[ویکی فقه] بهشت انفاق کنندگان (قرآن). خداوند در قرآن انسان ها را به بذل و بخشش اموال و نعمت های مورد علاقه امر فرموده و آورده اند که سرای نیک در انتظار انفاق کنندگان است..
آنان که در راه رضای خداوند انفاق می کنند بهشت پاداشی است که خداوند به آنان وعده داده است.
← سیمای پرهیزگاران
انفاق کنندگان، از روزی شایسته در بهشت برین برخوردارند.•الذین یقیمون الصلوة ومما رزقنـهم ینفقون• اولـئک هم المؤمنون حقا لهم درجـت عند ربهم ومغفرة ورزق کریم (همانان که نماز را به پا می دارند و از آنچه به ایشان روزی داده ایم انفاق می کنند •آنان هستند که حقا مؤمنند برای آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزی نیکو خواهد بود.) تفسیر المیزان میفرمایند: «و از همین جا معلوم می شود که منظور از ((درجات) ) در جمله ( (لهم درجات عند ربهم) ) مراتب قرب و منزلت و درجات کرامت معنوی است، و همینطور هم هست، برای اینکه مغفرت و جنت از آثار مراتب قرب به خدای سبحان و فروع آن است. البته درجاتی که خدای تعالی در این آیه برای مؤمنین ] نامبرده اثبات می کند تمامی آن برای فرد فرد مؤ منین نیست، بلکه مجموع آن برای مجموع مؤ منین است، برای اینکه درجات مذکور از آثار و لوازم ایمان است، و چون ایمان دارای مراتب مختلفی است، لذا درجات هم که خداوند به ازای آن می دهد مختلف می باشد، بعضی از مؤ منین کسانی هستند که یکی از آن درجات را دارا می شوند، بعضی دیگر دو درجه و بعضی چند درجه بحسب اختلافی که در مراتب ایمان ایشان است. »
آنان که در راه رضای خداوند انفاق می کنند بهشت پاداشی است که خداوند به آنان وعده داده است.
← سیمای پرهیزگاران
انفاق کنندگان، از روزی شایسته در بهشت برین برخوردارند.•الذین یقیمون الصلوة ومما رزقنـهم ینفقون• اولـئک هم المؤمنون حقا لهم درجـت عند ربهم ومغفرة ورزق کریم (همانان که نماز را به پا می دارند و از آنچه به ایشان روزی داده ایم انفاق می کنند •آنان هستند که حقا مؤمنند برای آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزی نیکو خواهد بود.) تفسیر المیزان میفرمایند: «و از همین جا معلوم می شود که منظور از ((درجات) ) در جمله ( (لهم درجات عند ربهم) ) مراتب قرب و منزلت و درجات کرامت معنوی است، و همینطور هم هست، برای اینکه مغفرت و جنت از آثار مراتب قرب به خدای سبحان و فروع آن است. البته درجاتی که خدای تعالی در این آیه برای مؤمنین ] نامبرده اثبات می کند تمامی آن برای فرد فرد مؤ منین نیست، بلکه مجموع آن برای مجموع مؤ منین است، برای اینکه درجات مذکور از آثار و لوازم ایمان است، و چون ایمان دارای مراتب مختلفی است، لذا درجات هم که خداوند به ازای آن می دهد مختلف می باشد، بعضی از مؤ منین کسانی هستند که یکی از آن درجات را دارا می شوند، بعضی دیگر دو درجه و بعضی چند درجه بحسب اختلافی که در مراتب ایمان ایشان است. »
wikifeqh: بهشت_انفاق_کنندگان_(قرآن)