تحلیل آموزشیeducational analysis
:[ اصطلاح علوم تربیتی]فرآیندی است که از طریق آن می توان هدف کلی آموزش را به اهداف کوچکتر ( اهداف جزئی، وهدفهای رفتاری ) تقسیم نمود. به عبارت دیگر تحلیل آموزشی، فرایندی است که از طریق آن هدف نهایی آموزش به وظایف یا اعمالی که شاگرد باید انجام دهد، یا معلومات و مهارتهایی که پس از اجرای اموزش باید کسب نماید تقسیم می گردد.
... [مشاهده متن کامل]
مراحل تحلیل آموزشی عبارت است از:
1 - تبدیل هدف کلی ( هدف نهایی ) به هدفهای رفتاری
2 - تبدیل هدفهای جزئی ( مرحله ای ) به هدفهای رفتاری
3 - تعیین روابط هدف اجرایی یا هدفهای اجرایی مرحله ای
4 - تعیین رفتار ورودی
5 - ارزشیابی تشخیصی
6 - تعیین اولین گام آموزشی ( مشخص نمودن نقطه شروع تدریس )
:[ اصطلاح علوم تربیتی]فرآیندی است که از طریق آن می توان هدف کلی آموزش را به اهداف کوچکتر ( اهداف جزئی، وهدفهای رفتاری ) تقسیم نمود. به عبارت دیگر تحلیل آموزشی، فرایندی است که از طریق آن هدف نهایی آموزش به وظایف یا اعمالی که شاگرد باید انجام دهد، یا معلومات و مهارتهایی که پس از اجرای اموزش باید کسب نماید تقسیم می گردد.
... [مشاهده متن کامل]
مراحل تحلیل آموزشی عبارت است از:
1 - تبدیل هدف کلی ( هدف نهایی ) به هدفهای رفتاری
2 - تبدیل هدفهای جزئی ( مرحله ای ) به هدفهای رفتاری
3 - تعیین روابط هدف اجرایی یا هدفهای اجرایی مرحله ای
4 - تعیین رفتار ورودی
5 - ارزشیابی تشخیصی
6 - تعیین اولین گام آموزشی ( مشخص نمودن نقطه شروع تدریس )