یهودیان در عمان برای سده ها زندگی می کردند، با این حال جامعه یهودیان این کشور دیگر وجود ندارند.
برخی از نخستین تاریخ یهودیان در حال حاضر عمان با شخصیت کتاب مقدس / قرآنی ایوب / ایویف / ایوب مرتبط است. آرامگاه ایوب ۴۵ مایل با شهر بندی صلاله فاصله دارد
جامعه یهودی عمانی متعاقباً و با مستندات بیشتر توسط اسحق بن یاهودا، بازرگان که در قرن ۹ زندگی می کرد، مشهور شد. بن یهودا در صحار زندگی می کرد، و برای چین میان سال های ۸۸۲ و ۹۱۲ پس از بحث با یکی از همکاران یهودی با کشتی سفر کرد. او به صحار بازگشت و دوباره به مقصد چین حرکت کرد، اما کشتی او توقیف شد و بن یاهودا در بندر سوماترا قتل شد.
یک سفر تاریخی برای بازدید از جوامع دور دست یهودی توسط خاخام بنیامین تطیلی از سال ۱۱۶۵ تا ۱۱۷۳ انجام شد که از برخی مناطق امروز در منطقه جغرافیایی عمان عبور و ردیابی کرد. سفر او در اصل به عنوان زیارت به سرزمین مقدس آغاز شد. [ ۲] او امیدوار بود که در آنجا مستقر شود، اما در مورد دلایل سفر او اختلاف نظر وجود دارد. گفته شده است که وی ممکن است انگیزه ای تجاری و همچنین مذهبی داشته باشد. از طرف دیگر، ممکن است وی قصد داشته است جوامع یهودی را در مسیر مقدس به فهرست برساند تا راهنمایی را برای مکان مهمان نوازی یهودیانی که به سرزمین مقدس سفر می کنند، ارائه دهد. [ ۳] او «راه طولانی» را که مرتباً متوقف می شد طی می کرد، با مردم ملاقات می کرد، از مکانها بازدید می کرد، مشاغل را توصیف می کرد و تعداد جمعیتی یهودیان را در هر شهر و کشور به تصویر می کشید.
یکی از شهرهای شناخته شده ای که بنیامین تودلا از داشتن یک جامعه یهودی گزارش کرد مسقط [ ۴] واقع در منطقه عمان در قسمت شمالی شبه جزیره عربستان بود.
در اواسط سده نوزدهم، ستوان انگلیسی جیمز ریموند ولستد، یهودیان مسقط را در خاطرات خود به نام Travels in Arabia، جلد ۱، مستند کرد. وی اشاره می کند که "چند یهودی در مسکات وجود دارد که بیشتر در سال ۱۸۲۸ به آنجا می آیند و از بغداد رانده می شوند … با ظلم و زورگیری های پاچا داود. " وی همچنین خاطرنشان کرد که یهودیان در عمان به هیچ وجه مورد تبعیض قرار نگرفتند، که در سایر کشورهای عربی چنین نبود ( آنها مجبور به زندگی در گتوها نبودند، یا خود را به عنوان یهودی معرفی نمی کردند، اگر مسلمانی قدم می زد در جاده قدم نگذارد همان خیابان، همان طور که در یمن اتفاق افتاد ) . یهودیان مسقط بیشتر در ساخت زیور آلات نقره، بانکداری و فروش مشروبات الکلی اشتغال داشتند. با وجود عدم آزار و شکنجه در عمان، اعتقاد بر این است که این جامعه قبل از سال ۱۹۰۰ از بین رفته است. در طول جنگ جهانی دوم، یک ارتش نظامی یهودی آمریکایی، امانوئل گلیک، با جامعه کوچکی از یهودیان عمانی در مسقط روبرو شد، اما این جامعه بیشتر از مهاجران اخیر یمن تشکیل شده بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبرخی از نخستین تاریخ یهودیان در حال حاضر عمان با شخصیت کتاب مقدس / قرآنی ایوب / ایویف / ایوب مرتبط است. آرامگاه ایوب ۴۵ مایل با شهر بندی صلاله فاصله دارد
جامعه یهودی عمانی متعاقباً و با مستندات بیشتر توسط اسحق بن یاهودا، بازرگان که در قرن ۹ زندگی می کرد، مشهور شد. بن یهودا در صحار زندگی می کرد، و برای چین میان سال های ۸۸۲ و ۹۱۲ پس از بحث با یکی از همکاران یهودی با کشتی سفر کرد. او به صحار بازگشت و دوباره به مقصد چین حرکت کرد، اما کشتی او توقیف شد و بن یاهودا در بندر سوماترا قتل شد.
یک سفر تاریخی برای بازدید از جوامع دور دست یهودی توسط خاخام بنیامین تطیلی از سال ۱۱۶۵ تا ۱۱۷۳ انجام شد که از برخی مناطق امروز در منطقه جغرافیایی عمان عبور و ردیابی کرد. سفر او در اصل به عنوان زیارت به سرزمین مقدس آغاز شد. [ ۲] او امیدوار بود که در آنجا مستقر شود، اما در مورد دلایل سفر او اختلاف نظر وجود دارد. گفته شده است که وی ممکن است انگیزه ای تجاری و همچنین مذهبی داشته باشد. از طرف دیگر، ممکن است وی قصد داشته است جوامع یهودی را در مسیر مقدس به فهرست برساند تا راهنمایی را برای مکان مهمان نوازی یهودیانی که به سرزمین مقدس سفر می کنند، ارائه دهد. [ ۳] او «راه طولانی» را که مرتباً متوقف می شد طی می کرد، با مردم ملاقات می کرد، از مکانها بازدید می کرد، مشاغل را توصیف می کرد و تعداد جمعیتی یهودیان را در هر شهر و کشور به تصویر می کشید.
یکی از شهرهای شناخته شده ای که بنیامین تودلا از داشتن یک جامعه یهودی گزارش کرد مسقط [ ۴] واقع در منطقه عمان در قسمت شمالی شبه جزیره عربستان بود.
در اواسط سده نوزدهم، ستوان انگلیسی جیمز ریموند ولستد، یهودیان مسقط را در خاطرات خود به نام Travels in Arabia، جلد ۱، مستند کرد. وی اشاره می کند که "چند یهودی در مسکات وجود دارد که بیشتر در سال ۱۸۲۸ به آنجا می آیند و از بغداد رانده می شوند … با ظلم و زورگیری های پاچا داود. " وی همچنین خاطرنشان کرد که یهودیان در عمان به هیچ وجه مورد تبعیض قرار نگرفتند، که در سایر کشورهای عربی چنین نبود ( آنها مجبور به زندگی در گتوها نبودند، یا خود را به عنوان یهودی معرفی نمی کردند، اگر مسلمانی قدم می زد در جاده قدم نگذارد همان خیابان، همان طور که در یمن اتفاق افتاد ) . یهودیان مسقط بیشتر در ساخت زیور آلات نقره، بانکداری و فروش مشروبات الکلی اشتغال داشتند. با وجود عدم آزار و شکنجه در عمان، اعتقاد بر این است که این جامعه قبل از سال ۱۹۰۰ از بین رفته است. در طول جنگ جهانی دوم، یک ارتش نظامی یهودی آمریکایی، امانوئل گلیک، با جامعه کوچکی از یهودیان عمانی در مسقط روبرو شد، اما این جامعه بیشتر از مهاجران اخیر یمن تشکیل شده بود.
wiki: تاریخ یهودیان در عمان