای شهروندی مهم ترین تغییری است که بوجود آمد ، تغییری که لازمه تغییر وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، قانونگذاری و مدیریتی ، حل بحران ها و بهبود اوضاع کشور و دستیابی به حقوق و آزادی ها ، برابری و دموکراسی است.
شهروندان ایرانی در اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز خود با شعار زن ، زندگی ، آزادی به روشنی دوری خود را از تعصب و تندروی گفتمان های اسلام گرا و ناسیونالیستی نشان دادند و این حقیقت را آشکارا بیان کردند که در پی ارزش های جریان انسانگرای شهروندی ، انسانیت ، شهروندی ، برابری و حقوق و آزادی ها هستند .
ما همه انسانیم ماهمه برابریم ( برغم تمام تفاوت ها ) ، ما همه انسانیم ماهمه خواهان زندگیم ( زندگی مسالمت آمیز ، شاد ، رفاه و خوشبختی ) ، ماهمه انسانیم ماهمه آزادیم ( ما همه آزادیم هر آنچه می خواهیم را باور کنیم ) ، آرمان جریان انسان گرای شهروندی است.
گفتمان انسان گرای شهروندی برخلاف گفتمان های ناسیونالیسم واسلام گرا عاملی پایدار در تحقق دموکراسی ، حقوق و آزادی ها و برابری است و انسانیت ، شهروندی ، حقوق و آزادی ها ، برابری و دموکراسی ارکان جاودانه همبستگی شهروندان ایرانی علی رغم تفاوت های جنسیتی ، نژادی ، قومی ، زبانی ، دینی ، مذهبی ، سیاسی و طبقاتی می باشند.
جریان سوم شهروندی ، گفتمان فکری فرهنگی انسانگرای شهروندی است که پس از اعتراضات ۹۶ به عنوان سومین جریان فکری کشور تاسیس شد و برای تغییر اندیشه ها و تحقق دولت حقوقی ( دولت حقوق بشر و شهروندی و آزادی ها ) فعالیت می کند.

جریان سوم شهروندی، جریان فکری _ فرهنگی انسان گرای شهروندی که با محوریت انسان و شهروند و برمبنای آموزه های حقوق بشر و شهروندی، آزادی های اساسی و معیارهای انتخابات شفاف _ آزاد و عادلانه به عنوان سومین جریان
...
[مشاهده متن کامل]
فکری به موازات جریان فکری �اسلام گرا� که با محور دین و مذهب و تاریخ ۱۴۰۰ ساله و جریان فکری �ناسیونالیسم� با محور نژاد و زبان و تاریخ باستان و جریان فکری کمونیستی با محوریت ماتریالیسم تاریخی، طبقه کارگر، مبارزه طبقاتی و مالکیت اشتراکی بنیان گذاری گردید. جریان سوم شهروندی، جریان مدنی تغییر با اهداف، اصول، ارکان و دیدگاه های است که با روش کنشگری �مدنی تغییر� در کنار روش های کنشگری �محافظه کاری�، �اصلاح طلبی�، �براندازی� برای تحقق دولت حقوقی فعالیت می کند و خواهان تغییر نظام فکری و اندیشه ها، نگرش ها و روش ها از سنتی به توسعه یافته شهروندی برای تغییر وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قانون گذاری و مدیریتی، حل بحران ها و بهبود اوضاع کشور و شهروندان ایرانی است.

