جادوی بزرگ تر و کوچک تر ( به انگلیسی: Greater and lesser magic ) ، جادوی بالا و پایین ( به انگلیسی: High and low magic ) یا سحر و جادوهای شیطانی ( به انگلیسی: Satanic magic ) در شیطان گرایی لاویایی، گروهی از باورهای جادویی هستند که برای استفاده در مراسم شیطان گرایی، برگزیده شده اند. جادوی بزرگ، برای دستکاری سایکولوژیک بخش تطهیر است که تمرکز احساسات فرد به یک هدف خاص را ممکن می سازد؛ و جادوی کوچک برای دستکاری سایکولوژیک وضعیت فرد، به وسیله روان شناسی کاربردی یا حیله و ترفند است تا وضعیت او به سود خواسته اش، تغییر کند. [ ۱]
انتان لاوی در انجیل شیطانی ( کتاب مقدس شیطان گرایان ) ، جادو را چنین تعریف کرد: «تغییر در شرایط یا رویدادها مطابق با خواسته فرد، که با استفاده از روشهای معمول و پذیرفته شده، تغییرناپذیر خواهد بود. »[ ۲] این تعریف شامل دو نوع جادوی کاملاً متمایز است: بزرگ و کوچک. [ ۳] به گفته لاوی، یکی از اهداف جادوی آیینی «جدا کردن آدرنالین و دیگر انرژی های ناشی از احساسات و تبدیل آن به یک نیروی پویا و قابل انتقال» است. [ ۴] لاوی جادوی کوچک را چنین تعریف کرد: «ترفند به دست آمده از طریق دستگاه های مختلف و موقعیت های ساختگی، که اگر استفاده شود، می تواند مطابق با اراده فرد تغییر ایجاد کند. »[ ۵] در این سیستم جادوئی، اصطلاحات گنگ جنگی و جادوگر بیشتر به ترتیب توسط جادوگران زن و مرد به کار می رود.
لاوی از این عقیده حمایت می کرد که واقعیت عینی جادو وجود دارد و آن متکی به نیروهای طبیعی است که هنوز توسط علم کشف نشده اند. [ ۶] لاوی به جای توصیف این موارد به عنوان موارد فراطبیعی، این دیدگاه را بیان کرد که آنها بخشی از جهان طبیعی هستند. [ ۷] او معتقد بود که استفاده موفقیت آمیز از جادو بستگی به دقت جادوگر دارد که این نیروهای طبیعی را با استفاده از نیروی اراده خود دستکاری می کند. [ ۶] لاوی همچنین در مورد «عامل تعادل» نوشت و تأکید کرد که هر هدف جادویی باید واقع بینانه باشد. [ ۸] لاوی هرگونه تقسیم بین جادوی سیاه و جادوی سفید را رد کرده[ ۹] و نسبت دادن این دوگانگی جادو را صرفاً «ریا و خودفریبی خودکامه» کسانی که خود را «جادوگران سفید» می نامیدند، می دانست. [ ۱۰] نگاه بی طرفانه لاوی نسبت به جادو ( یا به عبارتی جادوی خنثی ) با دیدگاه فلسفی لاوی در مورد جهان و همچنین اخلاقیات ارتباط داشت. [ ۱۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفانتان لاوی در انجیل شیطانی ( کتاب مقدس شیطان گرایان ) ، جادو را چنین تعریف کرد: «تغییر در شرایط یا رویدادها مطابق با خواسته فرد، که با استفاده از روشهای معمول و پذیرفته شده، تغییرناپذیر خواهد بود. »[ ۲] این تعریف شامل دو نوع جادوی کاملاً متمایز است: بزرگ و کوچک. [ ۳] به گفته لاوی، یکی از اهداف جادوی آیینی «جدا کردن آدرنالین و دیگر انرژی های ناشی از احساسات و تبدیل آن به یک نیروی پویا و قابل انتقال» است. [ ۴] لاوی جادوی کوچک را چنین تعریف کرد: «ترفند به دست آمده از طریق دستگاه های مختلف و موقعیت های ساختگی، که اگر استفاده شود، می تواند مطابق با اراده فرد تغییر ایجاد کند. »[ ۵] در این سیستم جادوئی، اصطلاحات گنگ جنگی و جادوگر بیشتر به ترتیب توسط جادوگران زن و مرد به کار می رود.
لاوی از این عقیده حمایت می کرد که واقعیت عینی جادو وجود دارد و آن متکی به نیروهای طبیعی است که هنوز توسط علم کشف نشده اند. [ ۶] لاوی به جای توصیف این موارد به عنوان موارد فراطبیعی، این دیدگاه را بیان کرد که آنها بخشی از جهان طبیعی هستند. [ ۷] او معتقد بود که استفاده موفقیت آمیز از جادو بستگی به دقت جادوگر دارد که این نیروهای طبیعی را با استفاده از نیروی اراده خود دستکاری می کند. [ ۶] لاوی همچنین در مورد «عامل تعادل» نوشت و تأکید کرد که هر هدف جادویی باید واقع بینانه باشد. [ ۸] لاوی هرگونه تقسیم بین جادوی سیاه و جادوی سفید را رد کرده[ ۹] و نسبت دادن این دوگانگی جادو را صرفاً «ریا و خودفریبی خودکامه» کسانی که خود را «جادوگران سفید» می نامیدند، می دانست. [ ۱۰] نگاه بی طرفانه لاوی نسبت به جادو ( یا به عبارتی جادوی خنثی ) با دیدگاه فلسفی لاوی در مورد جهان و همچنین اخلاقیات ارتباط داشت. [ ۱۱]
wiki: جادوی بزرگ تر و کوچک تر