تماس
/tamAs/
مترادف تماس: ارتباط، رابطه، مراوده، برخورد، تلاقی، لمس، مالش، پیوستگی، نزدیکی، بسودن
برابر پارسی: پیوند، برخورد، مالش، سالش، پرماس، سودن
معنی انگلیسی:
لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی
۱- ( مصدر ) یکدیگر را مس کردن بهم سوده شدن بسودن . ۲ - ( اسم ) نزدیکی پیوستگی پیوند .
فرهنگ معین
فرهنگ عمید
۲. به هم سوده شدن، مالیده شدن دو چیز به هم.
فرهنگستان زبان و ادب
{call} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] 1. اتصال دو یا چند ایستگاه از طریق شبکۀ تلفن شامل درخواست ارتباط کاربر نهایی از مرکز تلفن در ایستگاه مبدأ و همکاری سایر مراکز تلفن در برقراری ارتباط با کاربر نهایی در ایستگاه مقصد و دست آخر قطع ارتباط توسط ی...
دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] برخورد و ملاقات جسمی با جسمی دیگر را تماس گویند و از آن در بابهای طهارت، نکاح، طلاق و ظهار سخن گفته شده است.
بنابر مشهور در صورت تماس لباس یا بدن با سگ، خوک یا کافر خشک و یا موش خیس، پاشیدن آب بر محل تماس لباس یا بدن، مستحب است.
شروط وجوب غسل مسّ میّت
در صورت تماس بدن کسی با میّت پس از سرد شدن جنازه و پیش از غسل، غسل مسّ میّت بر او واجب می شود.
حکم تماس کف دست با خاک در تیمّم
در تیمّم، هنگام زدن دستها بر خاک، تماس تمام کف دست با خاک لازم است.
حکم تماس با نوشته ی قرآن و اسم الله
...
بنابر مشهور در صورت تماس لباس یا بدن با سگ، خوک یا کافر خشک و یا موش خیس، پاشیدن آب بر محل تماس لباس یا بدن، مستحب است.
شروط وجوب غسل مسّ میّت
در صورت تماس بدن کسی با میّت پس از سرد شدن جنازه و پیش از غسل، غسل مسّ میّت بر او واجب می شود.
حکم تماس کف دست با خاک در تیمّم
در تیمّم، هنگام زدن دستها بر خاک، تماس تمام کف دست با خاک لازم است.
حکم تماس با نوشته ی قرآن و اسم الله
...
wikifeqh: تماس
دانشنامه عمومی
تماس (فیلم ۱۹۷۱). تماس ( به زبان سوئدی: Beröringen ) فیلمی در ژانر رمانتیک و درام محصول سوئد و آمریکا در سال ۱۹۷۱ به کارگردانی اینگمار برگمان است.
«کارین» ( آندرسون ) ، پس از پانزده سال زندگی پُرسعادت با جراحی به نام «آندراس ورگروس» ( فون سیدو ) ، به زندگی آرام بورژوائی خود در شهری کوچک در سوئد عادت کرده است، ولی ابتدا مرگ مادرش و بعد ملاقات با «دیوید کوواک» ( گولد ) - یک باستان شناس خارجی که به «کارین» ابراز عشق می کند - این آرامش را در هم می ریزد. «کارین» با وجود اخلاق تند و خشن «دیوید» رابطه ای عاطفی را شروع می کند و روز به روز بیشتر به او وابسته می شود، و حتی دوری شش ماهه «دیوید» آتش این عشق را بیشتر شعله ور می کند. «آندراس» از طریق نامه ای بی امضا از این رابطه باخبر می شود و با «دیوید» برخورد می کند. پس از مجادله ای خشن، «دیوید» بی خبر «کارین» باردار را ترک می کند و به لندن می رود. «کارین» با وجود هشدار «آندراس» به دنبال او به لندن می رود و پس از پذیرائی گرم خواهر «دیوید»، «سارا» ( رید ) ، به سوئد بازمی گردد. «کارین» نزدیک به زایمان است که «دیوید» دوباره می آید و به او پیشنهاد ازدواج می دهد. «کارین» می گوید با این که هنوز دوستش دارد، ولی نمی خواهد دوباره او را ببیند. «دیوید» او را به وابستگی به زندگی بورژوازی متهم می کند و «کارین» جوابی نمی دهد. «دیوید» می رود.
برگمان، تماس را خیلی ساده «یک قصه عاشقانه» توصیف کرده است. اما با اینکه تماس کمتر از فیلم های دوره میانی او بار متافیزیکی دارد و از لحاظ واقع گرائی عاطفی اش به مصیبت ( ۱۹۶۹ ) نزدیکتر است، نمادپردازی های دقیق آن گواه تداوم علاقه برگمان به حقایق کلی و نیز حقایق شخصی است. در فیلم، آزادی و خطر، جدائی ناپذیرند و نمی توان بدون قبول خطر به استقبال آزادی رفت. صحنه تکان دهنده ای که طی ان «دیوید» در پس دیواری آجری مجسمه ای از با کره مقدس متعلق به شش قرن قبل را می یابد و سپس مجسمه فرو می پاشد، اشاره نمادینی است به خطرات فروریختن دیوارهای محافظ زندگی، خطرات حفاری در اعماق گذشته و خطرات تأثیرات بیگانه. «دیوید» برای «کارین» معرّف یک ریسک بزرگ است و انگیزه اندیشیدن به یک انتخاب. اینجا انتخاب میان امنیت کلاستروفوبیک و لذت پُرمخاطره است و برگمان کاری کرده تا این انتخاب برای «کارین» سخت دشوار باشد. در اینجا برخوردهای میان عشاق دردناک و ناراحت کننده است. از نسخه انگلیسی زبان فیلم که جمله های شخصیت گولد را تصنعی می نمایاند، حتی الامکان باید حذر کرد. باورپذیری این رابطه عاشقانه تقریباً به تمامی مدیون بازی سحرانگیز آندرسون و تغییر حالت های بسیار ظریف چهره او است.
