به خاطر پونه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هاتف علیمردانی ساختهٔ سال ۱۳۹۱ است.
مجید ( فرهاد اصلانی ) یک مرد میانسال از خانواده ای متوسط است که اهل شهرستان بوده و در کل سنتی رفتار می کند. وی اعتیاد دارد و علاوه بر آن، به همسرش پونه ( هانیه توسلی ) شک دارد. پونه، برخلاف مجید، از خانواده ای سنتی نیست و تقابل این دو فرهنگ مختلف تمام چیزی است که در به خاطر پونه شاهدش هستیم.
... [مشاهده متن کامل]
علیمردانی در یک برنامهٔ تلویزیونی اعلام کرد که فیلمش هفت بار با ممیزی روبه رو شده و وی به خاطر این فیلم بغضی در گلو دارد!
به خاطر پونه به دلایلی از جشنوارهٔ فیلم فجر کنار گذاشته شده بود، اما اکران خوبی را به دست آورد و توانست فروش مناسبی داشته باشد.
نسخه جشنواره فجر و نسخه اکران متفاوت است، جالب توجه اینکه نمای آخر فیلم که در هواپیما می گذرد، در نسخه ای که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد وجود نداشت. یکی از اعضای سابق شورای پروانه نمایش، در این خصوص گفت نسخه ای که بدواً به آن شورا ارائه شده بود حاوی سکانسی در آغاز فیلم بود که خروج پونه از ایران را واضحاً نشان می داد. او می گفت ما درخواست کردیم که این سکانس حذف شود و پس از حذف، پروانه نمایش داده شد و فیلم به جشنواره فجر ارسال گشت. جالب توجه اینکه عکسی از این سکانس نیز منتشر شده است. به این ترتیب ملاحظه می شود که در نسخه کنونی اکران، آنچه که بر شک مجید صحّه می گذارد همان نمای آخر است. نسخه جشنواره که این نما را نداشت از ایهام بیشتری برخوردار بود ولی باز هم می شد مقصود فیلمساز را به فراست فهمید.

مجید ( فرهاد اصلانی ) یک مرد میانسال از خانواده ای متوسط است که اهل شهرستان بوده و در کل سنتی رفتار می کند. وی اعتیاد دارد و علاوه بر آن، به همسرش پونه ( هانیه توسلی ) شک دارد. پونه، برخلاف مجید، از خانواده ای سنتی نیست و تقابل این دو فرهنگ مختلف تمام چیزی است که در به خاطر پونه شاهدش هستیم.
... [مشاهده متن کامل]
علیمردانی در یک برنامهٔ تلویزیونی اعلام کرد که فیلمش هفت بار با ممیزی روبه رو شده و وی به خاطر این فیلم بغضی در گلو دارد!
به خاطر پونه به دلایلی از جشنوارهٔ فیلم فجر کنار گذاشته شده بود، اما اکران خوبی را به دست آورد و توانست فروش مناسبی داشته باشد.
نسخه جشنواره فجر و نسخه اکران متفاوت است، جالب توجه اینکه نمای آخر فیلم که در هواپیما می گذرد، در نسخه ای که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد وجود نداشت. یکی از اعضای سابق شورای پروانه نمایش، در این خصوص گفت نسخه ای که بدواً به آن شورا ارائه شده بود حاوی سکانسی در آغاز فیلم بود که خروج پونه از ایران را واضحاً نشان می داد. او می گفت ما درخواست کردیم که این سکانس حذف شود و پس از حذف، پروانه نمایش داده شد و فیلم به جشنواره فجر ارسال گشت. جالب توجه اینکه عکسی از این سکانس نیز منتشر شده است. به این ترتیب ملاحظه می شود که در نسخه کنونی اکران، آنچه که بر شک مجید صحّه می گذارد همان نمای آخر است. نسخه جشنواره که این نما را نداشت از ایهام بیشتری برخوردار بود ولی باز هم می شد مقصود فیلمساز را به فراست فهمید.
