بورگوارد ( به آلمانی: BORGWARD ) یک برند خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف دبلیو بورگوارد ( ۱۰ نوامبر ۱۸۹۰ – ۲۸ ژوئیه ۱۹۶۳ ) در شهر برمن آلمان تأسیس شد. این کمپانی که با ۲۳ هزار پرسنل یکی از مهم ترین کارخانجات صنعتی آلمان به حساب می آمد تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. در ۲۱ مه سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل اف دبلیو بورگوارد بنیان گذار این کمپانی، به همراه شریک خود کارل هایز نوس، این کمپانی با اصالت آلمانی را دوباره احیا کردند. کریستین بورگوارد هدایت این شرکت را در دست گرفت و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این کمپانی به روزهای اوج موفقیت خود کرد. این کمپانی به همین منظور مدیر طراحی سابق مینی ( برند آلمانی زیرمجموعهٔ ب ام و ) ، آندرس وارمینگ را نیز جذب خود کرد تا در حوزه طراحی، کاملاً به روز و مطابق با سلایق حال حاضر مشتریان در جهان باشد. علاوه بر این فیلیپ کوهن مدیر سابق بخش مهندسی کمپانی تولیدکننده خودروهای لوکس رولز - رویس موتور کارز و مدیر سابق بخش های متعدد کمپانی ب ام و نیز در بورگوارد به عنوان مدیر ارشد فناوری ( Chief Technology Officer ) این کمپانی آلمانی منصوب شد. این تلاش ها و سرمایه گذاری ها در سال ۲۰۱۵ با رونمایی خودرویی با نام BX7 در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو به ثمر نشست. به بیان کمپانی بورگوارد، این تازه شروع کار است و کمپانی آلمانی بورگوارد برای بازگشتن به اوج خود برنامه های بسیاری در پیش دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ این کمپانی ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه کند.
کارل اف دبلیو بورگوارد در اواخر قرن ۱۹ در زمانی به دنیا آمد که صنعت اتومبیل آلمان هنوز در دوران طفولیت خود قرار داشت. زندگی او از بدو تولد به نوعی با اتومبیل مرتبط شده بود. بعضی ها او را پیش قدم اتومبیل آینده می دانستند و بعضی دیگر او را نابغه اتومبیل ساز قلمداد می کردند و به عنوان شخصیت موفق آن زمان می درخشید. پدر کارل، بازرگان زغال بود ولی خانواده اش که شامل ۱۲ فرزند می شد مرفه نبودند. آنچه کارل را از دیگر فرزندان متمایز می ساخت علاقه و اشتیاق او به مطالعه مهندسی مکانیک بود. او حتی به علت کنجکاوی، همیشه اجزای اسباب بازی های خود را جدا و دوباره سرهم می کرد. جالب است که کارل بورگوارد با فنرها، جعبه دنده، جعبه های پلاستیکی و دیگر مصالح ازکارافتاده مدل های کوچک اتومبیل می ساخت. از آن زمان به بعد، اتومبیل سازی بزرگ ترین هدف او شد. استعداد او توجه دیگران را نیز به خود جلب کرد. او مکرر با صدای بلند می گفت: می خواهم یک خودرو بسازم. سال ها سپری شد و کارل ۱۸ ساله شد. او در مکتب مهندسی هامبورگ و انستیتو سلطنتی هانور درس می خواند و به طور سیستمی دانش های مهندسی مکانیکی را می اندوخت. مطالعه این سال ها بود که زیربنای محکمی برای خلق برند برجسته بورگوارد بنا نهاد. کارل جوان یک مهندس با دیدگاه بازاریابی بود. از نیاز مشتریان آگاه بود و خوب می دانست چگونه به نیاز آن ها پاسخ دهد. با مشاهده، بررسی و تحلیل دریافت که برندهای بزرگ و مهم مثل مرسدس بنز و ب ام و، از بازار محدودی بهره می بردند و برای دست یافتن به دیگر بازارهای بالقوه بیرون از آلمان یا اروپا تلاش نمی کردند. آن ها به بزرگ ترین شهر بندری آلمان یعنی برمن توجه نمی کردند که در واقع از امتیازات بالقوه زیادی برخوردار بود. این بود که کارل گام مهمی برداشت و بر موضوع صادرات تأکید کرد و به سرعت خط تولید محصولات صادراتی را گسترش داد. خیلی زود این حرکت مهم و خلاقانه برایش موفقیت بزرگی در توسعه فروش به ارمغان آورد. در واقع این تصمیم آینده نگرانه بود که این شرکت کوچک را مشهور ساخت و به سرعت به بزرگ ترین صادرکننده اتومبیل آلمان تبدیل شد. تا سال ۱۹۳۹، نابغه اتومبیل ساز، کارل بورگوارد یک امپراتوری بزرگ اتومبیل که شمال آلمان را تحت کنترل خود داشت ساخته بود. این موفقیت بزرگ می تواند ناشی از علاقه او به خودرو از دوران کودکی قلمداد شود. وقتی که بار دیگر از او انگیزه اش را پرسیدند، جواب او همچنان ساده و محکم بود: «می خواهم یک خودرو بسازم. » کارل بورگوارد با شور و شوق به رؤیای کودکی اش اصرار کرد و برند بورگوارد را به سطح بالایی رساند. با پایداری، جسارت و توانایی سرانجام توجه و احترام سراسر جهان را به سمت خود معطوف کرد.





