بنزین هوایی

دانشنامه عمومی

Avgas ( بنزین هوانوردی که الکل هوایی نیز گفته می شود ) یک سوخت هوایی است که در هواپیماهایی با موتورهای احتراق داخلی با جرقه استفاده می شود. Avgas از بنزین معمولی ( بنزین ) مورد استفاده در وسایل نقلیه موتوری متمایز می شود که در زمینه حمل و نقل هوایی به آن mogas ( بنزین موتور ) می گویند. بر خلاف بنزین موتور که از دهه ۱۹۷۰ برای استفاده از مبدل های کاتالیزوری با محتوای پلاتین برای کاهش آلودگی فرموله شده است، رایج ترین گریدهای استفاده شده Avgas است که هنوز حاوی تترا اتیل سرب ( TEL ) هست، ماده ای سمی که برای جلوگیری از کوبش موتور ( انفجار زودرس ) استفاده می شود ) . آزمایش هایی در حال انجام است که در نهایت هدف آن کاهش یا حذف استفاده از TEL در بنزین حمل ونقل هوایی است.
سوخت جت مبتنی بر نفت سفید برای مطابقت با نیازهای موتورهای توربین که نیازی به اکتان ندارند و در یک پوشش پروازی بسیار گسترده تر از موتورهای پیستونی کار می کنند، فرموله شده است. نفت سفید همچنین توسط اکثر موتورهای پیستونی دیزلی که برای استفاده در هوانوردی ساخته شده اند، مانند موتورهای SMA Engines, Austro Engine و Thielert استفاده می شود.
ماده اصلی نفتی مورد استفاده در مخلوط کردن گاز، آلکیلات است که مخلوطی از ایزواکتان های مختلف است. برخی از پالایشگاه ها نیز از ریفرمیت استفاده می کنند. تمام گریدهای اوگس که مطابق با CAN 2 - 3 ، 25 - M82 دارای چگالی ۶٫۰۱ پوند در هر گالن ایالات متحده ( 720 g/L ) در دمای ۱۵ درجه سانتیگراد ( ۵۹ °F ) هستند. [ ۱] ( 6 lb/U. S. gal معمولاً در آمریکا برای محاسبه وزن و تعادل استفاده می شود ) چگالی به ۶٫۴۱ پوند در هر گالن ایالات متحده ( 768 g/L ) در - ۴۰ °C ( - 40 °F ) افزایش می یابد و حدود ۰٫۱ درصد کاهش می یابد. در هر ۱ درجه سانتیگراد ( ۱٫۸ درجه فارنهایت ) افزایش دما. [ ۲] [ ۳] Avgas دارای ضریب ( یا عامل ) انتشار ۱۸٫۳۵۵ پوند در هر گالن ایالات متحده ( ۲٫۱۹۹۴ کیلوگرم در لیتر ) CO2 یا حدود ۳٫۰۷ واحد وزن CO2 تولید شده در واحد وزن سوخت مصرف شده است. [ ۴] Avgas با محدوده فشار بخار رید ۵٫۵ تا 7 psi نسبت به بنزین خودرو، با محدوده ۸ تا 14 psi فرار کمتر است. حداقل حد نوسانات کافی برای راه اندازی موتور را تضمین می کند. حدود بالا مربوط به فشار اتمسفر در سطح دریا، 14. 7 psi، برای وسایل نقلیه موتوری و فشار محیط در ۲۲۰۰۰ فوت، 6. 25 psi، برای هواپیما است. نوسانات پایین گاز، احتمال قفل شدن بخار در خطوط سوخت را در ارتفاعات تا ۲۲۰۰۰ فوت کاهش می دهد. [ ۵]
عکس بنزین هوایی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران