خوانندهٔ آمریکایی مایکل جکسون ( ۱۹۵۸–۲۰۰۹ ) ، ملقب به «سلطان پاپ»، [ ۱] را یکی از شاخص ترین چهره های فرهنگی قرن بیستم و یکی از موفق ترین و تأثیرگذارترین سرگرمی سازها دانسته اند. [ ۲] [ ۳] دستاوردهای وی در زدودن تبعیض جنسیتی در موسیقی عامه پسند ایالات متحده نقش داشت و دوره ای از چندگانگی فرهنگی و ادغام را ایجاد کرد که نسل های بعدی هنرمندان از آن پیروی کردند. [ ۴] نفوذ وی به الهام بخشیدن به روند مد و افزایش آگاهی از اهداف اجتماعی در سراسر جهان گسترش یافت. [ ۵]
جکسون در سال ۱۹۶۹ به عنوان خواننده اصلی جکسون فایو ( گروهی که با برادران بزرگترش تشکیل شد ) به یک ستاره کودک تبدیل شد. [ ۶] کنگره ایالات متحده آمریکا این گروه را به دلیل مشارکت در فرهنگ جوانان ایالات متحده به رسمیت شناخت، و جکسون مورد استقبال عموم مردم ایالات متحده قرار گرفت تا جایی که از زمان شرلی تمپل در دهه ۱۹۳۰، توانایی ایجاد یک ستاره کودک وجود نداشت. [ ۷] در اوایل دهه ۱۹۸۰، جکسون به یک شخصیت مسلط در فرهنگ مردمی و اولین سرگرم کننده آفریقایی - آمریکایی تبدیل شد که دارای طرفدار متقاطع قوی در تلویزیون موسیقی ( ام تی وی ) بود. [ ۸] [ ۹] موزیک ویدئوهای وی، از جمله ویدئوهای «بزن به چاک»، «بیلی جین» و «تریلر» از آلبوم تریلر در سال ۱۹۸۲، به دلیل شکستن موانع نژادی و تبدیل رسانه به فرم هنری و ابزار تبلیغاتی، شناخته شده اند. [ ۱۰] محبوبیت این ویدئوها باعث شهرت کانال تلویزیونی ام تی وی شد. [ ۱۱] نتیجۀ موفقیت جکسون در این زمان، نجات صنعت موسیقی در اواخر دهۀ ۱۹۷۰، رکود اقتصادی و ایجاد انقلابی در آن زمان با آغاز تمرکز بر بازاریابی آلبوم های پرفروش و ارائه ویدیو بود.
جکسون از طریق فیلم ها و اجراهای زنده خود، رقص های خیابانی را به محبوبیت رساند و آثارش به ویژه مون واک، مردم سراسر جهان را به خود جلب کرد. وی به دلیل نقشش در گسترش رقص میان مخاطبان جهانی و تأثیرگذاری قابل مقایسه با نمادهای رقص مانند فرد آستر و سامی دیویس جونیور شناخته شده است. فیلم های تریلر با زیبایی شناسی که از سنت فیلم موزیکال گرفته شده ، زیرمجموعه ای از طراحان رقص را به دنبال داشت و دیگر هنرمندان پاپ به دنبال تولید فیلم های تبلیغاتی پیچیده رقص محور بودند. در دهه ۱۹۸۰، خصوصیات شخصی و تغییر شکل ظاهری جکسون منشأ جذابیت روزنامه نگاری تبلوید شد، پدیده ای که به اتهامات کودک آزاری علیه او در سال ۱۹۹۳ منجر شد. این عجایب و جنجال ها باعث الهام بخشیدن به تعداد زیادی آثار هنری دیگر شد که در نمایشگاه ۲۰۱۸ مایکل جکسون: روی دیوار در گالری ملی پرتره لندن به نمایش درآمد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفجکسون در سال ۱۹۶۹ به عنوان خواننده اصلی جکسون فایو ( گروهی که با برادران بزرگترش تشکیل شد ) به یک ستاره کودک تبدیل شد. [ ۶] کنگره ایالات متحده آمریکا این گروه را به دلیل مشارکت در فرهنگ جوانان ایالات متحده به رسمیت شناخت، و جکسون مورد استقبال عموم مردم ایالات متحده قرار گرفت تا جایی که از زمان شرلی تمپل در دهه ۱۹۳۰، توانایی ایجاد یک ستاره کودک وجود نداشت. [ ۷] در اوایل دهه ۱۹۸۰، جکسون به یک شخصیت مسلط در فرهنگ مردمی و اولین سرگرم کننده آفریقایی - آمریکایی تبدیل شد که دارای طرفدار متقاطع قوی در تلویزیون موسیقی ( ام تی وی ) بود. [ ۸] [ ۹] موزیک ویدئوهای وی، از جمله ویدئوهای «بزن به چاک»، «بیلی جین» و «تریلر» از آلبوم تریلر در سال ۱۹۸۲، به دلیل شکستن موانع نژادی و تبدیل رسانه به فرم هنری و ابزار تبلیغاتی، شناخته شده اند. [ ۱۰] محبوبیت این ویدئوها باعث شهرت کانال تلویزیونی ام تی وی شد. [ ۱۱] نتیجۀ موفقیت جکسون در این زمان، نجات صنعت موسیقی در اواخر دهۀ ۱۹۷۰، رکود اقتصادی و ایجاد انقلابی در آن زمان با آغاز تمرکز بر بازاریابی آلبوم های پرفروش و ارائه ویدیو بود.
جکسون از طریق فیلم ها و اجراهای زنده خود، رقص های خیابانی را به محبوبیت رساند و آثارش به ویژه مون واک، مردم سراسر جهان را به خود جلب کرد. وی به دلیل نقشش در گسترش رقص میان مخاطبان جهانی و تأثیرگذاری قابل مقایسه با نمادهای رقص مانند فرد آستر و سامی دیویس جونیور شناخته شده است. فیلم های تریلر با زیبایی شناسی که از سنت فیلم موزیکال گرفته شده ، زیرمجموعه ای از طراحان رقص را به دنبال داشت و دیگر هنرمندان پاپ به دنبال تولید فیلم های تبلیغاتی پیچیده رقص محور بودند. در دهه ۱۹۸۰، خصوصیات شخصی و تغییر شکل ظاهری جکسون منشأ جذابیت روزنامه نگاری تبلوید شد، پدیده ای که به اتهامات کودک آزاری علیه او در سال ۱۹۹۳ منجر شد. این عجایب و جنجال ها باعث الهام بخشیدن به تعداد زیادی آثار هنری دیگر شد که در نمایشگاه ۲۰۱۸ مایکل جکسون: روی دیوار در گالری ملی پرتره لندن به نمایش درآمد.
wiki: تاثیر فرهنگی مایکل جکسون