دیسک دوچرخه دیسک دوچرخه که با نام Disc brakes شناخته می شود نوعی پرطرفدار از ترمز دوچرخه است. ترمزهای دیسک دوچرخه به دو دسته روغنی و مکانیکی تقسیم می شوند.
سیستم های ترمز روغنی، یک پیستون در کتی ترمز دارند که پیستون اصلی یا Master نامیده می شود. این پیستون، مایع یا روغن ترمز را از طریق لوله ترمز به مجموعه دیگری از پیستون ها در کالیپر فشار می دهد که پیستون های پیرو یا Slave نام دارند. پیستون های پیرو، لنت ها را روی دیسک فشار می دهند. به این دلیل که مایع روغن، فشرده یا خم نمی شود، سیستم های ترمز روغنی عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیستم های مکانیکی یا همان ترمزهای دیسکی سیمی دارند.
عمل انتقال فشار لنت ها بر روی صفحه دیسک به وسیله کابل یا سیم ترمز انجام می شود. و لنت ترمز در سو ثابت است و با گرفتن ترمز تنها یک لنت فعال می شود و با فشار صفحه دیسک را به لنتی که ثابت است فشار می دهد و این عمل باعث ترمز گرفتن می شود. به دلیل آنکه لنت ترمز در سیستم های ترمز از یک سو ثابت است، عمل قدرت ترمزگیری در این سیستم به اندازه ترمز دیسک هیدرولیک دوچرخه نمی رسد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفسیستم های ترمز روغنی، یک پیستون در کتی ترمز دارند که پیستون اصلی یا Master نامیده می شود. این پیستون، مایع یا روغن ترمز را از طریق لوله ترمز به مجموعه دیگری از پیستون ها در کالیپر فشار می دهد که پیستون های پیرو یا Slave نام دارند. پیستون های پیرو، لنت ها را روی دیسک فشار می دهند. به این دلیل که مایع روغن، فشرده یا خم نمی شود، سیستم های ترمز روغنی عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیستم های مکانیکی یا همان ترمزهای دیسکی سیمی دارند.
عمل انتقال فشار لنت ها بر روی صفحه دیسک به وسیله کابل یا سیم ترمز انجام می شود. و لنت ترمز در سو ثابت است و با گرفتن ترمز تنها یک لنت فعال می شود و با فشار صفحه دیسک را به لنتی که ثابت است فشار می دهد و این عمل باعث ترمز گرفتن می شود. به دلیل آنکه لنت ترمز در سیستم های ترمز از یک سو ثابت است، عمل قدرت ترمزگیری در این سیستم به اندازه ترمز دیسک هیدرولیک دوچرخه نمی رسد.
wiki: ترمز دیسک