بلومر، هربرت (۱۹۰۰-۱۹۸۷)(Blumer, Herbert)
بلومر، هربرت
جامعه شناس و نظریه پرداز برجسته آمریکایی. در میسوری آمریکا به دنیا آمد. از شاگردان جورج هربرت میدادر دانشگاه شیکاگو بود و از نظرات علمی او به شدت اثر پذیرفت. تا ۱۹۳۰ سخنگوی مکتب رفتارگرایی اجتماعیبود. پس از۱۹۳۰ با پذیرفتن اصول اساسی مید، پایه های فکری خود را پی ریخت و نام مکتب خود را کنش متقابل نمادیننهاد (۱۹۳۷) و آثار و تألیفات اثرگذاری را در حوزۀ جامعه شناسی پدید آورد. به ویژه، روش شناسی وی مهم ترین تأثیر را در جامعه شناسی بر جای نهاد. بلومر با کاربرد روش درون نگری همدلانهبرای بررسی زندگی اجتماعی،معتقد است که نظریه پردازان کنش متقابل در پژوهش های خود باید خودشان را جای کنش گران مورد بررسی شان قرار دهند تا بتوانند موفقیت را از دیدگاه آنان درک کنند. مهم ترین آثار بلومر کتاب چشم انداز و روش کنش متقابل نمادین(۱۹۶۹) است.
بلومر، هربرت
جامعه شناس و نظریه پرداز برجسته آمریکایی. در میسوری آمریکا به دنیا آمد. از شاگردان جورج هربرت میدادر دانشگاه شیکاگو بود و از نظرات علمی او به شدت اثر پذیرفت. تا ۱۹۳۰ سخنگوی مکتب رفتارگرایی اجتماعیبود. پس از۱۹۳۰ با پذیرفتن اصول اساسی مید، پایه های فکری خود را پی ریخت و نام مکتب خود را کنش متقابل نمادیننهاد (۱۹۳۷) و آثار و تألیفات اثرگذاری را در حوزۀ جامعه شناسی پدید آورد. به ویژه، روش شناسی وی مهم ترین تأثیر را در جامعه شناسی بر جای نهاد. بلومر با کاربرد روش درون نگری همدلانهبرای بررسی زندگی اجتماعی،معتقد است که نظریه پردازان کنش متقابل در پژوهش های خود باید خودشان را جای کنش گران مورد بررسی شان قرار دهند تا بتوانند موفقیت را از دیدگاه آنان درک کنند. مهم ترین آثار بلومر کتاب چشم انداز و روش کنش متقابل نمادین(۱۹۶۹) است.
wikijoo: بلومر،_هربرت_(۱۹۰۰-۱۹۸۷)