بوروس فردریک اسکینر ( Burrhus Frederic skinner ) ( زاده ۱۹۰۴ میلادی - درگذشته ۱۹۹۰ میلادی ) روانشناس و نویسنده علمی برجسته آمریکایی بود. وی در شهر ساسکاهانا واقع در ایالت پنسیلوانیا ی ایالات متحده آمریکا متولد شد. او درجه کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۳۰ و درجه دکتری اش را در سال ۱۹۳۱ از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. اسکینر در سال های بین ۱۹۳۶ و ۱۹۴۵ در دانشگاه ایالتی مینه سوتا به آموزش روانشناسی پرداخت و در همین مدت کتاب ( رفتار جانداران ) را نوشت. اسکینر در سال ۱۹۴۵ به دانشگاه ایالتی ایندیانا رفت و سرپرستی بخش روانشناسی را به عهده گرفت و در سال ۱۹۴۸ به دانشگاه هاروارد مراجعت کرد و تا سال مرگش در سال ۱۹۹۰ میلادی در آنجا بعنوان استاد ممتاز باقی ماند. مورخان روانشناسی در فهرست روانشناسان تمام طول تاریخ اسکینر را در رتبه هشتم و در فهرست روانشناسان معاصر ( ۱۲۰ سال اخیر ) او را در رتبه اول قرار داده اند. اسکینر یکی از نظریه پردازان مهم در حوزه شخصیت نیز بود. پدر او وکیلی با آرزوی سیاستمدار شدن بود، در حالی که مادرش در خانه ماند تا از دو فرزند خود مراقبت کند. او در خانواده مرفه طبقه متوسط بالا بزرگ شد و والدین او ارزش های خویشتنداری، خدمت کردن، صداقت، و سخت کوشی را به کار بستند.
... [مشاهده متن کامل]
او از ۱۹۵۸ تا زمان بازنشستگی اش در سال ۱۹۷۴ استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد بود. او که مدت ها با دانشگاه هاروارد همکاری داشت از پیشگامان رفتارگرایی است. او ابداع کننده چند روش مهم برای مطالعه آزمایشی رفتار بود. به علاوه او پایه ریز فلسفهٔ علمی تازه ای به نام رفتارگرایی رادیکال بود و اعتقاد داشت روانشناسی باید با تجدید نظر در جنبه های غیر علمی خود، به علمی به استواری فیزیک و شیمی تبدیل شود. وی همچنین بنیادگذار تحلیل تجربی رفتار بود. او را یکی از اثرگذارترین روان شناسان تاریخ و حتی بزرگترین روانشناس سدهٔ بیستم می دانند. او نویسنده ای پرکار بود که ۲۱ کتاب و ۱۸۰ مقاله نگاشت.
کتاب والدن دو روش تعلیم و تربیتی و یادگیری جدیدی پیشنهاد می کند. والدن دو شهر افسانه ای یا یک جامعه تخیلی رفتارگرایانه است که در آن اسکینر برای ۲۰ سال اول زندگی روش یادگیری خاصی را پیشنهاد کرده است. وی معتقد است کودک از همان ماه های اول تولد با کنجکاوی های طبیعی خود، شروع به یادگیری نیازهای طبیعی می کند. در این روش یادگیری، کلاس درس وجود ندارد، زیرا آمادگی و توانایی های کودکان مختلف به یک نسبت رشد نمی کند، پس کودکان را تشویق می کنند تا هر چه سریعتر در هر زمینه ای که علاقه دارند، یادگیری خود را گسترش دهند و بیهوده وقت خود را در کلاس های درس نگذرانند. روش های یادگیری آموخته می شود که به کودکان کمک کند در زمینه های علمی، هنری و … مطابق ذوق و استعداد خویش به یادگیری بپردازند.



... [مشاهده متن کامل]
او از ۱۹۵۸ تا زمان بازنشستگی اش در سال ۱۹۷۴ استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد بود. او که مدت ها با دانشگاه هاروارد همکاری داشت از پیشگامان رفتارگرایی است. او ابداع کننده چند روش مهم برای مطالعه آزمایشی رفتار بود. به علاوه او پایه ریز فلسفهٔ علمی تازه ای به نام رفتارگرایی رادیکال بود و اعتقاد داشت روانشناسی باید با تجدید نظر در جنبه های غیر علمی خود، به علمی به استواری فیزیک و شیمی تبدیل شود. وی همچنین بنیادگذار تحلیل تجربی رفتار بود. او را یکی از اثرگذارترین روان شناسان تاریخ و حتی بزرگترین روانشناس سدهٔ بیستم می دانند. او نویسنده ای پرکار بود که ۲۱ کتاب و ۱۸۰ مقاله نگاشت.
کتاب والدن دو روش تعلیم و تربیتی و یادگیری جدیدی پیشنهاد می کند. والدن دو شهر افسانه ای یا یک جامعه تخیلی رفتارگرایانه است که در آن اسکینر برای ۲۰ سال اول زندگی روش یادگیری خاصی را پیشنهاد کرده است. وی معتقد است کودک از همان ماه های اول تولد با کنجکاوی های طبیعی خود، شروع به یادگیری نیازهای طبیعی می کند. در این روش یادگیری، کلاس درس وجود ندارد، زیرا آمادگی و توانایی های کودکان مختلف به یک نسبت رشد نمی کند، پس کودکان را تشویق می کنند تا هر چه سریعتر در هر زمینه ای که علاقه دارند، یادگیری خود را گسترش دهند و بیهوده وقت خود را در کلاس های درس نگذرانند. روش های یادگیری آموخته می شود که به کودکان کمک کند در زمینه های علمی، هنری و … مطابق ذوق و استعداد خویش به یادگیری بپردازند.


