۱. اولن که اکثریت جمعیت ایران ترک ها نیستن
این بزرگترین مغلطه پانترک ها از جمله شماست
نهایتا سی درصد جمعیت ایران
۲. چهارصد میلیون تر ک رو از کجا اوردی؟
مغول رو ترک حساب نمیکنی ( جالب اینجاست که اسم اصلی چنگیز تیمورجین یه نام ترکیه! تیمور همون دمیر به معنای آهنه )
... [مشاهده متن کامل]
جالبه مغولارو ترک حساب نمیکنن چون به ضررشونه ولی از ترک خوندن فنلاندی ها و مجاری ها و ژاپنی و کره ای ها چون سود میبرن ایرادی نداره براشون!
۳. ابله جان فارسی نیای مشترک با هندی داره ولی قاعدتن همون نیست. همونطور فارسی با انگلیسی و ارمنی هم اشتراک زیاد داره ولی کاملا واضحه هدف شما از بولد کردن هند چیه. . .
۴. نصف اشعارشون؟ خجالت نکش بگو همشون! سرجمع مدحشون شاید ۳۰۰بیت هم نشه بعد آقا میگه نصف ۵۰هزار شعر فردوسی مدح ترکا هست.
بماند که همون ترک ها هرگز ارزش کار شاعرا رو در نیافتن و وقتی خواستن دلجویی کنن فردوسی مرده بود. . .
۵. همه جهان گواهی دادن مهاجرت ترک ها به جنوب آسیا قرن ۶میلادی اواخر ساسانی آغازشده نه هزااااراااان سال پیش
تاریخ واقعی تخت جمشید و کتیبه های فارسی باستانی با ۲۵۰۰سال پیشینه هست نه مزخرفات پانترکی
تفرقه رو پانترک ها میندازن
که به کردها فحش میدن
به گیلانی ها فحش میدن
به فارس ها فحش میدن
حالا شما متمدنشونی فحش نمیدی انکار میکنی
ترکی مغولی نیست
ولی خیلی زشته آدم برای رد یه دروغ دروغای گنده تر بگه. . .
این بزرگترین مغلطه پانترک ها از جمله شماست
نهایتا سی درصد جمعیت ایران
۲. چهارصد میلیون تر ک رو از کجا اوردی؟
مغول رو ترک حساب نمیکنی ( جالب اینجاست که اسم اصلی چنگیز تیمورجین یه نام ترکیه! تیمور همون دمیر به معنای آهنه )
... [مشاهده متن کامل]
جالبه مغولارو ترک حساب نمیکنن چون به ضررشونه ولی از ترک خوندن فنلاندی ها و مجاری ها و ژاپنی و کره ای ها چون سود میبرن ایرادی نداره براشون!
۳. ابله جان فارسی نیای مشترک با هندی داره ولی قاعدتن همون نیست. همونطور فارسی با انگلیسی و ارمنی هم اشتراک زیاد داره ولی کاملا واضحه هدف شما از بولد کردن هند چیه. . .
۴. نصف اشعارشون؟ خجالت نکش بگو همشون! سرجمع مدحشون شاید ۳۰۰بیت هم نشه بعد آقا میگه نصف ۵۰هزار شعر فردوسی مدح ترکا هست.
بماند که همون ترک ها هرگز ارزش کار شاعرا رو در نیافتن و وقتی خواستن دلجویی کنن فردوسی مرده بود. . .
۵. همه جهان گواهی دادن مهاجرت ترک ها به جنوب آسیا قرن ۶میلادی اواخر ساسانی آغازشده نه هزااااراااان سال پیش
تاریخ واقعی تخت جمشید و کتیبه های فارسی باستانی با ۲۵۰۰سال پیشینه هست نه مزخرفات پانترکی
تفرقه رو پانترک ها میندازن
که به کردها فحش میدن
به گیلانی ها فحش میدن
به فارس ها فحش میدن
حالا شما متمدنشونی فحش نمیدی انکار میکنی
ترکی مغولی نیست
ولی خیلی زشته آدم برای رد یه دروغ دروغای گنده تر بگه. . .
خطاب به کاربری A که نوشته است ترک ها از نژاد مغول هستند و با حمله ی مغول به ایران آمده اند. با دقت بخوانید. با مستندات حرف چنین اشخاصی را رد کنید تا خدایی نکرده در کشور ایران تفرقه به راه نیوفتد چون پرجمعیت ترین قومیت ایران ترکها هستند.
... [مشاهده متن کامل]
1 در حمله ی مغول به ایران حکومت ایران حکومتی ترک زبان بود ( خوارزمشاهیان ) پس فرضیه اینکه ترک ها با مغول به ایران آمد هاست باطل است. حتی سلجوقیان که دویست سال به این مملکت حکومت کردند خیلی قبلتر از حمله ی مغول بوده و سلجوقیان از ترکان اغوز بودند.