این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفکارل اف دبلیو بورگوارد در اواخر قرن ۱۹ در زمانی به دنیا آمد که صنعت اتومبیل آلمان هنوز در دوران طفولیت خود قرار داشت. زندگی او از بدو تولد به نوعی با اتومبیل مرتبط شده بود. بعضی ها او را پیش قدم اتومبیل آینده می دانستند و بعضی دیگر او را نابغه اتومبیل ساز قلمداد می کردند و به عنوان شخصیت موفق آن زمان می درخشید. پدر کارل، بازرگان زغال بود ولی خانواده اش که شامل ۱۲ فرزند می شد مرفه نبودند. آنچه کارل را از دیگر فرزندان متمایز می ساخت علاقه و اشتیاق او به مطالعه مهندسی مکانیک بود. او حتی به علت کنجکاوی، همیشه اجزای اسباب بازی های خود را جدا و دوباره سرهم می کرد. جالب است که کارل بورگوارد با فنرها، جعبه دنده، جعبه های پلاستیکی و دیگر مصالح ازکارافتاده مدل های کوچک اتومبیل می ساخت. از آن زمان به بعد، اتومبیل سازی بزرگ ترین هدف او شد. استعداد او توجه دیگران را نیز به خود جلب کرد. او مکرر با صدای بلند می گفت: می خواهم یک خودرو بسازم. سال ها سپری شد و کارل ۱۸ ساله شد. او در مکتب مهندسی هامبورگ و انستیتو سلطنتی هانور درس می خواند و به طور سیستمی دانش های مهندسی مکانیکی را می اندوخت. مطالعه این سال ها بود که زیربنای محکمی برای خلق برند برجسته بورگوارد بنا نهاد. کارل جوان یک مهندس با دیدگاه بازاریابی بود. از نیاز مشتریان آگاه بود و خوب می دانست چگونه به نیاز آن ها پاسخ دهد. با مشاهده، بررسی و تحلیل دریافت که برندهای بزرگ و مهم مثل مرسدس بنز و ب ام و، از بازار محدودی بهره می بردند و برای دست یافتن به دیگر بازارهای بالقوه بیرون از آلمان یا اروپا تلاش نمی کردند. آن ها به بزرگ ترین شهر بندری آلمان یعنی برمن توجه نمی کردند که در واقع از امتیازات بالقوه زیادی برخوردار بود. این بود که کارل گام مهمی برداشت و بر موضوع صادرات تأکید کرد و به سرعت خط تولید محصولات صادراتی را گسترش داد. خیلی زود این حرکت مهم و خلاقانه برایش موفقیت بزرگی در توسعه فروش به ارمغان آورد. در واقع این تصمیم آینده نگرانه بود که این شرکت کوچک را مشهور ساخت و به سرعت به بزرگ ترین صادرکننده اتومبیل آلمان تبدیل شد. تا سال ۱۹۳۹، نابغه اتومبیل ساز، کارل بورگوارد یک امپراتوری بزرگ اتومبیل که شمال آلمان را تحت کنترل خود داشت ساخته بود. این موفقیت بزرگ می تواند ناشی از علاقه او به خودرو از دوران کودکی قلمداد شود. وقتی که بار دیگر از او انگیزه اش را پرسیدند، جواب او همچنان ساده و محکم بود: «می خواهم یک خودرو بسازم. » کارل بورگوارد با شور و شوق به رؤیای کودکی اش اصرار کرد و برند بورگوارد را به سطح بالایی رساند. با پایداری، جسارت و توانایی سرانجام توجه و احترام سراسر جهان را به سمت خود معطوف کرد.






wiki: بورگوارد