تدفین مرده

پیشنهاد کاربران

در آیین زردشت دستور به تدفین مرده به روش خاص بود. اجساد را در دخمه هایی می گذاردند تا طعمهٔ لاشخورها شوند. گاه نیز اموات را در تابوت ها یا کوزه های سفالین دفن می کردند. پس از فراگیری دین زرتشت و هنگامی
...
[مشاهده متن کامل]
که این دین به صورت دین رسمی ایرانیان درآمد، سوزاندن، غرق کردن و به خاک سپردن جسد گناه بزرگی شمرده شد. در آیین زرتشت آتش و آب و خاک مقدس هستند. اگر جسد را مدفون کنند خاک را آلوده ساخته اند و اگر در آب غرق کنند آب را ناپاک نموده اند و اگر در آتش بسوزانند با آلوده ساختن این فروغ آسمانی بزرگ ترین معاصی صورت گرفته است. به عقیدهٔ پیروان مزدیسنا باید جسد را در دسترس مرغان و جانوران لاشه خور قرار داد یا بالای برج های خاموشی در معرض نابودی گذاشت.