-
2 اگر ترک از نژاد مغولی هست پس چطور خود مغول ها الان به پنج میلیون نفر نمیرسند ولی چهارصد میلیون گویشور ترک در جهان وجود دارد؟
-
3 چرا هیچ کلمه مشترکی بین زبان مغولی و ترکی وجود ندارد اگر هم باشد خیلی خیلی کم است ولی زبان فارسی بیشتر کلماتش از هندوستانی و عربی است؟
-
4 اگر آن حکومت ها و ترک ها دژخیم بودند چرا حافظ میفرماید : ترکان پارسی گوی بخشندگان عمرند ؟
-
5 شاعرانی مثل فردوسی و نظامی که خیلی قبلتر از حافظ شیرازی زندگی میکردند نصف اشعارشان در وصف ترکهاست ؟ فردوسی در طوس بود و نظامی در گنجه چطور این همه فاصله ولی هر دو در یک محدوده ی زمانی از ترکها تعریف میکنند؟
-
6 در اشعار قدیمی مثل شعرهای نظامی و سعدی و حافظ و فردوسی دو قوم بزرگ در ایران هست ترک ها و هندو ها ! این هندو ها کیست ؟ چرا تعبیر اشتباه میکنید ؟ هندوها همان کولیان هستند که به ایران وارد شدند و اولین آریایی ها بودند افتخاری درش نیست
شعری از نظامی که غارتگر بودن هندو ها و عدالت محور بودن دولت ترکان را نشان میدهد :
دولت ترکان که بلندی گرفت
مملکت از داد پسندی گرفت
چون که تو بیدادگری پروری
ترک نی ای هندوی غارتگری
- - -
ترک شیرازی ترکان قشقایی با هزاران سال قدمت در شیراز هستند خاستگاه آریایی ها سیبری هست که با مهاجرت به شمال هندوستان قدیم یعنی پاکستان امروزی در قالب کولیان یا همان غربتی ها وارد ایران شدند برای رقص و آواز و رمه گردانی وارد شده اند و هیچ مقام دولتی و شاهنشاهی هم نداشتند. در دربار چون شعر زیادی میگفتند زبان دری را آموختند که میشه همون فارسی امروزی
تاریخ واقعی اینه نه آنکه در صد سال اخیر توسط حکومت پهلوی ساخته شده
... [مشاهده متن کامل]
1 در حمله ی مغول به ایران حکومت ایران حکومتی ترک زبان بود ( خوارزمشاهیان ) پس فرضیه اینکه ترک ها با مغول به ایران آمد هاست باطل است. حتی سلجوقیان که دویست سال به این مملکت حکومت کردند خیلی قبلتر از حمله ی مغول بوده و سلجوقیان از ترکان اغوز بودند.
-
2 اگر ترک از نژاد مغولی هست پس چطور خود مغول ها الان به پنج میلیون نفر نمیرسند ولی چهارصد میلیون گویشور ترک در جهان وجود دارد؟
-
3 چرا هیچ کلمه مشترکی بین زبان مغولی و ترکی وجود ندارد اگر هم باشد خیلی خیلی کم است ولی زبان فارسی بیشتر کلماتش از هندوستانی و عربی است؟
-
4 اگر آن حکومت ها و ترک ها دژخیم بودند چرا حافظ میفرماید : ترکان پارسی گوی بخشندگان عمرند ؟
-
5 شاعرانی مثل فردوسی و نظامی که خیلی قبلتر از حافظ شیرازی زندگی میکردند نصف اشعارشان در وصف ترکهاست ؟ فردوسی در طوس بود و نظامی در گنجه چطور این همه فاصله ولی هر دو در یک محدوده ی زمانی از ترکها تعریف میکنند؟
-
6 در اشعار قدیمی مثل شعرهای نظامی و سعدی و حافظ و فردوسی دو قوم بزرگ در ایران هست ترک ها و هندو ها ! این هندو ها کیست ؟ چرا تعبیر اشتباه میکنید ؟ هندوها همان کولیان هستند که به ایران وارد شدند و اولین آریایی ها بودند افتخاری درش نیست
شعری از نظامی که غارتگر بودن هندو ها و عدالت محور بودن دولت ترکان را نشان میدهد :
دولت ترکان که بلندی گرفت
مملکت از داد پسندی گرفت
چون که تو بیدادگری پروری
ترک نی ای هندوی غارتگری
- - -
ترک شیرازی ترکان قشقایی با هزاران سال قدمت در شیراز هستند خاستگاه آریایی ها سیبری هست که با مهاجرت به شمال هندوستان قدیم یعنی پاکستان امروزی در قالب کولیان یا همان غربتی ها وارد ایران شدند برای رقص و آواز و رمه گردانی وارد شده اند و هیچ مقام دولتی و شاهنشاهی هم نداشتند. در دربار چون شعر زیادی میگفتند زبان دری را آموختند که میشه همون فارسی امروزی
