تاریخ گذشته حال و آینده کتاب یکم. تاریخ: گذشته، حال و آینده، کتاب یکم ( به انگلیسی: HIStory: Past, Present and Future, Book I ) نام آلبومی دو دیسکی اثر مایکل جکسون است که در ۲۰ ژوئن ۱۹۹۵ پخش شد. این آلبوم نهمین آلبوم استودیویی مایکل جکسون به عنوان تک خوان ( سولو ) بود. دیسک اول این آلبوم با نام «تاریخ آغاز می شود» شامل آهنگ های برتر جکسون در سال های پیشین و دیسک دوم با نام «تاریخ ادامه دارد» شامل آهنگ های جدید اوست. این آلبوم با فروش ۲۰ میلیون کپی ( ۴۰ میلیون به ازای واحد ) ، پرفروش ترین آلبوم چند دیسکی و همچنین یکی از پرفروش ترین آلبوم های جهان است. همچنین این آلبوم، از بقیهٔ آلبوم های مایکل، سریع تر به فروش رفت. ۷ میلیون نسخه از آلبوم به طرز بی سابقه ای، تنها در هفتهٔ اول در سراسر جهان به فروش رفت. اکثر آهنگ های این آلبوم توسط خود جکسون نوشته شده است و بیشتر محتوای آن دربارهٔ بی عدالتی، تهمت، ظلم، طمع، مراقب از زمین و حیوانات است. این آلبوم نامزد ۵ جایزهٔ گرمی شد که در «بهترین موزیک ویدئوی سال» برای ترانهٔ «جیغ» برنده شد.
این آلبوم شخصی ترین آلبوم مایکل است. او در این آلبوم، تاریخ زندگی خود را بازگو می کند و از اتفاقات گذشته می گوید، از اتهامات کذب، دروغ ها، انسان های طماع، روزنامه های شایعه پرداز ( تبلوید ) و موقعیتی که در آن قرار داشت. در این آلبوم افراد برجسته ای همچون جنت جکسون، شکیل اونیل، اسلش، استیو لوکادر، استیو پرکارو، نوتوریوس بی. آی. جی و گروه بویز تو من حضور داشتند.
این آلبوم به عنوان بحث برانگیزترین آلبوم مایکل جکسون شناخته می شود. ترانهٔ «اونا به ما اهمیتی نمی دن» از همین آلبوم به ترانه ای یهودستیزانه معروف شد اما جکسون این ادعا را رد کرد.
پس از انتشار این آلبوم جکسون تور جهانی تاریخ را در سال ۱۹۹۶ ( ۱۳۷۵ ه. خ ) آغاز کرد.
آلبوم، فضایی از وهم و سوء ظن را در خود دارد. این آلبوم، بر روی سختی ها و جنجال های علنی که جکسون قبل از تولید این آلبوم درگیرشان شد، تمرکز می کند. در آهنگ های نیو جک سوینگ ـ فانک ـ راک جیغ و «معتاد تبلوید» همراه با بالاد آر اند بی تو تنها نیستی، جکسون آثار تلافی جویانه ای، علیه بی عدالتی و انزوایی ای که احساس می کند می سازد و بیشتر خشمش را به سوی رسانه ها نشانه می گیرد. در «غریبه ای در مسکو»، جکسون غم خود را به خاطر «سقوط از شوکت» ابراز می کند. در حالی که آهنگ هایی مثل «ترانه زمین»، «کودکی» و «سوزی کوچولو» همه قطعات پاپ اپرایی هستند. در قطعهٔ «دی. اس. »، جکسون یک حملهٔ لفظی علیه تام اسندن آغاز کرد. او اسندن را به عنوان یک «ضداجتماع سفیدپرست که می خواهد او را به چنگ بیارد، چه زنده یا مرده» توصیف می کند. اسندن در مورد آهنگ گفت: «من به او افتخار ندادم که آهنگش را بشنوم، اما به من گفته شده است که آهنگ با صدای شلیک گلوله تمام می شود. »
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین آلبوم شخصی ترین آلبوم مایکل است. او در این آلبوم، تاریخ زندگی خود را بازگو می کند و از اتفاقات گذشته می گوید، از اتهامات کذب، دروغ ها، انسان های طماع، روزنامه های شایعه پرداز ( تبلوید ) و موقعیتی که در آن قرار داشت. در این آلبوم افراد برجسته ای همچون جنت جکسون، شکیل اونیل، اسلش، استیو لوکادر، استیو پرکارو، نوتوریوس بی. آی. جی و گروه بویز تو من حضور داشتند.
این آلبوم به عنوان بحث برانگیزترین آلبوم مایکل جکسون شناخته می شود. ترانهٔ «اونا به ما اهمیتی نمی دن» از همین آلبوم به ترانه ای یهودستیزانه معروف شد اما جکسون این ادعا را رد کرد.
پس از انتشار این آلبوم جکسون تور جهانی تاریخ را در سال ۱۹۹۶ ( ۱۳۷۵ ه. خ ) آغاز کرد.
آلبوم، فضایی از وهم و سوء ظن را در خود دارد. این آلبوم، بر روی سختی ها و جنجال های علنی که جکسون قبل از تولید این آلبوم درگیرشان شد، تمرکز می کند. در آهنگ های نیو جک سوینگ ـ فانک ـ راک جیغ و «معتاد تبلوید» همراه با بالاد آر اند بی تو تنها نیستی، جکسون آثار تلافی جویانه ای، علیه بی عدالتی و انزوایی ای که احساس می کند می سازد و بیشتر خشمش را به سوی رسانه ها نشانه می گیرد. در «غریبه ای در مسکو»، جکسون غم خود را به خاطر «سقوط از شوکت» ابراز می کند. در حالی که آهنگ هایی مثل «ترانه زمین»، «کودکی» و «سوزی کوچولو» همه قطعات پاپ اپرایی هستند. در قطعهٔ «دی. اس. »، جکسون یک حملهٔ لفظی علیه تام اسندن آغاز کرد. او اسندن را به عنوان یک «ضداجتماع سفیدپرست که می خواهد او را به چنگ بیارد، چه زنده یا مرده» توصیف می کند. اسندن در مورد آهنگ گفت: «من به او افتخار ندادم که آهنگش را بشنوم، اما به من گفته شده است که آهنگ با صدای شلیک گلوله تمام می شود. »