تفسیر القران و العتره

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] تفسیر القرآن و العترة. القرآن و العترة اثر شیخ محمدعلی شاه آبادی (اصفهان ۱۲۹۲ - تهران ۱۳۶۹ ق) فرزند شیخ محمدجواد اصفهانی معروف به شاه آبادی، از ائمه فتوی و تقلید و مدرسین فلسفه در تهران می باشد.
شاه آبادی از جمله علمای امامیه است که چند اثر در علوم قرآن و فنون تفسیر از خود باقی گذاشته است:۱) القرآن و العترة، این تفسیر در یک مجلد به زبان عربی و شیوه استدلالی و روائی شامل بخشی از قرآن . مؤلف در اثر خویش آیاتی از قرآن را که در فضائل خاندان عترت و طهارت (علیهم السّلام) نازل گردیده است گردآوری نموده سپس با مشرب حکمی خود و سبک استدلالی و بهره گیری از روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السّلام) به تفسیر و تاویل آنها می پرداز. این اثر در سال ۱۳۶۸ ق در تهران طبع گردیده است.۲) الانسان و الفطرة، در یک مجلد به زبان عربی و شیوه استدلالی که در آن آیه فطرة اللّه التی فطر الناس را عنوان نموده و به اثبات توحید با مشرب فلسفی و بهره از روایات و احادیث خاندان عصمت و طهارت (علیهم السّلام) پرداخته است. و این تفسیر در سال ۱۳۶۸ ق چاپ سنگی گردیده است.۳) الایمان و الرجعة، در یک مجلد به زبان عربی و شیوه حکمی و استدلالی مؤلف آیه اذا وقع القول اخرجنا دابة را عنوان نموده و با سبک فلسفی و استدلالی و بهره گیری از روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السّلام) بحث زیبائی را در رجعت یاد کرده است.این اثر ضمن مجموعه تفسیرهای یاد شده در سال ۱۳۶۸ ق در تهران طبع گردیده است.

[ویکی فقه] تفسیر القرآن و العتره. القرآن و العترة اثر شیخ محمدعلی شاه آبادی (اصفهان ۱۲۹۲ - تهران ۱۳۶۹ ق) فرزند شیخ محمدجواد اصفهانی معروف به شاه آبادی، از ائمه فتوی و تقلید و مدرسین فلسفه در تهران می باشد.
شاه آبادی از جمله علمای امامیه است که چند اثر در علوم قرآن و فنون تفسیر از خود باقی گذاشته است:۱) القرآن و العترة، این تفسیر در یک مجلد به زبان عربی و شیوه استدلالی و روائی شامل بخشی از قرآن . مؤلف در اثر خویش آیاتی از قرآن را که در فضائل خاندان عترت و طهارت (علیهم السّلام) نازل گردیده است گردآوری نموده سپس با مشرب حکمی خود و سبک استدلالی و بهره گیری از روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السّلام) به تفسیر و تاویل آنها می پرداز. این اثر در سال ۱۳۶۸ ق در تهران طبع گردیده است.۲) الانسان و الفطرة، در یک مجلد به زبان عربی و شیوه استدلالی که در آن آیه فطرة اللّه التی فطر الناس را عنوان نموده و به اثبات توحید با مشرب فلسفی و بهره از روایات و احادیث خاندان عصمت و طهارت (علیهم السّلام) پرداخته است. و این تفسیر در سال ۱۳۶۸ ق چاپ سنگی گردیده است.۳) الایمان و الرجعة، در یک مجلد به زبان عربی و شیوه حکمی و استدلالی مؤلف آیه اذا وقع القول اخرجنا دابة را عنوان نموده و با سبک فلسفی و استدلالی و بهره گیری از روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السّلام) بحث زیبائی را در رجعت یاد کرده است.این اثر ضمن مجموعه تفسیرهای یاد شده در سال ۱۳۶۸ ق در تهران طبع گردیده است.

پیشنهاد کاربران

بپرس