یوهانس برناردوس تئودوروس "هانس" هیوگن هالتز ( انگلیسی: Johannes Bernhardus Theodorus "Hans" Hugenholtz؛ زادهٔ ۳۱ اکتبر ۱۹۱۴ در فلدر – درگذشتهٔ ۲۵ مارس ۱۹۹۵ در زاندفورت ) ، که در کشورهای انگلیسی زبان با نام جان هیوگن هالتز ( به انگلیسی: John Hugenholtz ) شناخته می شود، طراح خودرو و میدان های مسابقات اتومبیل رانی اهل هلند بود.
پدر هیوگن هالتز، که هم نام خودش بود، یک کشیش پروتستان و فعال صلح بود که در سال ۱۹۱۸ خانواده را به پورمرند، و سپس در سال ۱۹۲۴ به امرزتال منتقل کرد. هیوگن هالتز در تحصیلات خود را برای آموختن حرفهٔ وکالت ادامه داد و پس از آن شغل روزنامه نگاری مشغول شد؛ با این حال او به خودروها علاقهٔ زیادی داشت. او در دوران جوانی یک موتورسوار مسابقه ای آماتور بود. او سپس باشگاه مسابقات اتومبیل رانی هلند را در سال ۱۹۳۶ تأسیس کرد و از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۴ نیز مدیر پیست مسابقهٔ زاندفورت بود. او همچنین انجمن بین المللی میدان های مسابقهٔ دائمی را در پاریس، و باشگاه اتومبیل های پیشگام را در سال ۱۹۵۶ بنیان گذاری کرد که در نهایت به شکل گیری فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی ( فیوا ) انجامید.
هیوگن هالتز انواع گوناگونی از پیست های مورد استفادهٔ مسابقات فرمول یک را طراحی کرد که به خاطر طبیعت چالش برانگیز و امکانات نوآورانه مورد تحسین قرار گرفتند. از جملهٔ امکانات جدیدی که در این پیست ها استفاده شده بود، چندین لایه از حصارهای انعطاف پذیر و زنجیری بود که برای کاهش سرعت و مهار خودروهایی که از مسیر خارج می شدند، و کاهش احتمال صدمه دیدن راننده در مقایسه با موانع ثابت مرسوم، کاربرد داشت. هیوگن هالتز پیست های سوزوکا در ژاپن ( ۱۹۶۲ ) ، زولدر در بلژیک ( ۱۹۶۳ ) ، بخش استادیومی «موتودروم» هوکنهایمرینگ در آلمان ( ۱۹۶۵ ) ، جاراما در اسپانیا ( ۱۹۶۷ ) ، اونتاریو موتور اسپیدوی ( با همراهی مایکل پارکر، معمار اهل پورتلند ) در کالیفرنیا ( ۱۹۷۰ ) ، و نیولس باولرز در بلژیک ( ۱۹۷۱ ) را طراحی کرد. [ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپدر هیوگن هالتز، که هم نام خودش بود، یک کشیش پروتستان و فعال صلح بود که در سال ۱۹۱۸ خانواده را به پورمرند، و سپس در سال ۱۹۲۴ به امرزتال منتقل کرد. هیوگن هالتز در تحصیلات خود را برای آموختن حرفهٔ وکالت ادامه داد و پس از آن شغل روزنامه نگاری مشغول شد؛ با این حال او به خودروها علاقهٔ زیادی داشت. او در دوران جوانی یک موتورسوار مسابقه ای آماتور بود. او سپس باشگاه مسابقات اتومبیل رانی هلند را در سال ۱۹۳۶ تأسیس کرد و از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۴ نیز مدیر پیست مسابقهٔ زاندفورت بود. او همچنین انجمن بین المللی میدان های مسابقهٔ دائمی را در پاریس، و باشگاه اتومبیل های پیشگام را در سال ۱۹۵۶ بنیان گذاری کرد که در نهایت به شکل گیری فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی ( فیوا ) انجامید.
هیوگن هالتز انواع گوناگونی از پیست های مورد استفادهٔ مسابقات فرمول یک را طراحی کرد که به خاطر طبیعت چالش برانگیز و امکانات نوآورانه مورد تحسین قرار گرفتند. از جملهٔ امکانات جدیدی که در این پیست ها استفاده شده بود، چندین لایه از حصارهای انعطاف پذیر و زنجیری بود که برای کاهش سرعت و مهار خودروهایی که از مسیر خارج می شدند، و کاهش احتمال صدمه دیدن راننده در مقایسه با موانع ثابت مرسوم، کاربرد داشت. هیوگن هالتز پیست های سوزوکا در ژاپن ( ۱۹۶۲ ) ، زولدر در بلژیک ( ۱۹۶۳ ) ، بخش استادیومی «موتودروم» هوکنهایمرینگ در آلمان ( ۱۹۶۵ ) ، جاراما در اسپانیا ( ۱۹۶۷ ) ، اونتاریو موتور اسپیدوی ( با همراهی مایکل پارکر، معمار اهل پورتلند ) در کالیفرنیا ( ۱۹۷۰ ) ، و نیولس باولرز در بلژیک ( ۱۹۷۱ ) را طراحی کرد. [ ۱]
wiki: جان هیوگن هالتز