به سوی یک معماری ( به فرانسوی: Vers une architecture ) که پس از آن که فردریک اچلز آن را به انگلیسی در سال ۱۹۲۷ با عنوان به سوی یک معماری جدید ( به انگلیسی: Towards a New Architecture ) ترجمه کرد، شناخته می شود. این کتاب مجموعه ای از جستارهایی است که لو کوربوزیه نوشته است و مفهوم معماری مدرن را بررسی و حمایت می کند. این کتاب تأثیر ماندگاری در حرفه معماری داشته است، به عنوان بیانیه ای برای نسلی از معماران، موضوعی برای نفرت گروهی و بی تردید اثری مهم از نظریه معماری است. مورخ معماری، رینر بانام، نوشت که تأثیر آن «فراتر از هر اثر معماری دیگری است که در این قرن تا به امروز منتشر شده است»، [ ۱] و این تأثیر بی نظیر تا قرن بیست و یکم همچنان ادامه دارد.
این کتاب مجادله ای شامل هفت جستار است، همهٔ آن ها به جز یکی از آنها در مجله L'Esprit Nouveau از آغاز سال ۱۹۲۱ منتشر شد. هر مقاله روندهای معاصر التقاط و آرت دکو را رد می کند، و آنها را با معماری ای جایگزین می کند که منظور از آن چیزی بیشتر از یک تجربه در سبک بود. بلکه معماری که اساساً چگونگی تعامل انسانها با ساختمانها را تغییر می دهد. این شیوه جدید زندگی ناشی از روحیه جدیدی است که عصر صنعتی را تعریف می کند و خواستار تجدید معماری مبتنی بر کارکرد و زیبایی شناسی جدید مبتنی بر شکل ناب است.
نویسندگی کتاب پیچیده بود. لوکوربوزیه مالکیت مشترک L'Esprit Nouveau را با نقاش نابگرا آمده ازانفان داشت. آنها بسیاری از مقاله های اصلی را با عنوان "Le Corbusier - Saugnier" به امضا می رساندند و ازانفان از دوستان نزدیک کوربوزیه بوده است. ازانفان از نگارش این کتاب را منکر شد و ادعا کرد که این مقاله براساس گفتگوهایی است که این دو درمورد نظریه هایی آگوست پره و آدولف لوس داشته اند. هرچه این کتاب بیشتر شناخته می شد، دعوای آنها داغ تر شد. ازانفان شروع به ادعای نه تنها اعتبار بیشتر برای تألیف کرد همچنین مدعی شد که لو کوربوزیه با تقدیم کردن نسخه اصلی به ازانفان، او را به طرز زیرکانه ای جدا کرده است. [ ۲]
ترجمه انگلیسی کتاب نیز با توجه به تغییر سبک و تحولات بسیار خاص در متن، باعث ایجاد اختلاف نظر شده است. این تغییرات باعث انتقاد و اصلاح آن شده است، حتی بعضی از آنها شروع به تعریف زبان معماری کردند. ترجمه جدیدی در سال ۲۰۰۷ منتشر شد که مدعی است که به زبان لوکوربوزیه و قصد او نزدیک تر است. [ ۳]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین کتاب مجادله ای شامل هفت جستار است، همهٔ آن ها به جز یکی از آنها در مجله L'Esprit Nouveau از آغاز سال ۱۹۲۱ منتشر شد. هر مقاله روندهای معاصر التقاط و آرت دکو را رد می کند، و آنها را با معماری ای جایگزین می کند که منظور از آن چیزی بیشتر از یک تجربه در سبک بود. بلکه معماری که اساساً چگونگی تعامل انسانها با ساختمانها را تغییر می دهد. این شیوه جدید زندگی ناشی از روحیه جدیدی است که عصر صنعتی را تعریف می کند و خواستار تجدید معماری مبتنی بر کارکرد و زیبایی شناسی جدید مبتنی بر شکل ناب است.
نویسندگی کتاب پیچیده بود. لوکوربوزیه مالکیت مشترک L'Esprit Nouveau را با نقاش نابگرا آمده ازانفان داشت. آنها بسیاری از مقاله های اصلی را با عنوان "Le Corbusier - Saugnier" به امضا می رساندند و ازانفان از دوستان نزدیک کوربوزیه بوده است. ازانفان از نگارش این کتاب را منکر شد و ادعا کرد که این مقاله براساس گفتگوهایی است که این دو درمورد نظریه هایی آگوست پره و آدولف لوس داشته اند. هرچه این کتاب بیشتر شناخته می شد، دعوای آنها داغ تر شد. ازانفان شروع به ادعای نه تنها اعتبار بیشتر برای تألیف کرد همچنین مدعی شد که لو کوربوزیه با تقدیم کردن نسخه اصلی به ازانفان، او را به طرز زیرکانه ای جدا کرده است. [ ۲]
ترجمه انگلیسی کتاب نیز با توجه به تغییر سبک و تحولات بسیار خاص در متن، باعث ایجاد اختلاف نظر شده است. این تغییرات باعث انتقاد و اصلاح آن شده است، حتی بعضی از آنها شروع به تعریف زبان معماری کردند. ترجمه جدیدی در سال ۲۰۰۷ منتشر شد که مدعی است که به زبان لوکوربوزیه و قصد او نزدیک تر است. [ ۳]
wiki: به سوی یک معماری