بوئینگ ام کیو - ۲۵ استینگرِی ( MQ - 25 Stingray ) یک پهپاد سوخت رسان هوایی است که حاصل پروژهٔ سوخت گیری هوایی مبتنی بر حامل ( CBARS ) است. این پهپاد، نخستین بار در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ پرواز کرد.
در اواخر آوریل ۲۰۱۹، نخستین هواپیمای آزمایشی ام کیو - ۲۵ تی۱ ( T - 1 یا "Tail 1" ) از طریق جاده، از کارخانه بوئینگ در فرودگاه بین المللی لامبرت - ست لوی در سنت لوئیس، میزوری از طریق رود می سی سی پی به فرودگاه میدامریکا سنت لوئیس، در مجاورت پایگاه نیروی هوایی اسکات منتق شد. [ ۱] پس از آزمایش تاکسی کردن، اداره هوانوردی فدرال، این هواپیما را تأیید کرد و فضای هوایی را برای آزمایش پرواز این هواپیما، اختصاص داد. این هواپیما نخستین پرواز خود را در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ انجام داد. [ ۲]
در دسامبر ۲۰۲۰، بوئینگ، ویدئویی از نخستین پرواز ام کیو - ۲۵ را منتشر کرد. [ ۳]
در ۴ ژوئن ۲۰۲۱، نخستین آزمایش سوخت گیری هوایی از این پهپاد، توسط یک فروند بوئینگ اف/ای - ۱۸ سوپر هورنت انجام شد. این آزمایش، در فرودگاه میدامریکا سنت لوئیس در ماسکوتا، ایلینوی، با پشتیبانی اسکادران آزمایش و ارزیابی هوایی VX - 23 انجام شد. این مأموریت حدود ۴٫۵ ساعت به طول انجامید و دو هواپیما چندین اتصال خشک یا مرطوب را برای بیش از ۱۰ دقیقه انجام دادند و در مجموع ۳۲۵ پوند سوخت انتقال داده شد. [ ۴] آزمایش های سوخت گیری بیشتر این پهپاد توسط هواپیماهای ئی - ۲ هاوکی و اف - ۳۵ سی انجام شد. [ ۵] ارتش آزادی بخش خلق، ام کیو - ۲۵ را به عنوان عاملی جهت افزایش مانایی ناوهای هواپیمابر ایالات متحده ارزیابی کرد. [ ۶]
ام کیو - ۲۵ از یک موتور رولز - رویس ای ئی ۳۰۰۷ با توان ۱۰٬۰۰۰ پوند - نیرو ( ۴۴ کیلونیوتن ) نیرو می گیرد. این موتور، گونه ای از موتور مورد استفاده در ام کیو - ۴سی تریتون نیروی دریایی است. [ ۷] این هواپیما نسبت به پهپادهای بال دیس، دارای رادارگریزی کمتری است. دُم این پرنده نیز، به صورت Vشکل طراحی شده است.
داده ها از NAVAIR[ ۸] and USN MQ - 25A Basing Draft Environmental Assessment[ ۹]
ویژگی های کلی
• طول: ۵۱٫۰ فوت ( ۱۵٫۵ متر )
• پهنای بال: ۷۵٫۰ فوت ( ۲۲٫۹ متر ) با بال های باز، ۳۱٫۳ فوت ( ۹٫۵۴ متر ) با بال های جمع شده
• ارتفاع: ۹٫۸ فوت ( ۳٫۰ متر ) با بال های باز، ۱۵٫۷ فوت ( ۴٫۷۹ متر ) با بال های جمع شده
• پیشرانه هواگرد: ۱ عدد توربوفن، رولز - رویس ای ئی ۳۰۰۷اِن[ ۱۰] > ۱۰٬۰۰۰ lbf ( > ۴۴ kN ) thrust


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر اواخر آوریل ۲۰۱۹، نخستین هواپیمای آزمایشی ام کیو - ۲۵ تی۱ ( T - 1 یا "Tail 1" ) از طریق جاده، از کارخانه بوئینگ در فرودگاه بین المللی لامبرت - ست لوی در سنت لوئیس، میزوری از طریق رود می سی سی پی به فرودگاه میدامریکا سنت لوئیس، در مجاورت پایگاه نیروی هوایی اسکات منتق شد. [ ۱] پس از آزمایش تاکسی کردن، اداره هوانوردی فدرال، این هواپیما را تأیید کرد و فضای هوایی را برای آزمایش پرواز این هواپیما، اختصاص داد. این هواپیما نخستین پرواز خود را در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ انجام داد. [ ۲]
در دسامبر ۲۰۲۰، بوئینگ، ویدئویی از نخستین پرواز ام کیو - ۲۵ را منتشر کرد. [ ۳]
در ۴ ژوئن ۲۰۲۱، نخستین آزمایش سوخت گیری هوایی از این پهپاد، توسط یک فروند بوئینگ اف/ای - ۱۸ سوپر هورنت انجام شد. این آزمایش، در فرودگاه میدامریکا سنت لوئیس در ماسکوتا، ایلینوی، با پشتیبانی اسکادران آزمایش و ارزیابی هوایی VX - 23 انجام شد. این مأموریت حدود ۴٫۵ ساعت به طول انجامید و دو هواپیما چندین اتصال خشک یا مرطوب را برای بیش از ۱۰ دقیقه انجام دادند و در مجموع ۳۲۵ پوند سوخت انتقال داده شد. [ ۴] آزمایش های سوخت گیری بیشتر این پهپاد توسط هواپیماهای ئی - ۲ هاوکی و اف - ۳۵ سی انجام شد. [ ۵] ارتش آزادی بخش خلق، ام کیو - ۲۵ را به عنوان عاملی جهت افزایش مانایی ناوهای هواپیمابر ایالات متحده ارزیابی کرد. [ ۶]
ام کیو - ۲۵ از یک موتور رولز - رویس ای ئی ۳۰۰۷ با توان ۱۰٬۰۰۰ پوند - نیرو ( ۴۴ کیلونیوتن ) نیرو می گیرد. این موتور، گونه ای از موتور مورد استفاده در ام کیو - ۴سی تریتون نیروی دریایی است. [ ۷] این هواپیما نسبت به پهپادهای بال دیس، دارای رادارگریزی کمتری است. دُم این پرنده نیز، به صورت Vشکل طراحی شده است.
داده ها از NAVAIR[ ۸] and USN MQ - 25A Basing Draft Environmental Assessment[ ۹]
ویژگی های کلی
• طول: ۵۱٫۰ فوت ( ۱۵٫۵ متر )
• پهنای بال: ۷۵٫۰ فوت ( ۲۲٫۹ متر ) با بال های باز، ۳۱٫۳ فوت ( ۹٫۵۴ متر ) با بال های جمع شده
• ارتفاع: ۹٫۸ فوت ( ۳٫۰ متر ) با بال های باز، ۱۵٫۷ فوت ( ۴٫۷۹ متر ) با بال های جمع شده
• پیشرانه هواگرد: ۱ عدد توربوفن، رولز - رویس ای ئی ۳۰۰۷اِن[ ۱۰] > ۱۰٬۰۰۰ lbf ( > ۴۴ kN ) thrust


