تیلور سوئیفت (آلبوم). تیلور سوئیفت ( انگلیسی: Taylor Swift ) نخستین آلبوم استودیویی و هم عنوان تیلور سوئیفت، خواننده - ترانه پرداز آمریکایی است. این آلبوم در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ از طریق بیگ مشین رکوردز منتشر شد.
در سال ۲۰۰۴، سوئیفت در چهارده سالگی برای دنبال کردن حرفهٔ خود به عنوان یک خواننده - ترانه پرداز کانتری، از پنسیلوانیا به تنسی نقل مکان کرده بود. او قراردادی با انتشارات موسیقی سونی/ای تی وی و در سال ۲۰۰۵ با بیگ مشین رکوردز بست تا در حین تحصیل سال اول دبیرستان روی نخستین آلبوم خود کار کند. در حین نوشتن یازده قطعه، سوئیفت سه قطعه را خودش به تنهایی و سایر قطعه های آلبوم را با رابرت الیس اورال، برایان ماهر، آنجلو پتراگلیا و لیز رز نوشت.
اشعار آلبوم در مورد دیدگاه های سوئیفت در حین زندگی در دوران نوجوانی، سر و کار داشتن با روابط عاشقانه، دوستی ها و ناامنی است. این آلبوم در درجه اول شامل عناصر موسیقی کانتری با حال و هوای پاپ و پاپ راک است که با سازهای آکوستیک مانند گیتار، بانجو و ویولن همراه است. منتقدان گفته اند که صدای پاپ متقاطع این آلبوم زمینه را برای دیسکوگرافی کانتری پاپ بعدی سوئیفت ایجاد کرد. پنج تک آهنگ از جمله پاپ رادیو متقاطع «اشک ها بر روی گیتارم» و تک آهنگ های شمارهٔ یک ترانه های داغ کانتری «آهنگ ما» و «باید نه می گفتی» از تیلور سوئیفت پشتیبانی کردند. سوئیفت با برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق مای اسپیس، آغاز یک تور رادیویی شش ماهه در سال ۲۰۰۶ و گشایش تورهایی برای سایر هنرمندان کانتری در طی سال های ۲۰۰۶–۲۰۰۷، آلبوم را تبلیغ کرد.
پس از انتشار آلبوم، منتقدان حساسیت روند کلی آلبوم و توانایی های ترانه سرایی سوئیفت در سنین جوانی را ستودند. تیلور سوئیفت در آکادمی جوایز موسیقی کانتری ۲۰۰۸ نامزد دریافت آلبوم سال شد و به سوئیفت کمک کرد تا از جمله نامزدی دریافت جایزهٔ گرمی برای بهترین هنرمند جدید، افتخارات خود را کسب کند. این آلبوم برای بیست و چهار هفته در صدر جدول آلبوم های برتر کانتری ایالات متحده قرار گرفت و و طولانی ترین آلبوم با حضور در جدول بیلبورد ۲۰۰ دههٔ ۲۰۰۰ بود. آلبوم هفت بار گواهی نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا ( آرآی ای ای ) دریافت کرد و سوئیفت را به نخستین هنرمند تک خوان زن کانتری تبدیل کرد که هر ترانه از آلبومش که نخستین گواهی پلاتینش را دریافت می کند، خودش به تنهایی یا به صورت مشترک نوشته است. روزنامه نگاران موفقیت تیلور سوئیفت را ناشی از بازاریابی آنلاین غیرمعمول با تبلیغات سنتی رادیویی دانستند که باعث ایجاد جمعیتی جوان تر در مخاطبان کانتری می شود—که عمدتاً از شنوندگان میانسال تشکیل شده بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر سال ۲۰۰۴، سوئیفت در چهارده سالگی برای دنبال کردن حرفهٔ خود به عنوان یک خواننده - ترانه پرداز کانتری، از پنسیلوانیا به تنسی نقل مکان کرده بود. او قراردادی با انتشارات موسیقی سونی/ای تی وی و در سال ۲۰۰۵ با بیگ مشین رکوردز بست تا در حین تحصیل سال اول دبیرستان روی نخستین آلبوم خود کار کند. در حین نوشتن یازده قطعه، سوئیفت سه قطعه را خودش به تنهایی و سایر قطعه های آلبوم را با رابرت الیس اورال، برایان ماهر، آنجلو پتراگلیا و لیز رز نوشت.
اشعار آلبوم در مورد دیدگاه های سوئیفت در حین زندگی در دوران نوجوانی، سر و کار داشتن با روابط عاشقانه، دوستی ها و ناامنی است. این آلبوم در درجه اول شامل عناصر موسیقی کانتری با حال و هوای پاپ و پاپ راک است که با سازهای آکوستیک مانند گیتار، بانجو و ویولن همراه است. منتقدان گفته اند که صدای پاپ متقاطع این آلبوم زمینه را برای دیسکوگرافی کانتری پاپ بعدی سوئیفت ایجاد کرد. پنج تک آهنگ از جمله پاپ رادیو متقاطع «اشک ها بر روی گیتارم» و تک آهنگ های شمارهٔ یک ترانه های داغ کانتری «آهنگ ما» و «باید نه می گفتی» از تیلور سوئیفت پشتیبانی کردند. سوئیفت با برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق مای اسپیس، آغاز یک تور رادیویی شش ماهه در سال ۲۰۰۶ و گشایش تورهایی برای سایر هنرمندان کانتری در طی سال های ۲۰۰۶–۲۰۰۷، آلبوم را تبلیغ کرد.
پس از انتشار آلبوم، منتقدان حساسیت روند کلی آلبوم و توانایی های ترانه سرایی سوئیفت در سنین جوانی را ستودند. تیلور سوئیفت در آکادمی جوایز موسیقی کانتری ۲۰۰۸ نامزد دریافت آلبوم سال شد و به سوئیفت کمک کرد تا از جمله نامزدی دریافت جایزهٔ گرمی برای بهترین هنرمند جدید، افتخارات خود را کسب کند. این آلبوم برای بیست و چهار هفته در صدر جدول آلبوم های برتر کانتری ایالات متحده قرار گرفت و و طولانی ترین آلبوم با حضور در جدول بیلبورد ۲۰۰ دههٔ ۲۰۰۰ بود. آلبوم هفت بار گواهی نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا ( آرآی ای ای ) دریافت کرد و سوئیفت را به نخستین هنرمند تک خوان زن کانتری تبدیل کرد که هر ترانه از آلبومش که نخستین گواهی پلاتینش را دریافت می کند، خودش به تنهایی یا به صورت مشترک نوشته است. روزنامه نگاران موفقیت تیلور سوئیفت را ناشی از بازاریابی آنلاین غیرمعمول با تبلیغات سنتی رادیویی دانستند که باعث ایجاد جمعیتی جوان تر در مخاطبان کانتری می شود—که عمدتاً از شنوندگان میانسال تشکیل شده بود.
wiki: تیلور سوئیفت (آلبوم)