بسته بندی فریبنده

دانشنامه عمومی

یک بسته فریبنده در زبان عامیانه به عنوان بسته بندی برای یک محصول مصرفی شناخته می شود که مقدار یا ماهیت واقعی محتوا را پنهان می کند. در معنای مجازی، این اصطلاح برای محصولی استفاده می شود که کمتر یا متفاوت از آنچه به نظر می رسد است.
در بند ۴۳ قانون فدرال آلمان، اندازه گیری و کالیبراسیون الزامات پیش بسته بندی را تنظیم می کند. بسته های پیش فرض باید به گونه ای طراحی و پر شوند که «بزرگ تر از آنچه در آن موجود است به نظر نرسند». اگر یک مقدار پرکننده بیشتر جعلی باشد، می توان از یک بسته فریبنده صحبت کرد. مقررات پیش بسته شامل جزئیات اندازه گیری محتوا است.
به دلایل حمایت از مصرف کننده، در صورتی که مقدار پر کردن بسته بندی نهایی مات بیش از %۳۰ از ظرفیت ظرف باشد، بسته بندی مجاز نیست. به عبارت دیگر: اگر بسته بندی حاوی حدود یک سوم هوا باشد. استثنائات این موارد مواردی است که انحراف مربوط به محصول یا از نظر فنی غیرقابل اجتناب باشد. [ ۱]
در این بین، برچسب زدن فریبنده که ماهیت واقعی یک محصول را پنهان می کند، برای مصرف کننده رایج تر و اغلب جدی تر از بسته بندی فریبنده واقعی است.
در می ۲۰۱۱، مرکز مشاوره مصرف کننده هامبورگ و اداره کالیبراسیون شمال در هامبورگ ۳۰ محصول را مورد بررسی قرار دادند. ۲۳ محصول حاوی بیش از ۳۰٪ هوا در بسته بندی محصول بود. [ ۱] بزرگ ترین کلاهبرداری ها Take 2 Lolly ( 90% هوا ) ، دوست ماهیگیر ( ۸۸٪، توپ های برنج «کاری» از Maggi ( 75%، استیک ماهی تن از Edeka ( 65  % ) ، غلاف قهوه Eduscho Gala شماره ۱ ( ۶۳٪، آب نبات مریم گلی با ویتامین C از Dallmann & amp; Co. ( 63%، مینی راه شیری ( ۶۱٪، M& amp; M's ( 61% و پنه با کلم بروکلی از Knorr ( 60%. [ ۲] رسیدگی به تخلفات اداری توسط اداره کالیبراسیون آغاز شد. [ ۲]
انجمن از سال ۲۰۱۳ جایزه منفی «بسته فریبنده ماه» را اعطا کرده است. اول و مهم تر از همه، افزایش قیمت پنهان آشکار می شود که دست به دست هم می دهد و با کاهش تعداد بسته ها همراه است. در ابتدای سال، مصرف کنندگان همچنین می توانند به «بسته فریبنده سال» رای دهند. در سال ۲۰۱۴، پوشک Pampers Baby - Dry Procter & Gamble 29. 3 بود. درصد آرای مصرف کننده تعداد پوشک در هر بسته طی هشت سال پنج بار کاهش یافته است، از ۴۷ مورد اولیه به ۳۱ ( تا سال ۲۰۱۴ ) . در سال ۲۰۱۵، محصول bebe soft cream از جانسون اند جانسون امتیاز را دریافت کرد. ۳۲٫۶٪ به برنده رای دادند. در سال ۲۰۱۵، مقدار پر کردن در سه اندازه بسته کاهش یافت. با این حال، اندازه قوطی در دو مورد ثابت باقی ماند. علاوه بر این، فنوکسی اتانول نگهدارنده اضافه شده است. %۳۸٫۳ رای در سال ۲۰۱۶ برای آب معدنی Evian از Danone Waters. ظرفیت بطری در آوریل ۲۰۱۶ از ۱٫۵ به ۱٫۲۵ لیتر کاهش یافت و در همان زمان قیمت آب معدنی افزایش یافت. در سال ۲۰۱۷، ۳۶٫۵٪ رای دادند برای این واقعیت است که موسلی میوه Vitalis از Dr. اوتکر جایزه منفی را دریافت می کند. دکتر به گفته حامیان مصرف کننده، Oetker مقدار پرکننده را از ۶۰۰ به ۵۰۰ گرم کاهش داده بود، اما قیمت ثابت باقی ماند. در سال ۲۰۱۸، %۵۸٫۷ رای دادند برای چیپس های لورنز اسنک جهان. محتوای قوطی با همین قیمت از ۱۷۰ به ۱۰۰ گرم کاهش یافت. جایزه %۳۶٫۶ در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد قیمت منفی به Miracoli از مریخ. دیگر خبری از پنیر در بسته نیست، سس گوجه فرنگی و مخلوط ادویه کمتر است، اما قیمت ثابت مانده است. در سال ۲۰۲۰،   % ۵۴٫۵ رای دادند برای موسلی میوه از Seitenbacher. مقدار پر کردن از ۱۰۰۰ به ۷۵۰ گرم کاهش یافت، قیمت در همان زمان افزایش یافت. [ ۳] در سال ۲۰۲۱، ۵۰٫۶ تصمیم گرفت  % برای سس پاپریکا از هومان فینکوست. ظرفیت از ۵۰۰ به ۴۰۰ میلی لیتر کاهش یافت، در حالی که قیمت افزایش یافت. [ ۴]
عکس بسته بندی فریبنده
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران