بوشِمی، استیو (۱۹۵۸)(Buscemi, Steve)
بوشِمی، استیو
بازیگر امریکایی. نخستین نقش سینمایی خود را در ۱۹۸۴ ایفا کرد و از آن زمان با بزرگان سینمای مستقل امریکا به همکاری پرداخت. با ایفای نقش مستر پینک در فیلم سگدانی (۱۹۹۲)، ساخته کوئنتین تارانتینو، توجه گستردۀ تماشاگران را به خود معطوف کرد. در فیلم های بارتون فینک (۱۹۹۱)، فارگو (۱۹۹۶)، و لبووسکی بزرگ (۱۹۹۸) ساختۀ برادران کوئن بازی کرده است. در ۱۹۹۶ میخانۀ جنگل، نخستین فیلمش، را کارگردانی کرد که تأثیر جان کاساوتیس در آن مشهود است. نخستین موفقیت او بازی در نقش بیمار مبتلا به ایدز در فیلم نگاه های واپسین (۱۹۸۶) بود که تحسین منتقدان را برانگیخت. با بسیاری از کارگردانان صاحب نام کار کرده است، ازجمله با جیم جارموش در قطار اسرارآمیز (۱۹۸۹)، مارتین اسکورسیزی در داستان های نیویورک (۱۹۸۹)، آبل فرارا و تام دیچیلو در زندگی در فراموشی(۱۹۹۵)، اَلگزاندر راکول در در مهلکه (۱۹۹۲)، رابرت رودریگز در دسپرادو (۱۹۹۵)، گَری فِلِدر در کارهایی که باید پس از مردن در دِنوِر انجام بدهی (۱۹۹۵)، و بتی تامس در ۲۸ روز (۲۰۰۰).
بوشِمی، استیو
بازیگر امریکایی. نخستین نقش سینمایی خود را در ۱۹۸۴ ایفا کرد و از آن زمان با بزرگان سینمای مستقل امریکا به همکاری پرداخت. با ایفای نقش مستر پینک در فیلم سگدانی (۱۹۹۲)، ساخته کوئنتین تارانتینو، توجه گستردۀ تماشاگران را به خود معطوف کرد. در فیلم های بارتون فینک (۱۹۹۱)، فارگو (۱۹۹۶)، و لبووسکی بزرگ (۱۹۹۸) ساختۀ برادران کوئن بازی کرده است. در ۱۹۹۶ میخانۀ جنگل، نخستین فیلمش، را کارگردانی کرد که تأثیر جان کاساوتیس در آن مشهود است. نخستین موفقیت او بازی در نقش بیمار مبتلا به ایدز در فیلم نگاه های واپسین (۱۹۸۶) بود که تحسین منتقدان را برانگیخت. با بسیاری از کارگردانان صاحب نام کار کرده است، ازجمله با جیم جارموش در قطار اسرارآمیز (۱۹۸۹)، مارتین اسکورسیزی در داستان های نیویورک (۱۹۸۹)، آبل فرارا و تام دیچیلو در زندگی در فراموشی(۱۹۹۵)، اَلگزاندر راکول در در مهلکه (۱۹۹۲)، رابرت رودریگز در دسپرادو (۱۹۹۵)، گَری فِلِدر در کارهایی که باید پس از مردن در دِنوِر انجام بدهی (۱۹۹۵)، و بتی تامس در ۲۸ روز (۲۰۰۰).
wikijoo: بوشمی،_استیو_(۱۹۵۸)