«کارین» ( آندرسون ) ، پس از پانزده سال زندگی پُرسعادت با جراحی به نام «آندراس ورگروس» ( فون سیدو ) ، به زندگی آرام بورژوائی خود در شهری کوچک در سوئد عادت کرده است، ولی ابتدا مرگ مادرش و بعد ملاقات با «دیوید کوواک» ( گولد ) - یک باستان شناس خارجی که به «کارین» ابراز عشق می کند - این آرامش را در هم می ریزد. «کارین» با وجود اخلاق تند و خشن «دیوید» رابطه ای عاطفی را شروع می کند و روز به روز بیشتر به او وابسته می شود، و حتی دوری شش ماهه «دیوید» آتش این عشق را بیشتر شعله ور می کند. «آندراس» از طریق نامه ای بی امضا از این رابطه باخبر می شود و با «دیوید» برخورد می کند. پس از مجادله ای خشن، «دیوید» بی خبر «کارین» باردار را ترک می کند و به لندن می رود. «کارین» با وجود هشدار «آندراس» به دنبال او به لندن می رود و پس از پذیرائی گرم خواهر «دیوید»، «سارا» ( رید ) ، به سوئد بازمی گردد. «کارین» نزدیک به زایمان است که «دیوید» دوباره می آید و به او پیشنهاد ازدواج می دهد. «کارین» می گوید با این که هنوز دوستش دارد، ولی نمی خواهد دوباره او را ببیند. «دیوید» او را به وابستگی به زندگی بورژوازی متهم می کند و «کارین» جوابی نمی دهد. «دیوید» می رود.
برگمان، تماس را خیلی ساده «یک قصه عاشقانه» توصیف کرده است. اما با اینکه تماس کمتر از فیلم های دوره میانی او بار متافیزیکی دارد و از لحاظ واقع گرائی عاطفی اش به مصیبت ( ۱۹۶۹ ) نزدیکتر است، نمادپردازی های دقیق آن گواه تداوم علاقه برگمان به حقایق کلی و نیز حقایق شخصی است. در فیلم، آزادی و خطر، جدائی ناپذیرند و نمی توان بدون قبول خطر به استقبال آزادی رفت. صحنه تکان دهنده ای که طی ان «دیوید» در پس دیواری آجری مجسمه ای از با کره مقدس متعلق به شش قرن قبل را می یابد و سپس مجسمه فرو می پاشد، اشاره نمادینی است به خطرات فروریختن دیوارهای محافظ زندگی، خطرات حفاری در اعماق گذشته و خطرات تأثیرات بیگانه. «دیوید» برای «کارین» معرّف یک ریسک بزرگ است و انگیزه اندیشیدن به یک انتخاب. اینجا انتخاب میان امنیت کلاستروفوبیک و لذت پُرمخاطره است و برگمان کاری کرده تا این انتخاب برای «کارین» سخت دشوار باشد. در اینجا برخوردهای میان عشاق دردناک و ناراحت کننده است. از نسخه انگلیسی زبان فیلم که جمله های شخصیت گولد را تصنعی می نمایاند، حتی الامکان باید حذر کرد. باورپذیری این رابطه عاشقانه تقریباً به تمامی مدیون بازی سحرانگیز آندرسون و تغییر حالت های بسیار ظریف چهره او است.
wiki: تماس (فیلم ۱۹۷۱)
تماس (فیلم ۱۹۹۷). تماس ( به انگلیسی: Contact ) فیلمی علمی - تخیلی و فلسفی محصول ۱۹۹۷ ایالات متحده به کارگردانی رابرت زمکیس و برگرفته از رمانی با همین نام اثر کارل سیگن است. نقش اصلی فیلم را جودی فاستر بازی کرده، دکتر الینور ( الی ) آرووی، ستاره شناسی که روی طرح ستی مشغول به کار است. طرح ستی یک پروژهٔ علمی واقعی با هدف یافتن هوش فرازمینی است که در سال ۱۹۸۴ با حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند به وجود آمد. الی نشانه هایی قوی از وجود هوش فرازمینی می یابد و او را برای برقراری نخستین تماس انسان با موجودات هوشمند فرازمینی برمی گزینند.
