ترنور مالی

پیشنهاد کاربران

دوست خوبم سلام
علی آقا در پاسخ به گفته شما باید گفت : زندگی عرصه اشتباهات کوچک و بزرگ ماست؛ مهم اینه که از هر اشتباه درس بگیریم و اون رو به بهترین نحو جبران کنیم. وقوع اشتباه در حسابداری هم اجتناب ناپذیر است؛ پدر حسابداری نوین ( لوکا پاچولی ) می گوید: کسی که کاری نمی کند، اشتباهی نیز مرتکب نمی شود؛ و کسی که اشتباهی نمی کند، هیچ چیز یاد نمی گیرد.
کار با اعداد و ارقام، دقت به ابعاد چندگانه حساب ها و ثبت سند حسابداری، احتمال وقوع خطا را در حسابداری اجتناب ناپذیر می کند؛ همچنین عواملی چون تنوع و پیچیدگی موضوعات، حجم زیاد کار، خستگی، کسالت، بی اطلاعی، بی دقتی و عملیات تکراری نیز احتمال اشتباه را افزایش می دهد. اغلب اشتباهاتی که در حسابداری رخ می دهند غیرعمدی هستند.
موضوع فوق فقط توضیح ترنور مالی می باشد نه اشتباهات مالی لذا در گزارشات مالی کسی که مسئول گرفتن گزارش مالی می باشد باید دقت و مهارت کافی برای هر نوع گزارشی را داشته باشد
گاهی اوقات بخاطر ثبتهای اصلاحی گردش ترنور گردش واقعی شرکت را نشان نمی دهد معمولا بیشتر نشان میدهد و جزء لاینفک امور حسابداری میباشد ،
ترنور مالی ( Financial turnover )
ترنور مالی یا گردش مالی سالانه عبارتست از مجموع کلیه ورودی های ریالی به حساب های شرکت و هزینه های انجام شده در شرکت پرداخت شده از حساب های شرکت. به عنوان مثال در صورتی که شرکتی در سال مالی90 100 میلیون ریال فروش محصول داشته باشد و نزدیک به 50 میلیون ریال هزینه های شرکت باشد در این صورت گردش مالی این شرکت 150 میلیون ریال خواهد بود. این گردش مالی برای شرکت های متقاضی بر اساس سال مالی جاری و سال مالی ماقبل آن محاسبه می گردد تخمین نیازهای مالی و چگونگی تامین این نیازها برای موفقیت کسب و کارتان بسیار با اهمیت است این بخش به شما کمک می کند تا احتیاجات مالیتان را تخمین بزنید.
صورتحساب گردش مالی ، یک گزارش مالی است که نشان می دهد پول از چه منابعی بدست آمده و چگونه خرج شده است

بپرس