تاریکی طولانی ( به انگلیسی: The Long Dark ) یک بازی ویدئویی اول شخص شبیه سازی بقا در جهان باز می باشد که توسط شرکت کانادایی هینترلند برای سیستم عامل های مختلف منتشر شده است. در تاریکی طولانی بازیکن نقش یک خلبان را دارد که به خاطر سقوط هواپیمایش در صحرای برف کانادا مجبور به حفظ بقا و زنده ماندن است، این بازی حمایت های مالی چندی هم دریافت کرد از جمله از شرکت «کانادا مدیا فاند» یا همان صندوق رسانهٔ کانادا و همچنین از طریق یک کمپین موفق توسط کیک استارتر در اکتبر ۲۰۱۳ نسخهٔ آلفای این بازی در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴و از طریق دسترسی سریع استیم ارائه شد، این بازی هم اکنون هم در حال ارائه بروز رسانی های سریع و منظم می باشد، نسخهٔ آلفا در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۵ بر روی اکس باکس وان شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از دو عنوان برنامهٔ پیش نمایش بازی راه اندازی شد، بررسی اولیه از انتشار نسخهٔ آلفا به طور کلی مثبت بود و بازی در ادامه به فروش حدود ۷۵۰ هزار نسخه تا آوریل ۲۰۱۶ دست یافت.
... [مشاهده متن کامل]
اولین بخش از فصل اول بازی تاریکی طولانی که روایت گر خط کلی داستان است هنوز هم در حال توسعه است و در کنار آن حالت سندباکس ( درجهٔ سادهٔ بازی و به طور کلی مربوط به درجات مختلف سختی و آسانی است ) در حال دریافت بسته های بروزرسانی مرتب می باشد.
بازی در جایی واقع در بیابان سرد کانادا آغاز می شود که در آن خلبانی به دلیل نقص فنی هواپیمایش مجبور به فرود ناموفق می شود، هم اکنون تمام توجهٔ او معطوف به زنده ماندن است، به طور خلاصه گیم پلی بازی از طرف توسعه دهندگان بازی چنین اعلام شده، شبیه سازی بقا بر حساب درجهٔ حرارت بدن، مصرف کالری، گرسنگی، تشنگی، خستگی، بادلرز، حیات وحش و میزبان هایی از دیگر عوامل طبیعی و محیطی، دو حالت مختلف از بازی وجود دارد که یکی حالت روایت داستان یا همان ( استوری ) است و دیگری حالت سادهٔ بازی یا ( سندباکس ) ، حالت روایت داستان اپیزود یک خواهد بود و در ابتدا برنامه ریزی هایی شده بود تا اواخر ۲۰۱۴ منتشر شود، اما انتشار آن به اواخر سال ۲۰۱۶ موکول گردید .
در نسخهٔ انتشار یافتهٔ آلفای بازی، بازیکنان توانایی دسترسی به حالت سندباکس را دارند که می توانند در ۵ نقطه از نقشه اقامت کنند یا چیزهایی را که پیدا می کنند برای ادامهٔ بقا ذخیره نمایند، این ۵ نقطه عبارت هستند از دریاچهٔ مرموز، بزرگراه ساحلی، درهٔ دلپذیر و در نهایت منطقهٔ موسوم به نقطهٔ ویرانی و خطرناک ترین منطقه که به منطقهٔ گرگ کوهستان شهره است، همهٔ این مناطق به شکلی از طریق انتقال سریع هم دسترسی دارند، هدف و پیام عمدهٔ بازی این است که بازیکن تا جایی که می تواند با مهار و استفاده هر چه بیشتر از اندک منابع موجود و همچنین منابعی که خودش در طبیعت وحش پیدا می کند زنده بماند.
... [مشاهده متن کامل]
اولین بخش از فصل اول بازی تاریکی طولانی که روایت گر خط کلی داستان است هنوز هم در حال توسعه است و در کنار آن حالت سندباکس ( درجهٔ سادهٔ بازی و به طور کلی مربوط به درجات مختلف سختی و آسانی است ) در حال دریافت بسته های بروزرسانی مرتب می باشد.
بازی در جایی واقع در بیابان سرد کانادا آغاز می شود که در آن خلبانی به دلیل نقص فنی هواپیمایش مجبور به فرود ناموفق می شود، هم اکنون تمام توجهٔ او معطوف به زنده ماندن است، به طور خلاصه گیم پلی بازی از طرف توسعه دهندگان بازی چنین اعلام شده، شبیه سازی بقا بر حساب درجهٔ حرارت بدن، مصرف کالری، گرسنگی، تشنگی، خستگی، بادلرز، حیات وحش و میزبان هایی از دیگر عوامل طبیعی و محیطی، دو حالت مختلف از بازی وجود دارد که یکی حالت روایت داستان یا همان ( استوری ) است و دیگری حالت سادهٔ بازی یا ( سندباکس ) ، حالت روایت داستان اپیزود یک خواهد بود و در ابتدا برنامه ریزی هایی شده بود تا اواخر ۲۰۱۴ منتشر شود، اما انتشار آن به اواخر سال ۲۰۱۶ موکول گردید .
در نسخهٔ انتشار یافتهٔ آلفای بازی، بازیکنان توانایی دسترسی به حالت سندباکس را دارند که می توانند در ۵ نقطه از نقشه اقامت کنند یا چیزهایی را که پیدا می کنند برای ادامهٔ بقا ذخیره نمایند، این ۵ نقطه عبارت هستند از دریاچهٔ مرموز، بزرگراه ساحلی، درهٔ دلپذیر و در نهایت منطقهٔ موسوم به نقطهٔ ویرانی و خطرناک ترین منطقه که به منطقهٔ گرگ کوهستان شهره است، همهٔ این مناطق به شکلی از طریق انتقال سریع هم دسترسی دارند، هدف و پیام عمدهٔ بازی این است که بازیکن تا جایی که می تواند با مهار و استفاده هر چه بیشتر از اندک منابع موجود و همچنین منابعی که خودش در طبیعت وحش پیدا می کند زنده بماند.