الینور ( الی ) آرووی ( جودی فاستر ) اخترشناسی که سال ها پیش پدرش را از دست داده است، نمی تواند بپذیرد که بشر در کهکشان ها تنهاست. او تحت تأثیر خاطره پدر خود به دانشگاه رفته و مدارج عالی علمی را کسب می کند. او پس از فارغ التحصیلی از ام آی تی، همراه گروه معدودی از همکارانش در مراکزی همچون رصدخانه آرسیبو و رصدخانه ملی رادیویی آمریکا به امواج رادیویی از اعماق فضا گوش فرا می دهد. با تغییر سیاست ها و قطع کمک های مالی پروژه از طرف بنیاد ملی علوم و دیوید دراملین ( تام اسکریت ) ؛ الینور و همکارانش مجبور می شوند تا از شرکت های خصوصی جهت حمایت مالی کمک بگیرند. آن ها موفق می شوند تا هزینه های لازم برای اجاره دو ساله رصدخانه ملی رادیویی را از شرکت هدن تأمین کنند که مالک آن میلیاردر انزواطلب به نام اس. آر. هدن است؛ اما از طرف دیگر مقامات علمی اعتقادی به کار آن ها و پروژه طرح ستی ندارند و خواهان توقف آن هستند.
تا آنکه یک شب تیم الی در صحراهای نیومکزیکو سیگنالی از فضا دقیقاً از جانب ستاره نسر واقع دریافت می کند که دارای فاصله ۲۶ میلیون سال نوری با زمین است. وی متوجه می شود که سیگنال حاوی یک ساختار هوشمندانه است. تیم الی رصدخانه های دیگر در سایر کشورها را با خبر می کنند تا مطمئن شوند سیگنالی که دریافت می کنند واقعی است. این امر موجب آگاهی رسانه ها می شود و مقامات کشوری به محل رصدخانه سرازیر می شوند. اما عکس العمل مقامات نسبت به کشف وی ناامیدکننده است. از جمله مایکل کیتز ( جیمز وودز ) مشاور امنیت ملی با بی علاقگی به موضوع می پردازد.
در ادامه تیم الی متوجه می شوند که سیگنال ارسال شده حاوی یک تصویر تلویزیونی است. آن ها با واضح سازی تصویر متوجه می شوند که تصویر دریافتی مربوط به سخنرانی هیتلر در مراسم بازگشایی المپیک تابستانی ۱۹۳۶ برلین است. رسانه ای شدن این مسئله موجب ایجاد نگرانی شدید در کشور می شود که شاید فضایی ها زمینیان را با هیتلر شناخته اند. هم زمان تیم الینور با مطالعه پیام متوجه می شوند که سیگنال غیر از پیام تصویری، حاوی پیام متنی رمز شده نیز هست؛ بنابراین از بهترین رمز گشایان کشور خواسته می شود تا پیام ها را رمز گشایی کنند اما تلاش ها بی نتیجه است.
الینور ( الی ) آرووی ( جودی فاستر ) اخترشناسی که سال ها پیش پدرش را از دست داده است، نمی تواند بپذیرد که بشر در کهکشان ها تنهاست. او تحت تأثیر خاطره پدر خود به دانشگاه رفته و مدارج عالی علمی را کسب می کند. او پس از فارغ التحصیلی از ام آی تی، همراه گروه معدودی از همکارانش در مراکزی همچون رصدخانه آرسیبو و رصدخانه ملی رادیویی آمریکا به امواج رادیویی از اعماق فضا گوش فرا می دهد. با تغییر سیاست ها و قطع کمک های مالی پروژه از طرف بنیاد ملی علوم و دیوید دراملین ( تام اسکریت ) ؛ الینور و همکارانش مجبور می شوند تا از شرکت های خصوصی جهت حمایت مالی کمک بگیرند. آن ها موفق می شوند تا هزینه های لازم برای اجاره دو ساله رصدخانه ملی رادیویی را از شرکت هدن تأمین کنند که مالک آن میلیاردر انزواطلب به نام اس. آر. هدن است؛ اما از طرف دیگر مقامات علمی اعتقادی به کار آن ها و پروژه طرح ستی ندارند و خواهان توقف آن هستند.
تا آنکه یک شب تیم الی در صحراهای نیومکزیکو سیگنالی از فضا دقیقاً از جانب ستاره نسر واقع دریافت می کند که دارای فاصله ۲۶ میلیون سال نوری با زمین است. وی متوجه می شود که سیگنال حاوی یک ساختار هوشمندانه است. تیم الی رصدخانه های دیگر در سایر کشورها را با خبر می کنند تا مطمئن شوند سیگنالی که دریافت می کنند واقعی است. این امر موجب آگاهی رسانه ها می شود و مقامات کشوری به محل رصدخانه سرازیر می شوند. اما عکس العمل مقامات نسبت به کشف وی ناامیدکننده است. از جمله مایکل کیتز ( جیمز وودز ) مشاور امنیت ملی با بی علاقگی به موضوع می پردازد.
در ادامه تیم الی متوجه می شوند که سیگنال ارسال شده حاوی یک تصویر تلویزیونی است. آن ها با واضح سازی تصویر متوجه می شوند که تصویر دریافتی مربوط به سخنرانی هیتلر در مراسم بازگشایی المپیک تابستانی ۱۹۳۶ برلین است. رسانه ای شدن این مسئله موجب ایجاد نگرانی شدید در کشور می شود که شاید فضایی ها زمینیان را با هیتلر شناخته اند. هم زمان تیم الینور با مطالعه پیام متوجه می شوند که سیگنال غیر از پیام تصویری، حاوی پیام متنی رمز شده نیز هست؛ بنابراین از بهترین رمز گشایان کشور خواسته می شود تا پیام ها را رمز گشایی کنند اما تلاش ها بی نتیجه است.
wiki: تماس (فیلم ۱۹۹۷)
تماس (فیلم ۲۰۰۲). تماس یا لمس ( به انگلیسی: The Touch ) یک فیلم سینمایی در ژانر رزمی، اکشن و ماجراجویی محصول سال ۲۰۰۲ سینمای هنگ کنگ به کارگردانی پیتر پائو است. بازیگران میشل یئو، بن چاپلین و ریچارد راکسبرا هستند. این آخرین فیلم آهنگساز باسیل پولدوریس می باشد.
