جابجایی کالا شامل حرکت در فاصله کوتاه در محدوده یک ساختمان یا بین یک ساختمان و یک وسیله نقلیه است. از طیف گسترده ای از تجهیزات دستی، نیمه خودکار و خودکار استفاده می شود و شامل در نظر گرفتن محافظت، نگهداری و کنترل مواد در طول ساخت، انبارداری، توزیع، مصرف و دفع آنها می باشد. [ ۱] جابجایی کالا می تواند به عنوان بخشی مجزا از تولید به وسیلهٔ جابه جایی، نگهداری و کنترل پسماند در ایجاد سودمندی زمانی و مکانی مورد استفاده قرار بگیرد که با تغییر شکل، فرم و آرایش مواد، مطلوبیت فرم را ایجاد می کند.
جابه جایی کالا نقش مهمی در تولید و تدارکات دارد. تقریباً هر کالای بازرگانی فیزیکی بر روی یک نوار نقاله یا کامیون بالابر یا نوع دیگری از تجهیزات جابه جایی کالا در کارخانه های تولیدی، انبارها و فروشگاه های خرده فروشی حمل شده است. در حالی که جابه جایی کالا معمولاً به عنوان بخشی از شغل هر کارگر تولیدی مورد نیاز است، بیش از ۶۵۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده به عنوان «اپراتور ماشین های جابه جایی اجناس» اختصاصی کار می کنند و میانگین دستمزد سالانه ۳۱۵۳۰ دلار ( در می ۲۰۱۲ ) دارند. [ ۲] این اپراتورها از تجهیزات جابه جایی کالا برای حمل ونقل کالاهای مختلف در انواع زمینه های صنعتی از جمله جابه جایی مصالح ساختمانی در اطراف اماکن ساختمانی یا جابجایی اجناس در کشتی ها استفاده می کنند.
جابجایی کالا جزء جدانشدنی طراحی اکثر سیستم های تولیدی است، زیرا جریان بهینه اجناس بین عملکردهای یک سیستم تولید به شدت به ترتیب ( یا چیدمان ) فعالیت ها بستگی دارد. اگر دو عملکرد در کنار یکدیگر باشند، ممکن است کالا به راحتی از یک عملکرد به عملکردی دیگر منتقل شوند. اگر عملکردها به ترتیب باشند، نوار نقاله می تواند مواد را با هزینه کم جابه جاکند. اگر عملکردها از هم جدا شوند، کامیون های صنعتی گران تر یا نوارنقاله های سربار برای انتقال مورد نیاز است. هزینه بالای استفاده از کامیون صنعتی برای حمل و نقل کالا به دلیل هزینه های بالای نیروی اپراتور و تأثیر منفی آن بر عملکرد یک سیستم تولید ( به عنوان مثال، افزایش کار در فرایند ) زمانی که چند واحد از کالا در یک واحد ترکیب می شوند تا تعداد سفرهای مورد نیاز برای انتقال کاهش یابد.
بار واحد یا یک واحد از یک آیتم است یا چندین واحد به گونه ای مرتب شده یا محدود شده اند که بتوان آنها را به عنوان یک واحد مدیریت کرده که یکپارچگی خود را حفظ کنند. اگرچه مواد دانه ای، مایع و گاز را می توان به صورت فله ای حمل کرد، اما می توان آنها را با استفاده از کیسه ها، درام ها و سیلندرها در بارهای واحد قرارداد. مزایای بارهای واحد این است که موارد بیشتری را می توان هم زمان جابه جا کرد ( در نتیجه تعداد سفرهای مورد نیاز را کاهش می دهد و به طور بالقوه هزینه های جابه جایی، زمان بارگیری و تخلیه و آسیب محصول را کاهش می دهد ) و استفاده از تجهیزات استاندارد حمل مواد را امکان پذیر می کند. . معایب بارهای واحد شامل تأثیر منفی دسته بندی بر عملکرد سیستم تولید و هزینه برگرداندن ظروف یا پالت های خالی به نقطه مبدأ است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفجابه جایی کالا نقش مهمی در تولید و تدارکات دارد. تقریباً هر کالای بازرگانی فیزیکی بر روی یک نوار نقاله یا کامیون بالابر یا نوع دیگری از تجهیزات جابه جایی کالا در کارخانه های تولیدی، انبارها و فروشگاه های خرده فروشی حمل شده است. در حالی که جابه جایی کالا معمولاً به عنوان بخشی از شغل هر کارگر تولیدی مورد نیاز است، بیش از ۶۵۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده به عنوان «اپراتور ماشین های جابه جایی اجناس» اختصاصی کار می کنند و میانگین دستمزد سالانه ۳۱۵۳۰ دلار ( در می ۲۰۱۲ ) دارند. [ ۲] این اپراتورها از تجهیزات جابه جایی کالا برای حمل ونقل کالاهای مختلف در انواع زمینه های صنعتی از جمله جابه جایی مصالح ساختمانی در اطراف اماکن ساختمانی یا جابجایی اجناس در کشتی ها استفاده می کنند.
جابجایی کالا جزء جدانشدنی طراحی اکثر سیستم های تولیدی است، زیرا جریان بهینه اجناس بین عملکردهای یک سیستم تولید به شدت به ترتیب ( یا چیدمان ) فعالیت ها بستگی دارد. اگر دو عملکرد در کنار یکدیگر باشند، ممکن است کالا به راحتی از یک عملکرد به عملکردی دیگر منتقل شوند. اگر عملکردها به ترتیب باشند، نوار نقاله می تواند مواد را با هزینه کم جابه جاکند. اگر عملکردها از هم جدا شوند، کامیون های صنعتی گران تر یا نوارنقاله های سربار برای انتقال مورد نیاز است. هزینه بالای استفاده از کامیون صنعتی برای حمل و نقل کالا به دلیل هزینه های بالای نیروی اپراتور و تأثیر منفی آن بر عملکرد یک سیستم تولید ( به عنوان مثال، افزایش کار در فرایند ) زمانی که چند واحد از کالا در یک واحد ترکیب می شوند تا تعداد سفرهای مورد نیاز برای انتقال کاهش یابد.
بار واحد یا یک واحد از یک آیتم است یا چندین واحد به گونه ای مرتب شده یا محدود شده اند که بتوان آنها را به عنوان یک واحد مدیریت کرده که یکپارچگی خود را حفظ کنند. اگرچه مواد دانه ای، مایع و گاز را می توان به صورت فله ای حمل کرد، اما می توان آنها را با استفاده از کیسه ها، درام ها و سیلندرها در بارهای واحد قرارداد. مزایای بارهای واحد این است که موارد بیشتری را می توان هم زمان جابه جا کرد ( در نتیجه تعداد سفرهای مورد نیاز را کاهش می دهد و به طور بالقوه هزینه های جابه جایی، زمان بارگیری و تخلیه و آسیب محصول را کاهش می دهد ) و استفاده از تجهیزات استاندارد حمل مواد را امکان پذیر می کند. . معایب بارهای واحد شامل تأثیر منفی دسته بندی بر عملکرد سیستم تولید و هزینه برگرداندن ظروف یا پالت های خالی به نقطه مبدأ است.
wiki: جابه جایی کالا