تجارت ادویه شامل تمدن های تاریخی در آسیا، شمال شرق آفریقا و اروپا بود. ادویه هایی مانند دارچین، کاسیا، هل، زنجبیل، فلفل، جوز هندی، انیسون ستاره ای، میخک و زردچوبه در دوران باستان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گرفت و در جهان شرق خرید و فروش می شد. [ ۱] این ادویه ها قبل از آغاز دوران مسیحیت به خاور نزدیک راه یافتند و داستان های محلی و عام منابع واقعی این ادویه ها را پنهان می کرد. [ ۱]
جنبه دریایی تجارت تحت سلطه مردم آسترونزی در جنوب شرقی آسیا بود. ملوانان اندونزیایی باستانی تا سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیرهایی را از آسیای جنوب شرقی به سریلانکا و هند ( و بعداً چین ) ایجاد کردند. [ ۲] این کالاها سپس توسط بازرگانان هندی و ایرانی از طریق زمینی به سمت مدیترانه و جهان یونانی - رومی از طریق جاده عود و مسیرهای روم - هند منتقل می شد. [ ۳] خطوط تجارت دریایی استرونزی بعداً در هزاره اول پس از میلاد به خاورمیانه و شرق آفریقا گسترش یافت و منجر به استعمار ماداگاسکار توسط آسترونزیایی ها شد.
در مناطق خاص، پادشاهی اکسوم ( قرن ۵ قبل از میلاد تا قرن ۱۱ پس از میلاد ) مسیر دریای سرخ را پیش از قرن اول پس از میلاد ایجاد کرده بود. در طول هزاره اول پس از میلاد، اتیوپی ها به قدرت تجاری دریایی دریای سرخ تبدیل شدند. در این دوره، مسیرهای تجاری از سریلانکا ( Taprobane رومی ) و هند وجود داشت، که فناوری دریایی را از تماس اولیه با استرونزی به دست آورده بود. در اواسط قرن هفتم میلادی، پس از ظهور اسلام، بازرگانان عرب تردد در این مسیرهای دریایی را آغاز کردند و بر مسیرهای دریایی غربی اقیانوس هند تسلط یافتند. [ نیازمند منبع]
تاجران عرب در نهایت تا زمان ظهور ترکان سلجوقی در سال ۱۰۹۰ میلادی، حمل کالا از طریق بازرگانان شام و ونیزی به اروپا را به عهده گرفتند. بعداً ترک های عثمانی به ترتیب در سال ۱۴۵۳ مسیر بدست آوردند. مسیرهای زمینی در ابتدا به تجارت ادویه کمک کرد، اما مسیرهای تجارت دریایی منجر به رشد فوق العاده ای در فعالیت های تجاری به اروپا شد. [ نیازمند منبع]
تجارت با جنگ های صلیبی و بعداً عصر اکتشافات اروپایی تغییر کرد. [ ۴] طی این وقایع تجارت ادویه، به ویژه فلفل سیاه، به فعالیتی تأثیرگذار برای تاجران اروپایی تبدیل شد. [ ۵] از قرن ۱۱ تا ۱۵، جمهوری های دریایی ایتالیا ونیز و جنوا تجارت بین اروپا و آسیا را در انحصار خود داشتند. [ ۶] مسیر کیپ ( Cape Route در آفریقای جنوبی ) از اروپا به اقیانوس هند از طریق دماغه امید نیک و توسط دریانورد کاوشگر پرتغالی واسکو دو گاما در سال ۱۴۹۸ طی شد و در نتیجه مسیرهای دریایی جدیدی برای تجارت دریایی اروپاییان ایجاد شد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفجنبه دریایی تجارت تحت سلطه مردم آسترونزی در جنوب شرقی آسیا بود. ملوانان اندونزیایی باستانی تا سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد مسیرهایی را از آسیای جنوب شرقی به سریلانکا و هند ( و بعداً چین ) ایجاد کردند. [ ۲] این کالاها سپس توسط بازرگانان هندی و ایرانی از طریق زمینی به سمت مدیترانه و جهان یونانی - رومی از طریق جاده عود و مسیرهای روم - هند منتقل می شد. [ ۳] خطوط تجارت دریایی استرونزی بعداً در هزاره اول پس از میلاد به خاورمیانه و شرق آفریقا گسترش یافت و منجر به استعمار ماداگاسکار توسط آسترونزیایی ها شد.
در مناطق خاص، پادشاهی اکسوم ( قرن ۵ قبل از میلاد تا قرن ۱۱ پس از میلاد ) مسیر دریای سرخ را پیش از قرن اول پس از میلاد ایجاد کرده بود. در طول هزاره اول پس از میلاد، اتیوپی ها به قدرت تجاری دریایی دریای سرخ تبدیل شدند. در این دوره، مسیرهای تجاری از سریلانکا ( Taprobane رومی ) و هند وجود داشت، که فناوری دریایی را از تماس اولیه با استرونزی به دست آورده بود. در اواسط قرن هفتم میلادی، پس از ظهور اسلام، بازرگانان عرب تردد در این مسیرهای دریایی را آغاز کردند و بر مسیرهای دریایی غربی اقیانوس هند تسلط یافتند. [ نیازمند منبع]
تاجران عرب در نهایت تا زمان ظهور ترکان سلجوقی در سال ۱۰۹۰ میلادی، حمل کالا از طریق بازرگانان شام و ونیزی به اروپا را به عهده گرفتند. بعداً ترک های عثمانی به ترتیب در سال ۱۴۵۳ مسیر بدست آوردند. مسیرهای زمینی در ابتدا به تجارت ادویه کمک کرد، اما مسیرهای تجارت دریایی منجر به رشد فوق العاده ای در فعالیت های تجاری به اروپا شد. [ نیازمند منبع]
تجارت با جنگ های صلیبی و بعداً عصر اکتشافات اروپایی تغییر کرد. [ ۴] طی این وقایع تجارت ادویه، به ویژه فلفل سیاه، به فعالیتی تأثیرگذار برای تاجران اروپایی تبدیل شد. [ ۵] از قرن ۱۱ تا ۱۵، جمهوری های دریایی ایتالیا ونیز و جنوا تجارت بین اروپا و آسیا را در انحصار خود داشتند. [ ۶] مسیر کیپ ( Cape Route در آفریقای جنوبی ) از اروپا به اقیانوس هند از طریق دماغه امید نیک و توسط دریانورد کاوشگر پرتغالی واسکو دو گاما در سال ۱۴۹۸ طی شد و در نتیجه مسیرهای دریایی جدیدی برای تجارت دریایی اروپاییان ایجاد شد. [ ۷]
wiki: تجارت ادویه