تاریخ واقعی اینه نه آنکه در صد سال اخیر توسط حکومت پهلوی ساخته شده
بخاطر حمله ی مغول ها یه زمانی ترک ها که از نژاد مغول هستن . . . در این منطقه بودن ، اما بعدش سقوط میکنه حکومتشون و منطقه به اصالت خودش برمیگرده
و این شعر در زمان حکومت اون دژخیمان ننگین بوده
و این شعر در زمان حکومت اون دژخیمان ننگین بوده
تُرک های شیراز همان تُرک های قشقایی هستند که یک چهارم جمعیت استان فارس را تشکیل میدهند. قشقایی از کلمه ی قاش کایا که یکی از ایلات سه گانه ترک های اغوز بودند قاش کایا - سول کایا - ساغ کایا . . . قشقایی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
از کلمه ی قاشماق به معنی فراری نیست و اینو اشتباه تعبیر کردن برای کوچک شمردن قشقایی های بزرگ. شرکت نیسان ماشین شاسی بلند خود را قشقایی نامگذاری کرده که به افتخار ایل قشقایی بوده همچنین اصالت این عزیزان از دشت موغان شمال اردبیل است نه آسیای مرکزی و . . .
نمیدانم چه دید این حافظ تاجیک از آن ترک شیرازی . . . که کرکد پارسی نالید گروسی کورد و صائب بالسان ترک تبریزی . . . چه بود این دختر ترکی که عالم را چنین شوریند . من هم این شعر چون گفتم� دلوم چی چینه ای رومنید�
سرزمین شیراز همیشه توسط شاهان و اتابکان ترک اداره میشده است از زمان هفتصد سال پیش یعنی سلجوقیان به بعد . . .
ترک شیرازی به احتمال زیاد ترک های قشقایی خواهد بود که در زمان حافظ هم در شیرازی زندگی میکردند. حتی حافظ در شعر دیگری میگوید خیز تا خاطر بدان ترک سمرقندی دهیم منظور از ترک سمرقندی پادشاه تیموری بود که از سمرقند مخواست بیاد.
... [مشاهده متن کامل]
همچنین یک بیت دیگری میگه ترکان پارسی گو بخشندگان عمرند منظور ترک هایی هست که فارسی حرف میزدن و لهجه ی زیبای آنهاحافظ را مجذوب میکرد
... [مشاهده متن کامل]
همچنین یک بیت دیگری میگه ترکان پارسی گو بخشندگان عمرند منظور ترک هایی هست که فارسی حرف میزدن و لهجه ی زیبای آنهاحافظ را مجذوب میکرد
استاد شهریار
هر آن کس چیز میبخشد ب سان مرد میبخشد
ن چون صائب که میبخشد سر و دست و تن و پارا
اگر آن ترک شیرازی ب دست آرد دل مارا
ب خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا را
هر آن کس چیز میبخشد ب سان مرد میبخشد
ن چون صائب که میبخشد سر و دست و تن و پارا
اگر آن ترک شیرازی ب دست آرد دل مارا
ب خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا را
کلا ترکا خوشگلن!
هر ان ک چیز میبخشد ز جان خویش میبخشد ، نه چون خافظ که میبخشد سمرقند و بخارا را ، اگر انرترک شیرازی بدست آرد دل مارا
، به خال هندویش بخشم سرودست و تن و پارا
، به خال هندویش بخشم سرودست و تن و پارا
اگرآن ترک شیرازی هدف گیرددل مارا بران ابروکمان بخشم دل افتاده ازپارا شوم قربان آن عشقی دل و جا ن را کنم ایثار. نه چون حافظ که می بخشدسمرقندوبخارارا
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام روح واعضا را
. . . . . . . . .
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام بحر ودریا را
. . . . . . . . . . .
... [مشاهده متن کامل]
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل مارا
بهایش هم بباید او ببخشد کل دنیا را
. . . . . . . . . .
به خال هندویش بخشم تمام روح واعضا را
. . . . . . . . .
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم تمام بحر ودریا را
. . . . . . . . . . .
... [مشاهده متن کامل]
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل مارا
بهایش هم بباید او ببخشد کل دنیا را
. . . . . . . . . .
ترک شیرازی:
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
. . . . . .
