[ویکی فقه] بهشت عفیفان (قرآن). خداوند برای عفیفان از این جهت که حافظ عفت خویش بوده اند ضمانت بهشت را کرده است.
خداوند، ضامن بهشت برای حافظان عفت خویش شده است چنانچه در قرآن می فرماید:والذین هم لفروجهم حـفظون• اولـئک هم الورثون• الذین یرثون الفردوس هم فیها خــلدون.و آنها که دامان خود را (از آلوده شدن به بی عفتی) حفظ می کنند•(آری،) آنها وارثانند! •(وارثانی) که بهشت برین را ارث می برند، و جاودانه در آن خواهند ماند. لـکن الذین اتقوا ربهم لهم غرف من فوقها غرف مبنیة تجری من تحتها الانهـر وعد الله لایخلف الله المیعاد.ولی آنها که تقوای الهی پیشه کردند، غرفه هایی در بهشت دارند که بر فراز آنها غرفه های دیگری بنا شده و از زیر آنها نهرها جاری است این وعده الهی است، و خداوند در وعده خود تخلّف نمی کند! والذین هم لفروجهم حـفظون• اولـئک فی جنت مکرمون.و آنها که دامان خویش را (از بی عفّتی) حفظ می کنند، •آنان در باغهای بهشتی (پذیرایی و) گرامی داشته می شوند. و در پایان این سخن مسیر نهائی صاحبان این اوصاف را بیان می کند همانگونه که در آیات گذشته مسیر نهائی مجرمان را شرح داد، در اینجا در یک جمله کوتاه و پر معنی می فرماید: ((کسانی که دارای این صفاتند در باغهای بهشت جای دارند و از هر نظر گرامی داشته می شوند)) (اولئک فی جنات مکرمون ).چرا گرامی نباشند؟ در حالی که میهمانهای خدا هستند، و خداوند قادر و رحمان تمام وسائل پذیرائی را برای آنها فراهم ساخته است ، و در حقیقت این دو تعبیر (((جنات )) و ((مکرمون ))) اشاره به نعمتهای مادی و معنوی است که شامل حال این گروه است .
خداوند، ضامن بهشت برای حافظان عفت خویش شده است چنانچه در قرآن می فرماید:والذین هم لفروجهم حـفظون• اولـئک هم الورثون• الذین یرثون الفردوس هم فیها خــلدون.و آنها که دامان خود را (از آلوده شدن به بی عفتی) حفظ می کنند•(آری،) آنها وارثانند! •(وارثانی) که بهشت برین را ارث می برند، و جاودانه در آن خواهند ماند. لـکن الذین اتقوا ربهم لهم غرف من فوقها غرف مبنیة تجری من تحتها الانهـر وعد الله لایخلف الله المیعاد.ولی آنها که تقوای الهی پیشه کردند، غرفه هایی در بهشت دارند که بر فراز آنها غرفه های دیگری بنا شده و از زیر آنها نهرها جاری است این وعده الهی است، و خداوند در وعده خود تخلّف نمی کند! والذین هم لفروجهم حـفظون• اولـئک فی جنت مکرمون.و آنها که دامان خویش را (از بی عفّتی) حفظ می کنند، •آنان در باغهای بهشتی (پذیرایی و) گرامی داشته می شوند. و در پایان این سخن مسیر نهائی صاحبان این اوصاف را بیان می کند همانگونه که در آیات گذشته مسیر نهائی مجرمان را شرح داد، در اینجا در یک جمله کوتاه و پر معنی می فرماید: ((کسانی که دارای این صفاتند در باغهای بهشت جای دارند و از هر نظر گرامی داشته می شوند)) (اولئک فی جنات مکرمون ).چرا گرامی نباشند؟ در حالی که میهمانهای خدا هستند، و خداوند قادر و رحمان تمام وسائل پذیرائی را برای آنها فراهم ساخته است ، و در حقیقت این دو تعبیر (((جنات )) و ((مکرمون ))) اشاره به نعمتهای مادی و معنوی است که شامل حال این گروه است .
wikifeqh: بهشت_عفیفان_(قرآن)