ارتباط میان افراد تراجنسیتی و دین در مناطق مختلف جهان متنوع است. ادیان نسبت به این موضوع طیف متنوعی را در بر می گیرند؛ از تقبیح و محکوم کردن هر گونه تنوع جنسیتی گرفته تا در نظر گرفتن افراد تراجنسیتی به عنوان رهبران دینی. حتی دیدگاه ها در یک دین واحد نیز می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.
... [مشاهده متن کامل]
ادیان ابراهیمی دارای داستان های آفرینشی است که در آن خدا مردم را به صورت «نر و ماده» ایجاد کرده است. این موضوع گاهی اوقات به عنوان حکم مخالفت الهی با تنوع جنسیتی تلقی شده است. در تورات شامل ممنوعیت های خاصی در خصوص مبدل پوشی و اندام های تناسلی آسیب دیده است.
اصطلاح ساریبه طور کلی به عبارت «خواجه» یا «حاجب» ترجمه می شود و ۴۵ بار نیز در تنخ تکرار شده است. این اصطلاح اغلب اشاره به فردی مورد اعتماد دارای تنوع جنسیتی دارد که تفویض قدرت او توسط یک فرد قدرتمند صورت گرفته است. معلوم نیست که آیا اکثر آن ها واقعاً اخته بوده اند یا خیر. در اشعیا ۵۶ خدا به خواجگانی که روز سبت را نگه دارند و به عهد و پیمان خود تمسک جویند وعده می دهد که برای آن ها بنایی ویژه در بهشت خواهد ساخت تا بی فرزند بودن آن ها را جبران کند.
یهودیت ارتدکس ادعا می کند که رابطه جنسی/جنسیتی دسته بندی ای ذاتی و ابدی است و این ادعا بر اساس آیات موجود در کتاب پیدایش دربارهٔ آدم و حوا و خلقت مردانگی و زنانگی است. عمل های تغییر جنسیت که شامل حذف اندام تناسلی هستند بر اساس ممنوعیت «هر چیزی است که صدمه بزند، خرد، پاره یا قطع کند» ممنوع است ( لو. ۲۲:۲۴ ) . ممنوعیت بیشتری در تثنیه. ۲۲:۵, نه تنها مبدل پوشی را نهی می کند بلکه هر گونه عملی که منحصر به جنس مخالف باشد را نیز سرزنش می کند و این موضوع شامل یک عمل جراحی که برای تبدیل ویژگی های جنسی استفاده شود نیز می شود. با این وجود، مقامات ارتدوکسی وجود دارند که بهره وری جراحی تغییر جنس ( SRS ) در تغییر قوانین هلاخا در تعیین جنس تشخیص می دهند. در سال ۲۰۰۷ جوی لادن اولین استاد آشکارا فراجنسیتی در یک مؤسسهٔ ارتدوکس ( استرن کالج برای زنان در منهتن ) گردید.
یهودیت حسیدی در حال حاضر هیچ جایی برای افراد تراجنسیتی ندارد چراکه در جامعهٔ آن همه چیز توسط نقش های جنسیتی تعریف می شود. اکثر یهودیان حسیدی به سختی در خصوص افراد تراجنسیتی آگاه هستند و این موضوع به طور کلی هیچگاه مورد بحث قرار نمی گیرد. اولین فردی که به عنوان تراجنسیتی در جامعه حسیدی آشکارسازی کرد، ابی استین، نویسنده و فعال حقوق تراجنسیتی ها بود که همچنین از نوادگان بال شم تو، مستقیم بنیانگذار یهودیت حسیدی است. وقتی که استین آشکارسازی کرد، خانواده اش از او دوری کردند و نفرت بسیاری از طرف جامعه حسیدی دریافت کرد.
... [مشاهده متن کامل]
ادیان ابراهیمی دارای داستان های آفرینشی است که در آن خدا مردم را به صورت «نر و ماده» ایجاد کرده است. این موضوع گاهی اوقات به عنوان حکم مخالفت الهی با تنوع جنسیتی تلقی شده است. در تورات شامل ممنوعیت های خاصی در خصوص مبدل پوشی و اندام های تناسلی آسیب دیده است.
اصطلاح ساریبه طور کلی به عبارت «خواجه» یا «حاجب» ترجمه می شود و ۴۵ بار نیز در تنخ تکرار شده است. این اصطلاح اغلب اشاره به فردی مورد اعتماد دارای تنوع جنسیتی دارد که تفویض قدرت او توسط یک فرد قدرتمند صورت گرفته است. معلوم نیست که آیا اکثر آن ها واقعاً اخته بوده اند یا خیر. در اشعیا ۵۶ خدا به خواجگانی که روز سبت را نگه دارند و به عهد و پیمان خود تمسک جویند وعده می دهد که برای آن ها بنایی ویژه در بهشت خواهد ساخت تا بی فرزند بودن آن ها را جبران کند.
یهودیت ارتدکس ادعا می کند که رابطه جنسی/جنسیتی دسته بندی ای ذاتی و ابدی است و این ادعا بر اساس آیات موجود در کتاب پیدایش دربارهٔ آدم و حوا و خلقت مردانگی و زنانگی است. عمل های تغییر جنسیت که شامل حذف اندام تناسلی هستند بر اساس ممنوعیت «هر چیزی است که صدمه بزند، خرد، پاره یا قطع کند» ممنوع است ( لو. ۲۲:۲۴ ) . ممنوعیت بیشتری در تثنیه. ۲۲:۵, نه تنها مبدل پوشی را نهی می کند بلکه هر گونه عملی که منحصر به جنس مخالف باشد را نیز سرزنش می کند و این موضوع شامل یک عمل جراحی که برای تبدیل ویژگی های جنسی استفاده شود نیز می شود. با این وجود، مقامات ارتدوکسی وجود دارند که بهره وری جراحی تغییر جنس ( SRS ) در تغییر قوانین هلاخا در تعیین جنس تشخیص می دهند. در سال ۲۰۰۷ جوی لادن اولین استاد آشکارا فراجنسیتی در یک مؤسسهٔ ارتدوکس ( استرن کالج برای زنان در منهتن ) گردید.
یهودیت حسیدی در حال حاضر هیچ جایی برای افراد تراجنسیتی ندارد چراکه در جامعهٔ آن همه چیز توسط نقش های جنسیتی تعریف می شود. اکثر یهودیان حسیدی به سختی در خصوص افراد تراجنسیتی آگاه هستند و این موضوع به طور کلی هیچگاه مورد بحث قرار نمی گیرد. اولین فردی که به عنوان تراجنسیتی در جامعه حسیدی آشکارسازی کرد، ابی استین، نویسنده و فعال حقوق تراجنسیتی ها بود که همچنین از نوادگان بال شم تو، مستقیم بنیانگذار یهودیت حسیدی است. وقتی که استین آشکارسازی کرد، خانواده اش از او دوری کردند و نفرت بسیاری از طرف جامعه حسیدی دریافت کرد.