بِنْتون، تامِس (۱۸۸۹ـ۱۹۷۵)(Benton, Thomas)
تابلوی Cradling Wheat
نقاش امریکایی. از نمایندگان سرآمد جنبش امریکایی نقاشی نواحی بود، و صحنه هایی از زندگی روزمره، تاریخ، و فرهنگ عامیانۀ نواحی میدوِست امریکا را به تصویر کشید. نقاشی های جسورانه، رنگین و پرتحرکش، انرژی، جوشش، و بی قراری ملتی نوپا را القا می کنند. بنتون در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ از برجسته ترین نقاشان دیوارنگار در امریکا بود، که دیوارنگاره هایی همچون امریکایی امروز (۱۹۳۰، مدرسۀ جدید پژوهش های اجتماعی، نیویورک) و دیوارنگارۀ میسوری (۱۹۳۶؛ کنگرۀ ایالت میسوری، جفرسون سیتی، میسوری) را طراحی و اجرا کرد. تحصیلاتش را در مؤسسۀ هنری در شیکاگو (۱۹۰۷ـ۱۹۰۸) آغاز کرد و در پاریس (تا ۱۹۱۱) به پایان برد. در بازگشت از پاریس، تا چند سال از سبک های مدرن، از جمله کوبیسم عمیقاً متأثر بود. با این حال در دهۀ ۱۹۲۰، مدرنیسم را به کل وانهاد، و بر آن شد که سبکی یکسره امریکایی، عاری از هرگونه تأثیر اروپایی پدید آورد. لذا با توصیف دقیق زندگی محلی امریکایی، از گذشته و حال، کوشید حماسه ای از تاریخ و اساطیر این ملّت بسازد. بنتون زندگی نامۀ خودنوشت اش را در ۲ مجلد منتشر کرد.
تابلوی Cradling Wheat
نقاش امریکایی. از نمایندگان سرآمد جنبش امریکایی نقاشی نواحی بود، و صحنه هایی از زندگی روزمره، تاریخ، و فرهنگ عامیانۀ نواحی میدوِست امریکا را به تصویر کشید. نقاشی های جسورانه، رنگین و پرتحرکش، انرژی، جوشش، و بی قراری ملتی نوپا را القا می کنند. بنتون در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ از برجسته ترین نقاشان دیوارنگار در امریکا بود، که دیوارنگاره هایی همچون امریکایی امروز (۱۹۳۰، مدرسۀ جدید پژوهش های اجتماعی، نیویورک) و دیوارنگارۀ میسوری (۱۹۳۶؛ کنگرۀ ایالت میسوری، جفرسون سیتی، میسوری) را طراحی و اجرا کرد. تحصیلاتش را در مؤسسۀ هنری در شیکاگو (۱۹۰۷ـ۱۹۰۸) آغاز کرد و در پاریس (تا ۱۹۱۱) به پایان برد. در بازگشت از پاریس، تا چند سال از سبک های مدرن، از جمله کوبیسم عمیقاً متأثر بود. با این حال در دهۀ ۱۹۲۰، مدرنیسم را به کل وانهاد، و بر آن شد که سبکی یکسره امریکایی، عاری از هرگونه تأثیر اروپایی پدید آورد. لذا با توصیف دقیق زندگی محلی امریکایی، از گذشته و حال، کوشید حماسه ای از تاریخ و اساطیر این ملّت بسازد. بنتون زندگی نامۀ خودنوشت اش را در ۲ مجلد منتشر کرد.
wikijoo: بنتون،_تامس_(۱۸۸۹ـ۱۹۷۵)