دی وی دی این فیلم در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان، هلند، اسپانیا و روسیه منتشر شد. [ ۱] [ ۲]
دی وی دی این فیلم در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان، هلند، اسپانیا و روسیه منتشر شد. [ ۱] [ ۲]
wiki: تماس (فیلم ۲۰۰۲)
تماس (فیلم ۲۰۱۳). تماس ( به انگلیسی: The Call ) فیلمی جنایی و مهیج محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی برد اندرسون است. در این فیلم بازیگرانی همچون هلی بری، ابیگیل برسلین، موریس چسنات، مایکل اکلند، مایکل امپریولی و دیوید اتانگا ایفای نقش کرده اند.
جوردن ترنر ( هلی بری ) در مرکز ۹۱۱ کار می کند و مسئول ثبت تماس ها و درخواست کمک از پلیس است در یک روز دختری به نام لئا تمپلتون با این مرکز تماس می گیرد و می گوید مردی می خواهد به زور وارد خانه شود او به نیروهای گشتی خبر می دهد ولی آن ها که در مأموریتی دیگر هستند می گویند نمی توانند به سرعت به محل بروند جوردن به او راهنمایی می کند تا خود را پنهان کند و دختر همین کار را می کند مرد که فکر می کند دختر فرار کرده به سمت خروج از خانه می رود اما در همین لحظه تماس قطع می شود و جردن دوباره شماره را می گیرد با شنیدن صدا مرد متوجه حضور دختر می شود و در لحظه قطع کردن تلفن جردن به مرد می گوید پلیس ها نزدیک محل هستند و از او می خواهد این کار را انجام ندهد اما مرد می گوید من همین الان این کار را کردم.
آن مرد او را می رباید و پس از مدتی جسد دختر پیدا می شود جردن از کار کنار می رود و فقط مسئول آموزش می شود اما پس از ۶ ماه یک تماس دوباره با این مرکز گرفته می شود ودختری به نام کیسی ویلسون ( ابیگیل برسلین ) می گوید دزدیده شده و از پلیس کمک می خواهد مسئول جوابگویی که گیج شده از جردن می خواهد تا پشت خط برود و کمک کند جردن موفق می شود تماس خود را با دختر ادامه دهد پس از یک تعقیب و گریز طولانی آن مرد دو نفر دیگر را هم که متوجه آدم ربایی او شده بودند را می کشد.
یکی آلن دنادو ( مایکل امپریولی ) که ماشین او را برمی دارد و می کشد و ماشین خودش را که مشخص شده بود. را در محل جا می گذارد و دیگری مسئول پمپ بنزین اما در محلی که ماشین خود را با ماشین دنادو عوض کرده از روی یک شیشه که مواد بیهوشی داشت هویت او را می فهمند او مایکل فاستر ( مایکل اکلند ) نام دارد پس به خانه او می روند و متوجه می شوند او یک کلبه قدیمی دارد و این دختر ربوده شده به خواهر مایکل فاستر شباهت دارد.
آنها از روی عکس محل را می یابند ولی مایکل آنجا نیست جردن ( هلی بری ) که متوجه شده مایکل فاستر قاتل لئا تمپلتون نیز هست تصمیم می گیرد تا خودش به محل برود او در آنجا متوجه می شود مخفیگاه مایکل آن کلبه قدیمی نیست بلکه در نزدیکی همان محل و زیر زمین جا دارد او مایکل را می بیند که می خواهد پوست سر دختر را از سرش جدا کند دلیل این کار او این است که خواهرش را که بسیار دوست داشته و با رابطه ای عاشقانه داشته در اثر سرطان از دست داده بوده و در پاان عمر همه موهایش ریخته بوده است برای همین موهای گروگان ها را همراه با پوست سرشان جدا می کند تا مو از بین نرود و تازه بماند.
جوردن ترنر ( هلی بری ) در مرکز ۹۱۱ کار می کند و مسئول ثبت تماس ها و درخواست کمک از پلیس است در یک روز دختری به نام لئا تمپلتون با این مرکز تماس می گیرد و می گوید مردی می خواهد به زور وارد خانه شود او به نیروهای گشتی خبر می دهد ولی آن ها که در مأموریتی دیگر هستند می گویند نمی توانند به سرعت به محل بروند جوردن به او راهنمایی می کند تا خود را پنهان کند و دختر همین کار را می کند مرد که فکر می کند دختر فرار کرده به سمت خروج از خانه می رود اما در همین لحظه تماس قطع می شود و جردن دوباره شماره را می گیرد با شنیدن صدا مرد متوجه حضور دختر می شود و در لحظه قطع کردن تلفن جردن به مرد می گوید پلیس ها نزدیک محل هستند و از او می خواهد این کار را انجام ندهد اما مرد می گوید من همین الان این کار را کردم.