جریان سوم شهروندی
منابع• http://j3shahrvandi.com/
جریان سوم شهروندی ، جریان فکری _فرهنگی مدنی تغییر که با محوریت شهروند و بر اساس حقوق بشر و شهروندی ، آزادی های بنیادین بنیانگذاری شده و دارای اهداف ، اصول ، ارکان و دیدگاه های که بر مبنای اصول و ارزش های حقوق بشر و شهروندی است و برای تحقق دولت حقوقی فعالیت می کند این جریان دستیابی به دولت حقوقی بعنوان هدف غایی خود را در اعمال پروسه متکامل گام به گام روشنگری ، توانمند سازی شهروندان ، سازواری ( ائتلاف ) مدنی ، فرمان مدنی ، بازنگری همه جانبه قانون اساسی ، انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه ، انتخاب و انتصاب مدیران توسعه یافته می داند.
بنیان گذار و نظریه پرداز این جریان فکری مسعد سلیتی وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر و شهروندی است.
جریان سوم شهروندی علاوه بر جریان های دگرگون ساز ( براندازان ) ، محافظه کار رستگاری بخش ( اصولگرایان ) ، اصلاح طلبان از یک سو و جریان های فکری ناسیونالیسم و اسلامگرا از سوی دیگر پس از اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در فضای کشور نمود پیدا کرد . جریان سوم شهروندی ، جریان مدنی تغییر است ، جریان تغییری که خواهان تغییر نظام فکری و اندیشه ها ، نگرش ها و روش های برای تغییر وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، قانونگذاری و مدیریتی ، حل بحران ها و بهبود اوضاع کشور و شهروندان ایرانی می باشد. این جریان پاسخی عقلانی به خواسته و مطالبات و نیازهای شهروندان و مدافع حقوق بشر و شهروندی ، آزادی های بنیادین و دستیابی به دولت حقوقی است که با محوریت شهروند و برمبنای مسئولیت پذیری شهروندان ایرانی بنیان گذاری شده است.
جریان سوم شهروندی که با توجه به مسئولیت پذیری تک تک شهروندان در قبال سرنوشت خود و دیگر شهروندان و منافع و ثروت های عمومی و حال و آینده کشور و محیط پیرامونی بنیان گذاری شده دارای اهداف ده گانه توسعه شهروند ( انسان ) و پرورش همه جانبه شهروندان و مدیران توسعه یافته ، تقویت روحیه مسئولیت پذیری ومشارکت شهروندان ، افزایش نظارت عمومی شهروندان ، ارتقاء تاثیرگذاری برتصمیمات مقامات ، افزایش روحیه مطالبه گری شهروندان و پاسخگویی مدیران ، حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر و شهروندی ، محیط زیست گرایی ، مشارکت در ساختار قدرت، دستیابی به دولت رفاه و تحقق دولت حقوقی می باشد. [3]
جریان سوم شهروندی دارای اصولی است که قواعد و هنجارها و ارزش های آن هستند ، اصولی که بر پایه آنها استوار است و رشد وتوسعه جریان نیزبه استواری این اصول وابسته است به باور این جریان این اصول مبنای وضع حقوق وآزادی های شهروندان ، قوانین ، اعلامیه ، رفتارها ورابطه نهادها ومقامات و مسئولین با شهروندان می باشد. اصل نظارت همگانی ، اصل حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندان ، اصل برابری وعدم تبعیض درتوزیع فرصت ، قدرت ، ثروت ، خدمات و تطبیق قانون ، اصل شایسته سالاری ، اصل تعهد به رعایت منافع شهروندان ، اصل ارتباط وگفت وگو ، اصل ملی بودن حقوق شهروندی ، اصل آزادی دسترسی به اطلاعات و شفافیت ، اصل پذیرش تنوع ، اصل مطالبه گری ، اصل پاسخ گویی ، اصل قابل تقسیم نبودن و وابستگی حقوق بشر وشهروندی ، اصل بردباری و تحمل پذیری ، اصل عینیت حقوق بشر و شهروندی ، اصل تقسیم کار و نمایندگی مقامات ، اصل تناسب ، اصل برائت و اصل مسئولیت پذیری شهروندان ایرانی اصول هجده گانه حاکم بر جریان سوم شهروندی می باشند .

جریان سوم شهروندی ، جریان فکری _فرهنگی_ مدنی تغییری که برمبنای حقوق بشر و شهروندی ، آزادی های بنیادین ومسئولیت پذیری شهروندان ایران توسط آقای مسعد سلیتی بنیان گذاری شده و برای تحقق دولت حقوقی که مبشرتحقق حقوق شهروندی ، قانونمداری ، آزادی ، تکثرگرایی ، برابری ، عدالت اجتماعی ، تعهد ، شفافیت ، تنوع ، مطالبه گری ، پاسخگویی ، صلح ، همزیستی مسالمت آمیز ، توسعه ، مدارا ، بردباری ، مهرورزی ، نفی تبعیض ، حقوق زنان و کودکان ، عدم خشونت ، ارتقا مسئولیت پذیری شهروندان ، شایسته سالاری و کرامت انسانی فعالیت می کند. این جریان تحقق دولت حقوقی را در اعمال پروسه متکامل گام به گام روشنگری ، توانمند سازی شهروندان ، سازواری ( ائتلاف ) مدنی ، فرمان مدنی ، بازنگری همه جانبه قانون اساسی ، انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه ، انتخاب و انتصاب مدیران توسعه یافته می داند.
جریان سوم شهروندی براین باور است که شهروندگرایی تنها نظریه ای است که برخلاف رویکردهای نژادی ، قومی ، دینی ، مذهبی ، ناسیونالیستی ، شونیستی و باستان گرایی می تواند همه شهروندان ایرانی را از هر جنسیت ، نژاد ، دین ، مذهب ، قومیت ، زبان ، فرهنگ ، منطقه جغرافیایی ، عقیده سیاسی و هر گروه اجتماعی را تحت پوشش خود گرد آورد و آنچنان فراگیر است که همه ایرانیان خود را دارای حقوق و تکالیف یکسان و برابر، مطالبات و منافع خود را درآن مشاهده و در اداره کشور مشارکت و سهیم دانسته که برای تغییر در وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، قانونگذاری و مدیریتی ، حل بحران ها و بهبود اوضاع کشور و شهروندان ایرانی برابر این تغییرات می داند.
جریان سوم شهروندی ، جریان تغییری که خواهان تغییر نظام فکری و اندیشه ها ، نگرش ها و روش های برای تغییر وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، قانونگذاری و مدیریتی ، حل بحران ها و بهبود اوضاع کشور و شهروندان ایرانی می باشد. این جریان پاسخی عقلانی به خواسته و مطالبات و نیازهای شهروندان و مدافع حقوق بشر و شهروندی ، آزادی های بنیادین و دستیابی به دولت حقوقی است که با محوریت شهروند و برمبنای مسئولیت پذیری شهروندان ایرانی بنیان گذاری شده است.

بپرس