تاریخ مهندسی از قرون وسطی و در زمانی که انسان ها اختراع های مثل چرخ و قرقره را داشتند وجود دارد. هرکدام از این اختراع ها با تعریف مدرن از مهندسی مطابقت دارد و اصول مکانیکی اصلی برای ساخت اهداف و ابزار مفید را کشف کرد.
خود اصطلاح مهندسی نیز ریشه شناسی دارد که از کلمه مهندسی آمده و به سال ۱۳۰۰ و از زمانی بر می گردد که واژه مهندسی ( کسی که بر روی موتور کار می کند ) را به سازنده موتورهای مهندسی می گویند. اکنون در این زمینه موتور، به ماشین نظامی مثل موتورهای مکانیکی در جنگ گفته می شود. نمونه های این استفاده مطلق در این زمان، محصولات مهندسی شده نظامی مثل محصولات نظامی مهندسین هستند.
خود کلمه موتور یک منشأ قدیمی تر دارد که از کلمه ای لاتین به معنای کیفیت کامل و بخصوص قدرت ذهنی می آید. سپس با طراحی ساختارهای تمدن مثل پل ها و ساختمان ها به صورت یک اصل فنی، اصلاح مهندسی شهری دارد و اثر کار شد و روشی برای تمایز قائل شدن بین این ساختارهای اختصاصی پروژه های غیرنظامی و اصیل در اصل قدیمی تر مهندسی نظامی هستند.
فانوس دریایی اسکندریه، اهرام مصر، باغ های معلق بابلی، قلعه اکروپیلوس و پارتنون اریوپان یا ابپا و کلوسوم تیوتی ها کان ومهرها واقوام مایان، انیکا و امپراطوری از تک و دیوارعظیم چین، معبد بریهاد سوارتانجاوور در بین دیگران شهارتی برای مهارت مهندسین شهری و نظامی باستان هستند، اما مهندسین اولیه شهری را من هوتپ می نامیدند.
او به عنوان یکی از مسئولین دجوسر ساختار هرم دجوسر را در ساکارا در مصر حول سال های ۲۶۳۰–۲۶۶بی سی طراحی و سرپرستی کرد. یونان باستان ماشین هایی را در حوزه شهری ونظامی ساخت. مکانیزم آنتی کتیرا اولین کامپیوتر ماشینی مشهور و اختراع مکانیکی هخامنشیان نمونه هایی از مهندسی اولیه شهری هستند. بعضی از اختراع ها هخامنشیان مثل مکانیزم آنتی کیتارا به دانش پیچیده ای از رندهای مختلفی نیاز داشت که دو اصل کلیدی در تئوری ماشینی است که به طراحی دنباله های دنده انقلاب صنعتی کمک کرد و امروزه در زمینه های گسترده ای مثل رباتیک و مهندسی اتومبیل از آن استفاده می شود. ارتش های چین، یونان و رم ماشین های پیچیده نظامی و اختراع های را در قرن بی. سی۴ مثل تریوم، بالستا و کاتاپوست ساختند.
ویلیام گیلبرت اولین مهندس الکتریسیته با ۱۶۰۰ انتشار دمگنت است. اما اصطلاح «الکتریسیته» را اختراع کرد. اولین موتوربخار در سال ۱۶۹۸ وتوسط توماس ساوری مهندس مکانیک ساخته شد. ساخت این وسیله باعث انقلاب صنعتی در چند دهه و باعث آغاز تولید حجیم شد. با ظهور مهندسی به عنوان یک حرفه در دهه ۱۸ این اصطلاح در زمینه هایی به کار می رود که درون ریاضی و علم مورد استفاده قرار می گیرد. اما این زمینه به علاوه مهندسی نظامی و شهری، هنرهای مکانیکی ادغام شده مهندسی دارد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفخود اصطلاح مهندسی نیز ریشه شناسی دارد که از کلمه مهندسی آمده و به سال ۱۳۰۰ و از زمانی بر می گردد که واژه مهندسی ( کسی که بر روی موتور کار می کند ) را به سازنده موتورهای مهندسی می گویند. اکنون در این زمینه موتور، به ماشین نظامی مثل موتورهای مکانیکی در جنگ گفته می شود. نمونه های این استفاده مطلق در این زمان، محصولات مهندسی شده نظامی مثل محصولات نظامی مهندسین هستند.
خود کلمه موتور یک منشأ قدیمی تر دارد که از کلمه ای لاتین به معنای کیفیت کامل و بخصوص قدرت ذهنی می آید. سپس با طراحی ساختارهای تمدن مثل پل ها و ساختمان ها به صورت یک اصل فنی، اصلاح مهندسی شهری دارد و اثر کار شد و روشی برای تمایز قائل شدن بین این ساختارهای اختصاصی پروژه های غیرنظامی و اصیل در اصل قدیمی تر مهندسی نظامی هستند.
فانوس دریایی اسکندریه، اهرام مصر، باغ های معلق بابلی، قلعه اکروپیلوس و پارتنون اریوپان یا ابپا و کلوسوم تیوتی ها کان ومهرها واقوام مایان، انیکا و امپراطوری از تک و دیوارعظیم چین، معبد بریهاد سوارتانجاوور در بین دیگران شهارتی برای مهارت مهندسین شهری و نظامی باستان هستند، اما مهندسین اولیه شهری را من هوتپ می نامیدند.
او به عنوان یکی از مسئولین دجوسر ساختار هرم دجوسر را در ساکارا در مصر حول سال های ۲۶۳۰–۲۶۶بی سی طراحی و سرپرستی کرد. یونان باستان ماشین هایی را در حوزه شهری ونظامی ساخت. مکانیزم آنتی کتیرا اولین کامپیوتر ماشینی مشهور و اختراع مکانیکی هخامنشیان نمونه هایی از مهندسی اولیه شهری هستند. بعضی از اختراع ها هخامنشیان مثل مکانیزم آنتی کیتارا به دانش پیچیده ای از رندهای مختلفی نیاز داشت که دو اصل کلیدی در تئوری ماشینی است که به طراحی دنباله های دنده انقلاب صنعتی کمک کرد و امروزه در زمینه های گسترده ای مثل رباتیک و مهندسی اتومبیل از آن استفاده می شود. ارتش های چین، یونان و رم ماشین های پیچیده نظامی و اختراع های را در قرن بی. سی۴ مثل تریوم، بالستا و کاتاپوست ساختند.
ویلیام گیلبرت اولین مهندس الکتریسیته با ۱۶۰۰ انتشار دمگنت است. اما اصطلاح «الکتریسیته» را اختراع کرد. اولین موتوربخار در سال ۱۶۹۸ وتوسط توماس ساوری مهندس مکانیک ساخته شد. ساخت این وسیله باعث انقلاب صنعتی در چند دهه و باعث آغاز تولید حجیم شد. با ظهور مهندسی به عنوان یک حرفه در دهه ۱۸ این اصطلاح در زمینه هایی به کار می رود که درون ریاضی و علم مورد استفاده قرار می گیرد. اما این زمینه به علاوه مهندسی نظامی و شهری، هنرهای مکانیکی ادغام شده مهندسی دارد.
wiki: تاریخ مهندسی