آن مرد او را می رباید و پس از مدتی جسد دختر پیدا می شود جردن از کار کنار می رود و فقط مسئول آموزش می شود اما پس از ۶ ماه یک تماس دوباره با این مرکز گرفته می شود ودختری به نام کیسی ویلسون ( ابیگیل برسلین ) می گوید دزدیده شده و از پلیس کمک می خواهد مسئول جوابگویی که گیج شده از جردن می خواهد تا پشت خط برود و کمک کند جردن موفق می شود تماس خود را با دختر ادامه دهد پس از یک تعقیب و گریز طولانی آن مرد دو نفر دیگر را هم که متوجه آدم ربایی او شده بودند را می کشد.
یکی آلن دنادو ( مایکل امپریولی ) که ماشین او را برمی دارد و می کشد و ماشین خودش را که مشخص شده بود. را در محل جا می گذارد و دیگری مسئول پمپ بنزین اما در محلی که ماشین خود را با ماشین دنادو عوض کرده از روی یک شیشه که مواد بیهوشی داشت هویت او را می فهمند او مایکل فاستر ( مایکل اکلند ) نام دارد پس به خانه او می روند و متوجه می شوند او یک کلبه قدیمی دارد و این دختر ربوده شده به خواهر مایکل فاستر شباهت دارد.
آنها از روی عکس محل را می یابند ولی مایکل آنجا نیست جردن ( هلی بری ) که متوجه شده مایکل فاستر قاتل لئا تمپلتون نیز هست تصمیم می گیرد تا خودش به محل برود او در آنجا متوجه می شود مخفیگاه مایکل آن کلبه قدیمی نیست بلکه در نزدیکی همان محل و زیر زمین جا دارد او مایکل را می بیند که می خواهد پوست سر دختر را از سرش جدا کند دلیل این کار او این است که خواهرش را که بسیار دوست داشته و با رابطه ای عاشقانه داشته در اثر سرطان از دست داده بوده و در پاان عمر همه موهایش ریخته بوده است برای همین موهای گروگان ها را همراه با پوست سرشان جدا می کند تا مو از بین نرود و تازه بماند.
wiki: تماس (فیلم ۲۰۱۳)
تماس (فیلم آمریکایی ۲۰۲۰). تماس ( به انگلیسی: The Call ) یک فیلم ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی تیموتی وودوارد جونیور با بازی لین شی، توبین بل، ارین ساندرز و چستر راشینگ است. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
پس از مرگ غیرمنتظره یک زن مسن که مظنون به جادوگری است، گروهی از دوستان که او را آزار می دهند مجبور می شوند با تلفن نصب شده در تابوت او تماس بگیرند. برای وحشت آنها، آن طرف دیگر شخصی را برمی دارد و به آنها نشان می دهد جهنم واقعاً چگونه است. [ ۶]
این فیلم در ۲ اکتبر ۲۰۲۰ و در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ از طریق VOD در ایالات متحده به صورت نمایشی اکران شد. [ ۷] در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ در بلوری منتشر شد. [ ۸] [ ۹] [ ۱۰] [ ۱۱]
پس از مرگ غیرمنتظره یک زن مسن که مظنون به جادوگری است، گروهی از دوستان که او را آزار می دهند مجبور می شوند با تلفن نصب شده در تابوت او تماس بگیرند. برای وحشت آنها، آن طرف دیگر شخصی را برمی دارد و به آنها نشان می دهد جهنم واقعاً چگونه است. [ ۶]
این فیلم در ۲ اکتبر ۲۰۲۰ و در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ از طریق VOD در ایالات متحده به صورت نمایشی اکران شد. [ ۷] در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ در بلوری منتشر شد. [ ۸] [ ۹] [ ۱۰] [ ۱۱]
تماس (فیلم کره جنوبی ۲۰۲۰). تماس ( به کره ای: 콜 ) ( به انگلیسی: The Call ) فیلمی در ژانر دلهره آور و ترسناک محصول سال ۲۰۲۰ سینمای کره جنوبی به کارگردانی لی چونگ هیون با بازی پارک شین هه و جون جونگ - سو است. این فیلم با الهام از فیلم بریتانیایی و پورتوریکویی تماس گیرنده ( ۲۰۱۱ ) ساخته شده است.
دو نفر در زمان های مختلف زندگی می کنند. سئون در زمان حال زندگی می کند و سوک در گذشته زندگی می کند. یک تماس تلفنی این دو را به هم متصل می کند و زندگی آن ها به صورت غیرقابل بازگشتی تغییر می کند و…
فیلمبرداری این فیلم در ۳ ژانویه ۲۰۱۹ آغاز شد و در ۲ آوریل ۲۰۱۹ به پایان رسید.
در ابتدا انتظار میرفت در مارس ۲۰۲۰ در کره جنوبی اکران شود به دلیل شیوع کروناویروس لغو شد و در نهایت ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در نتفلیکس منتشر شد.
• پارک شین - هه در در نقش سئو یون
• جئون جونگ سئو در نقش اوه یانگ سوک
• کیم سونگ ریونگ در نقش یون آئه ، مادر سئو یون
• لی ال در نقش ، مادر یونگ سوک
• اوه جونگ سه در نقش سونگ هو
• لی دونگ هووی در نقش بائک می هیون
• پارک هو سان در نقش آقای کیم ( پدر سئو یون )
دو نفر در زمان های مختلف زندگی می کنند. سئون در زمان حال زندگی می کند و سوک در گذشته زندگی می کند. یک تماس تلفنی این دو را به هم متصل می کند و زندگی آن ها به صورت غیرقابل بازگشتی تغییر می کند و…
فیلمبرداری این فیلم در ۳ ژانویه ۲۰۱۹ آغاز شد و در ۲ آوریل ۲۰۱۹ به پایان رسید.