غلامان و کنیزان ترک نژاد زیبا رو بودند
و بدین مناسبت در ادبیات موجود
ترک به معنی معشوق زیبا روی بکار رفته
... [مشاهده متن کامل]
چنانچه حافظ گوید :
* نگاری چابکی شنگی کلهدار
ظریفی مه وشی ترکی قباپوش
در عین حال ( ترک شیرازی ) میتواند مربوط به نژاد هم باشد
یعنی ترک زیباروی مقیم و متوطن در شیراز
چنانچه سودی گوید ( ( بنا به قول بعضی از شیرازیها از سپاهیان هلاکو عده کثیری در شیراز توطن جسته اند
و در آنجا تولید نسل نموده اند
سعدی گوید :
زدست ترک خطایی کسی جفا چندان
نمیبرد که من از دست ترک شیرازی
و. . آن کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما میبرد
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما میبرد
حافظ مفتون زیبا رویان ترک اعم از شیرازی و یا غیر شیرازی است که
هنرشان دلبری و چالاکی و دلیری و بیباکی است
* ترکان پارسی گو بخشندگان عمرند
ساقی بده بشارت رندان پارسا را
* آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت
آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت
* چشم مخمور تو دارد ز دلم قصد جگر
ترک مست است مگر میل کبابی دارد
* به تنگ چشمی آن ترک لشکری نازم
که حمله بر من درویش یک قبا آورد
* حافظ چو ترک غمزه ترکان نمی کنی
دانی کجاست جای تو خوارزم یا خجند
* یا رب این بچه ترکان چه دلیرند به خون
که به تیر مژه هر لحظه شکاری گیرند
* غلام چشم آن ترکم که در خواب خوش مستی
نگارین گلشنش روی است و مشکین سایبان ابرو
* به شعر حافظ شیراز می رقصند و می نازند
سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی
* دلم ز نرگس ساقی امان نخواست به جان
چرا که شیوه آن ترک دل سیه دانست
* ترک عاشق کش من مست برون رفت امروز
تا دگر خون که از دیده روان خواهد بود
* خیز تا خاطر بدان ترک سمرقندی دهیم
کز نسیمش بوی جوی مولیان آید همی
* باز کش یک دم عنان ای ترک شهر اشوب من
تا زاشک و چهره راهت پر زر و گوهر کنم
جاوید مردس ( رافض )
اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
. . . . . .
غلامان و کنیزان ترک نژاد زیبا رو بودند
و بدین مناسبت در ادبیات موجود
ترک به معنی معشوق زیبا روی بکار رفته
... [مشاهده متن کامل]
چنانچه حافظ گوید :
* نگاری چابکی شنگی کلهدار
ظریفی مه وشی ترکی قباپوش
در عین حال ( ترک شیرازی ) میتواند مربوط به نژاد هم باشد
یعنی ترک زیباروی مقیم و متوطن در شیراز
چنانچه سودی گوید ( ( بنا به قول بعضی از شیرازیها از سپاهیان هلاکو عده کثیری در شیراز توطن جسته اند
و در آنجا تولید نسل نموده اند
سعدی گوید :
زدست ترک خطایی کسی جفا چندان
نمیبرد که من از دست ترک شیرازی
و. . آن کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما میبرد
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما میبرد
حافظ مفتون زیبا رویان ترک اعم از شیرازی و یا غیر شیرازی است که
هنرشان دلبری و چالاکی و دلیری و بیباکی است
* ترکان پارسی گو بخشندگان عمرند
ساقی بده بشارت رندان پارسا را
* آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت
آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت
* چشم مخمور تو دارد ز دلم قصد جگر
ترک مست است مگر میل کبابی دارد
* به تنگ چشمی آن ترک لشکری نازم
که حمله بر من درویش یک قبا آورد
* حافظ چو ترک غمزه ترکان نمی کنی
دانی کجاست جای تو خوارزم یا خجند
* یا رب این بچه ترکان چه دلیرند به خون
که به تیر مژه هر لحظه شکاری گیرند
* غلام چشم آن ترکم که در خواب خوش مستی
نگارین گلشنش روی است و مشکین سایبان ابرو
* به شعر حافظ شیراز می رقصند و می نازند
سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی
* دلم ز نرگس ساقی امان نخواست به جان
چرا که شیوه آن ترک دل سیه دانست
* ترک عاشق کش من مست برون رفت امروز
تا دگر خون که از دیده روان خواهد بود
* خیز تا خاطر بدان ترک سمرقندی دهیم
کز نسیمش بوی جوی مولیان آید همی
* باز کش یک دم عنان ای ترک شهر اشوب من
تا زاشک و چهره راهت پر زر و گوهر کنم
جاوید مردس ( رافض )
زن زیباروی شیرازی
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٤)