تاریخ نیروی دریایی کره به هزاران سال از دوران ماقبل تاریخ[ ۱] که کشتی های ساده ماهیگیری استفاده می شد، برمی گردد. تاریخ نیروی دریایی نظامی به دوره سه پادشاهی و سلسله های شیلای متحد در قرن هفتم برمی گردد. به دلیل حملات مداوم ساحلی توسط دزدان دریایی ژاپنی ( واکو ) و دیگر قبایل بربر، کشتی سازی کره ای در نتیجه مقابله با این تهدیدات بسیار سرآمد شده بود. در شیلای متحد، یک بازرگان به نام جانگ بوگو، به عنوان دریاسالار قیام کرد و اولین تجارت دریایی را در داخل کشورهای آسیای شرقی ایجاد کرد. در زمان سلسله گوریو، کشتی های چوبی محکمی ساخته شد که برای مبارزه با دزدان دریایی استفاده می شد. کشتی سازی کره ای در زمان جنگ ایمجین، هنگامی که دریادار یی ناوگان پیشروی ژاپن را شکست داد، بار دیگر برتری و کارآمدی خود را نشان داد.
امروزه کره جنوبی بزرگترین کشور کشتی سازی جهان است[ ۲] و همچنین سازنده و صادر کننده کشتی های جهان است. نیروی دریایی کره جنوبی تلاش خود را برای افزایش تعداد و توسعه کشتی های جدید خود و تبدیل شدن به یک نیروی دریایی آبی تا سال ۲۰۲۰ متمرکز کرده است. [ ۳]
کشتی ها از دوره سه پادشاهی کره ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند. به دلیل فراوانی آب های ساحلی اطراف شبه جزیره کره، کره ای ها کشتی های ماهیگیری ساده ای را برای استفاده از منابع تولید کردند.
بکجه که یکی از سه پادشاهی کره ای به شمار می آید، برای اولین بار شروع به گسترش نیروی دریایی و تجارت محصولات خود از طریق دریا کرد. باکجه همچنین راه ارتباطی برای گسترش آیین بودایی و فرهنگ کره ای و چینی را به ژاپن را ایجاد کرد. با این حال، با افزایش قدرت گوگوریو و گوانگتو بزرگ، نیروی دریایی باکجه به زودی در اواخر قرن چهارم شکست خورد[ ۴] گوگوریو همچنین در طی جنگهای خود با چین تعداد زیادی از نیروهای دریایی چین را دفع کرد. در طی جنگ های گوگوریو –سویی، گوگوریو در سال ۵۹۸، در دریای بوهای، ناوگان مهاجم چینی را شکست داد.
پس از شکست گوگوریو با اتحاد با تانگ چین در سال ۶۶۸، شیلای متحد، شبه جزیره کره را متحد کرد. در این مدت، فرهنگ و فلسفه کره به اوج خود رسید و شیلای متحد شبکه تجاری بزرگی را با چین و ژاپن حفظ کرد. [ ۴]
همزمان با شروع آزار و اذیت دزدان دریایی ژاپن و چین، راه های تجاری و قلمرو اقیانوسی خود، شیلا، مانند پادشاهی های قبلی کره ، کنترل قدرت خود را حفظ کرد. اما از سال ۸۲۸ تا ۸۴۶، یک تاجر شیلایی به نام جانگ بوگو به شهرت رسید و یک نیروی دریایی را برای دفع دزدان دریایی و کنترل مسیرهای تجاری کره جمع کرد. جانگ سرانجام به عضویت کمیساری دریایی در جزیره واندو درآمد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفامروزه کره جنوبی بزرگترین کشور کشتی سازی جهان است[ ۲] و همچنین سازنده و صادر کننده کشتی های جهان است. نیروی دریایی کره جنوبی تلاش خود را برای افزایش تعداد و توسعه کشتی های جدید خود و تبدیل شدن به یک نیروی دریایی آبی تا سال ۲۰۲۰ متمرکز کرده است. [ ۳]
کشتی ها از دوره سه پادشاهی کره ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند. به دلیل فراوانی آب های ساحلی اطراف شبه جزیره کره، کره ای ها کشتی های ماهیگیری ساده ای را برای استفاده از منابع تولید کردند.
بکجه که یکی از سه پادشاهی کره ای به شمار می آید، برای اولین بار شروع به گسترش نیروی دریایی و تجارت محصولات خود از طریق دریا کرد. باکجه همچنین راه ارتباطی برای گسترش آیین بودایی و فرهنگ کره ای و چینی را به ژاپن را ایجاد کرد. با این حال، با افزایش قدرت گوگوریو و گوانگتو بزرگ، نیروی دریایی باکجه به زودی در اواخر قرن چهارم شکست خورد[ ۴] گوگوریو همچنین در طی جنگهای خود با چین تعداد زیادی از نیروهای دریایی چین را دفع کرد. در طی جنگ های گوگوریو –سویی، گوگوریو در سال ۵۹۸، در دریای بوهای، ناوگان مهاجم چینی را شکست داد.
پس از شکست گوگوریو با اتحاد با تانگ چین در سال ۶۶۸، شیلای متحد، شبه جزیره کره را متحد کرد. در این مدت، فرهنگ و فلسفه کره به اوج خود رسید و شیلای متحد شبکه تجاری بزرگی را با چین و ژاپن حفظ کرد. [ ۴]
همزمان با شروع آزار و اذیت دزدان دریایی ژاپن و چین، راه های تجاری و قلمرو اقیانوسی خود، شیلا، مانند پادشاهی های قبلی کره ، کنترل قدرت خود را حفظ کرد. اما از سال ۸۲۸ تا ۸۴۶، یک تاجر شیلایی به نام جانگ بوگو به شهرت رسید و یک نیروی دریایی را برای دفع دزدان دریایی و کنترل مسیرهای تجاری کره جمع کرد. جانگ سرانجام به عضویت کمیساری دریایی در جزیره واندو درآمد.
wiki: تاریخچه نیروی دریایی کره