در ابتدا انتظار میرفت در مارس ۲۰۲۰ در کره جنوبی اکران شود به دلیل شیوع کروناویروس لغو شد و در نهایت ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در نتفلیکس منتشر شد.
• پارک شین - هه در در نقش سئو یون
• جئون جونگ سئو در نقش اوه یانگ سوک
• کیم سونگ ریونگ در نقش یون آئه ، مادر سئو یون
• لی ال در نقش ، مادر یونگ سوک
• اوه جونگ سه در نقش سونگ هو
• لی دونگ هووی در نقش بائک می هیون
• پارک هو سان در نقش آقای کیم ( پدر سئو یون )
تماس (مجموعه تلویزیونی). تماس ( به انگلیسی: Touch ) مجموعه ای تلویزیونی آمریکایی در ژانر فراطبیعی دلهره آور است که توسط تیم کایرینگ ایجاد شد. [ ۱] این مجموعه با نقش آفرینی کیفر ساترلند برای شبکه فاکس تولید شد و قسمت اول آن برای محک زدن مخاطب در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۰ به نمایش درآمد[ ۲] که پیش از آغاز رسمی نمایش آن از تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۲ ( ۳ فروردین ۱۳۹۱ ) بود. [ ۳] قسمت پایانی که به صورت دو قسمتی نمایش داده می شود در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۲ به نمایش درمی آید. [ ۴]
مجموعه تماس در حول محور مارتین بوهم با بازی کیفر ساترلند و فرزند ۱۱ساله ساکتش، جیک، با بازی دیوید مازوز شکل گرفته است. همسر ماریتن در مرکز تجارت جهانی و در روز حملات یازده سپتامبر کشته شد و وی به تنهایی درگیر مشکلات بزرگ کردن فرزندشان جیک شد. جیک نیز به مراقبت های ویژه نیاز دارد. مارتین که در ابتدا نویسنده بود در فرودگاه و در بخش خدمات مشغول به کار شده است. جیک هرگز کلمه ایی را بیان نکرده ولی توانایی شگرفی در اعداد و شناخت الگوهای عددی را داراست و بیشتر وقت خود را با نوشتن بر روی دفترچهٔ یادداشت و تبلت صفحه لمسی خود می گذراند، وی علاقۀ زیادی به تلفن های همراهی از فرودگاه جمع می کند دارد. جیک توانایی عجیبی در تلفن همراه ازخود نشان داد. در قسمت اول کمانی که وی از تلفن های همراه روی زمین ساخته بود به طور هم زمان شروع به زنگ زدن و نمایش یک شماره تلفن نمودند تا به مارتین یادآوری نماید که وی به جیک بیشتر وابسته است. مارتین و جیک بیشتر اوقات تنها از طریق اعداد و الگوهای ارائه شده از سوی جیک با هم ارتباط برقرار می کنند.
• کیفر ساترلند در نقش مارتین بوهم - خبرنگار سابق روزنامه که اکنون در فرودگاه به عنوان کارگر مشغول به کار است، همسرش در حملات ۱۱ سپتامبر کشته شده است. [ ۱]
• گواگو مباثا - راو در تقش کلی هاپکینز - وی یک مددکار اجتماعی است که وظیفه ارزیابی وضعیت زندگی مارتین بوهم برای نگهداری فرزندش را بر عهده دارد. [ ۵]
• دیوید مزوز در نقش جیکوب ( جیک ) بوهم - فرزند ماریتن که تا سن ۱۰ سالگی هرگز کلمه ایی را بیان نکرده ولی توانایی عجیبی در اعداد دارد[ ۶]
• دنی گلور در نقش پروفسور آرتور تلر - مختصص در امور انسان های باهوش در رابطه با اعداد[ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمجموعه تماس در حول محور مارتین بوهم با بازی کیفر ساترلند و فرزند ۱۱ساله ساکتش، جیک، با بازی دیوید مازوز شکل گرفته است. همسر ماریتن در مرکز تجارت جهانی و در روز حملات یازده سپتامبر کشته شد و وی به تنهایی درگیر مشکلات بزرگ کردن فرزندشان جیک شد. جیک نیز به مراقبت های ویژه نیاز دارد. مارتین که در ابتدا نویسنده بود در فرودگاه و در بخش خدمات مشغول به کار شده است. جیک هرگز کلمه ایی را بیان نکرده ولی توانایی شگرفی در اعداد و شناخت الگوهای عددی را داراست و بیشتر وقت خود را با نوشتن بر روی دفترچهٔ یادداشت و تبلت صفحه لمسی خود می گذراند، وی علاقۀ زیادی به تلفن های همراهی از فرودگاه جمع می کند دارد. جیک توانایی عجیبی در تلفن همراه ازخود نشان داد. در قسمت اول کمانی که وی از تلفن های همراه روی زمین ساخته بود به طور هم زمان شروع به زنگ زدن و نمایش یک شماره تلفن نمودند تا به مارتین یادآوری نماید که وی به جیک بیشتر وابسته است. مارتین و جیک بیشتر اوقات تنها از طریق اعداد و الگوهای ارائه شده از سوی جیک با هم ارتباط برقرار می کنند.
