تایرهای بی باد، تایرهای غیربادی ( NPT ) یا لاستیک های بدون - پنچری تایرهایی هستند که تحت فشار هوا قرار نمی گیرند. آنها در برخی از وسایل نقلیه کوچک مانند چمن زن سواری و چرخ دستی های گلف موتوردار استفاده می شوند. همچنین از آنها برای تجهیزات سنگین مانند بکهو، که برای کار در مکانهایی مانند تخریب ساختمان، جایی که خطر سوراخ شدن لاستیک زیاد است، مورد نیاز است، استفاده می شود. لاستیک های تشکیل شده از فوم پلی یورتان با سلول - بسته نیز برای دوچرخه و ویلچر ساخته شده است. آنها همچنین معمولاً روی فرغون هایی یافت می شوند که ممکن است برای کارهای حیاط یا ساخت و ساز استفاده شوند.
بسیاری از سامانه دوچرخه اشتراکی از این لاستیک ها برای کاهش تعمیر و نگهداری استفاده می کنند.
در سال ۲۰۰۵، میشلن یک ترکیبشِ تایر و چرخ، «تیچرخ» ( مشتق شده از «تایر» و «چرخ»، که همان طور که نام «تیچرخ» نشان می دهد، در یک قسمت جدید ترکیب شده، ترکیب شده است ) ، که کاملاً بدون باد کار می کند، شروع به توسعه کرد. میشلن ادعا می کند که «تیچرخ» آن دارای ویژگی های حمل بار، ضربه گیر و جابجایی است که به طور مطلوبی با لاستیک های بادی معمولی مقایسه می شود. [ ۱] با این حال، این تایر هنگام رانندگی بیش از ۵۰ مایل بر ساعت ( ۸۰ کیلومتر بر ساعت ) لرزش زیادی دارد؛ بنابراین این لاستیک فقط برای چرخ دستی های گلف، ATV و وسایل نقلیه سرنشین دار موجود است. در سال ۲۰۱۹، میشلن و جنرال موتورز هدف خود را از تولید لاستیک بی باد برای خودروهای سواری در سال ۲۰۲۴ اعلام کردند. [ ۲] گروه مهندسی خودرو گروه مهندسی مکانیک در دانشگاه کلمسون در حال توسعه یک لاستیک بی باد با اتلاف انرژی کم با میشلن از طریق پروژه NIST ATP است.
تایرهای کروکودیل نسخه قوی آن را توسعه داده و به فروش می رساند که به تجهیزات معدن استاندارد متصل می شود. [ ۳]
هانکوک تایر در حال توسعه تایر بی باد iFlex است. [ ۴] [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبسیاری از سامانه دوچرخه اشتراکی از این لاستیک ها برای کاهش تعمیر و نگهداری استفاده می کنند.
در سال ۲۰۰۵، میشلن یک ترکیبشِ تایر و چرخ، «تیچرخ» ( مشتق شده از «تایر» و «چرخ»، که همان طور که نام «تیچرخ» نشان می دهد، در یک قسمت جدید ترکیب شده، ترکیب شده است ) ، که کاملاً بدون باد کار می کند، شروع به توسعه کرد. میشلن ادعا می کند که «تیچرخ» آن دارای ویژگی های حمل بار، ضربه گیر و جابجایی است که به طور مطلوبی با لاستیک های بادی معمولی مقایسه می شود. [ ۱] با این حال، این تایر هنگام رانندگی بیش از ۵۰ مایل بر ساعت ( ۸۰ کیلومتر بر ساعت ) لرزش زیادی دارد؛ بنابراین این لاستیک فقط برای چرخ دستی های گلف، ATV و وسایل نقلیه سرنشین دار موجود است. در سال ۲۰۱۹، میشلن و جنرال موتورز هدف خود را از تولید لاستیک بی باد برای خودروهای سواری در سال ۲۰۲۴ اعلام کردند. [ ۲] گروه مهندسی خودرو گروه مهندسی مکانیک در دانشگاه کلمسون در حال توسعه یک لاستیک بی باد با اتلاف انرژی کم با میشلن از طریق پروژه NIST ATP است.
تایرهای کروکودیل نسخه قوی آن را توسعه داده و به فروش می رساند که به تجهیزات معدن استاندارد متصل می شود. [ ۳]
هانکوک تایر در حال توسعه تایر بی باد iFlex است. [ ۴] [ ۵]
wiki: تایر بی باد