• کیفر ساترلند در نقش مارتین بوهم - خبرنگار سابق روزنامه که اکنون در فرودگاه به عنوان کارگر مشغول به کار است، همسرش در حملات ۱۱ سپتامبر کشته شده است. [ ۱]
• گواگو مباثا - راو در تقش کلی هاپکینز - وی یک مددکار اجتماعی است که وظیفه ارزیابی وضعیت زندگی مارتین بوهم برای نگهداری فرزندش را بر عهده دارد. [ ۵]
• دیوید مزوز در نقش جیکوب ( جیک ) بوهم - فرزند ماریتن که تا سن ۱۰ سالگی هرگز کلمه ایی را بیان نکرده ولی توانایی عجیبی در اعداد دارد[ ۶]
• دنی گلور در نقش پروفسور آرتور تلر - مختصص در امور انسان های باهوش در رابطه با اعداد[ ۷]
wiki: تماس (مجموعه تلویزیونی)
دانشنامه آزاد فارسی
رجوع شود به:مماس
wikijoo: تماس
مترادف ها
ضربه، اصابت، ضربت، ضرب، تماس، اثر شدید
برخورد، بوسه، تماس، اشتراک صفات
علاقه، ارتباط، معاشرت، مخابرات، مکاتبه، مخابره، ابلاغیه، تماس
اتصال، برخورد، مخابره، تماس، قباله
مجاورت، نزدیکی، برخورد، وابستگی، تماس، ربط
تماس، حالت مماس، حالت جیبی
رابطه، تماس
نزدیکی، نزدیک شدن، تماس، ادامه
فارسی به عربی
پیشنهاد کاربران
تماس ( به هندی: Tamas ) یا تاریکی فیلمی محصول سال ۱۹۸۸ و به کارگردانی گوویند نیهلانی است. در این فیلم بازیگرانی همچون اوم پوری، دیپا ساهی، بیشام ساهنی، سورکها سیکری، آمریش پوری، ای. کی. هانگال، افتخار، پانکاج کاپور، سعید جعفری ایفای نقش کرده اند.
Borrowed from Arabic تماس ) tamāss ( .
از واژه "وَند" واژگان دیگری همچون "پیوند، آوند، پسوند، پیشوند" ساخته شده اند. میتوانیم از همین واژه، "وَندِش" را نوبسازیم.
پس واژگان "پیوندش، آوندش، پسوندش، پیشوندش" نیز ساخته می شوند.
گرچه دوتای پایانی بی مینه ( =بی معنی ) هستند!
... [مشاهده متن کامل]
ولی برابر هر کدام آشکار است:
پیوندش=تماس، ارتباط برقرار کردن
آوندش=دلیل آوردن، استدلال، دلیل آوری
همچنین نو واژه هایی میتوان ساخت:
نِوَندِش=اصیل شدن، ریشه دار شدن، اصالت پیدا کردن
نِوَندی=اصالت
نِوَند=اصیل، اصل
پس با بکار بردن از "وَند" و ساختن "وَندِش، وَندیدَن" از آن می توان واژه های بسیاری از آن ساخت.
اگر واژه های بیشتری میتوان ساخت، به من آگاهی رسانی کنید.
بِدرود!
افزودنی:واژه "وند" برابر "بَند" نیست. این دو را با هم قاطی نکنید.
پس واژگان "پیوندش، آوندش، پسوندش، پیشوندش" نیز ساخته می شوند.
گرچه دوتای پایانی بی مینه ( =بی معنی ) هستند!
... [مشاهده متن کامل]
ولی برابر هر کدام آشکار است:
پیوندش=تماس، ارتباط برقرار کردن
آوندش=دلیل آوردن، استدلال، دلیل آوری
همچنین نو واژه هایی میتوان ساخت:
نِوَندِش=اصیل شدن، ریشه دار شدن، اصالت پیدا کردن
نِوَندی=اصالت
نِوَند=اصیل، اصل
پس با بکار بردن از "وَند" و ساختن "وَندِش، وَندیدَن" از آن می توان واژه های بسیاری از آن ساخت.
اگر واژه های بیشتری میتوان ساخت، به من آگاهی رسانی کنید.
بِدرود!
افزودنی:واژه "وند" برابر "بَند" نیست. این دو را با هم قاطی نکنید.
از واژه "وَند" واژگان دیگری همچون "پیوند، آوند، پسوند، پیشوند" ساخته شده اند. میتوانیم از همین واژه، "وَندِش" را نوبسازیم.
پس واژگان "پیوندش، آوندش، پسوندش، پیشوندش" نیز ساخته می شوند.
گرچه دوتای پایانی بی مینه ( =بی معنی ) هستند!
... [مشاهده متن کامل]
ولی برابر هر کدام آشکار است:
پیوندش=تماس، ارتباط برقرار کردن
آوندش=دلیل آوردن، استدلال، دلیل آوری
همچنین نو واژه هایی میتوان ساخت:
نِوَندِش=اصیل شدن، ریشه دار شدن، اصالت پیدا کردن
نِوَندی=اصالت
نِوَند=اصیل، اصل
پس با بکار بردن از "وَند" و ساختن "وَندِش، وَندیدَن" از آن می توان واژه های بسیاری از آن ساخت.
اگر واژه های بیشتری میتوان ساخت، به من آگاهی رسانی کنید.
بِدرود!
پس واژگان "پیوندش، آوندش، پسوندش، پیشوندش" نیز ساخته می شوند.
گرچه دوتای پایانی بی مینه ( =بی معنی ) هستند!
... [مشاهده متن کامل]
ولی برابر هر کدام آشکار است:
پیوندش=تماس، ارتباط برقرار کردن
آوندش=دلیل آوردن، استدلال، دلیل آوری
همچنین نو واژه هایی میتوان ساخت:
نِوَندِش=اصیل شدن، ریشه دار شدن، اصالت پیدا کردن
نِوَندی=اصالت
نِوَند=اصیل، اصل
پس با بکار بردن از "وَند" و ساختن "وَندِش، وَندیدَن" از آن می توان واژه های بسیاری از آن ساخت.
اگر واژه های بیشتری میتوان ساخت، به من آگاهی رسانی کنید.
بِدرود!
هَمگَرزه، هَمگَرزِگی: واژه فارسی میانه ( پارسیک، پارسیگ )
هم: با، به همراه - پیشوند همراهی و وابستگی
.
گَرزه ( گَرزِگی ) : گَزیدن، گاز گرفتن، نیش زدن
معنی: در تماس بودن، پیوند داشتن، لمس کردن، هَموندی ( هَماوَندی ) ، برخورد کردن، خوردن به چیزی، به هم رسیدن ( وصل شدن ) ، دیدار کردن ( ارتباط گرفتن ) ، بَرماس ( پَرماس )
... [مشاهده متن کامل]
می توان به جای واژه انگلیسی "contact" از واژه "هَمگَرزه، هَمگَرزِگی" بهره برد!
.
شایست ناشایست، فَرگرد ( فصل ) 2، بند60:
hamrīt ān bawēd ka tan abāg nasā ham - garzag bawēd, ud petrīt ān kē abāg ān kē pad nasā pahikōft ham - garzag bawēd, ud az ham - garzagīh ī abāg ōy ī yāzdahom ham - gōnag petrīt ōh kunēd
معنی: هَمریت ( سرایت بیماری ) آن باشد که تن با نَسا ( لاشه، مُردار ) ، "هَمگرزه ( در تماس ) " شود و پَتریت ( تنگی نفس ) آن [باشد] که با آن کس که با نسا ( جَسَد ) برخورد کرد، "همگرزه" شود ( به آن بیماری بِرِسَد ) ؛
و از "هَمگرزگی ( لمس ) " با آن ( پَتریت ) ،
کس ( شخص ) یازدهم، همان گونه[شخص] پَتریت شود ( تا یازدهمین کس هم، از آلودگی هوا یا تنفسی آن، بیماری می گیرد! )
هم: با، به همراه - پیشوند همراهی و وابستگی
.
گَرزه ( گَرزِگی ) : گَزیدن، گاز گرفتن، نیش زدن
معنی: در تماس بودن، پیوند داشتن، لمس کردن، هَموندی ( هَماوَندی ) ، برخورد کردن، خوردن به چیزی، به هم رسیدن ( وصل شدن ) ، دیدار کردن ( ارتباط گرفتن ) ، بَرماس ( پَرماس )
... [مشاهده متن کامل]
می توان به جای واژه انگلیسی "contact" از واژه "هَمگَرزه، هَمگَرزِگی" بهره برد!
.
شایست ناشایست، فَرگرد ( فصل ) 2، بند60:
hamrīt ān bawēd ka tan abāg nasā ham - garzag bawēd, ud petrīt ān kē abāg ān kē pad nasā pahikōft ham - garzag bawēd, ud az ham - garzagīh ī abāg ōy ī yāzdahom ham - gōnag petrīt ōh kunēd
معنی: هَمریت ( سرایت بیماری ) آن باشد که تن با نَسا ( لاشه، مُردار ) ، "هَمگرزه ( در تماس ) " شود و پَتریت ( تنگی نفس ) آن [باشد] که با آن کس که با نسا ( جَسَد ) برخورد کرد، "همگرزه" شود ( به آن بیماری بِرِسَد ) ؛
و از "هَمگرزگی ( لمس ) " با آن ( پَتریت ) ،
کس ( شخص ) یازدهم، همان گونه[شخص] پَتریت شود ( تا یازدهمین کس هم، از آلودگی هوا یا تنفسی آن، بیماری می گیرد! )
تلفن، صحبت، زنگ زدن ( تلفن )
واژه ها لمس و تماس از واژه ها پرماس و مالش گرفته شده اند و تازی شده هستند به واج ها یکسان و هماهنگ تماس و لمس با پرماس و مالش نگاه کنید به درستی گفتار من خواهید رسید
این واژه تماس عربی از ریشه التماس می رسد که عربی است پارسی واژه تماس واژه پرماس می شود.
پرماسیدن.
هماوندی
واژه ی �هماوندی� را همچنین بجای واژه ی از ریشه عربی �ارتباط� و �مرتبط بودن . . . � نیز می توان بکار برد.
نمونه ها:
من با او هماوندم ( در تماسم ) .
این دو جستار با یکدیگر هماوندند ( �مرتبط هستند� یا �ارتباط دارند� ) .
واژه ی �هماوندی� را همچنین بجای واژه ی از ریشه عربی �ارتباط� و �مرتبط بودن . . . � نیز می توان بکار برد.
نمونه ها:
من با او هماوندم ( در تماسم ) .
این دو جستار با یکدیگر هماوندند ( �مرتبط هستند� یا �ارتباط دارند� ) .
کنتاکت
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١١)