برنتلی بی - ۲ ( به انگلیسی: Brantly B - 2 ) یک بالگرد دوسرنشین ساخت شرکت برنتلی اینترنشنال آمریکا است.
پس از شکست پروژه برنتلی بی - ۱، مهندس برنتلی تصمیم گرفت بالگردی بسیار ساده تر از نسخه اولیه برای مصارف غیرنظامی بسازد؛ پس از گذشت سالها با بهینه سازی کابین بالگرد و افزایش قدرت به ۱۸۰ اسب بخار بهمراه افزودن سامانه انژکتوری در دهه ۹۰ میلادی، محصول جدید با نام بی - ۲ - بی معرفی شد. طراحی این بالگرد بمدت بیش از ۵۰ سال بدون تغییر باقی ماند و ارتش ایالات متحده آمریکا تعدادی از این بالگرد را برای عملیات شناسایی و نظارت در سال ۱۹۵۸ به خدمت گرفت. همچنین مدل پهپادی این بالگرد در سال ۱۹۸۶ در خدمت ارتش آمریکا بود. مدل ۵ سرنشین آن با عنوان برنتلی ۳۰۵ نیز به مرحله تولید رسید که چندان موفق نبود و متوقف شد.
بی - ۲ از سال ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۹ ۲۱ بار دچار سانحه شد که درمجموع بیش از ۲۵ نفر در این حوادث جان باختند. [ ۲]
داده ها از Jane's All the World's Aircraft 1976–77[ ۳]
ویژگی های کلی
• خدمه: ۲
• طول: ۲۱ فوت ۹ اینچ ( ۶٫۶۳ متر )
• ارتفاع: ۶ فوت ۹ اینچ ( ۲٫۰۶ متر )
• وزن خالی: ۱٬۰۲۰ پوند ( ۴۶۳ کیلوگرم )
• بیشترین وزن برخاست: ۱٬۶۷۰ پوند ( ۷۵۷ کیلوگرم )
• ظرفیت سوخت: ۳۱ گالون آمریکایی ( ۲۶ گالون بریتانیایی؛ ۱۲۰ لیتر )
• پیشرانه هواگرد: ۱ عدد air - cooled flat - four engine Avco Lycoming IVO - 360 - A1A، ۱۸۰ اسب بخار ( ۱۳۰ کیلووات )
• قطر روتور اصلی: ۲۳ فوت ۹ اینچ ( ۷٫۲۴ متر )
• مساحت روتور اصلی: ۴۴۲ فوت مربع ( ۴۱٫۱ متر مربع )
عملکرد
• حداکثر سرعت: ۱۰۰ مایل بر ساعت ( ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت؛ ۸۷ گره ) at sea level
• سرعت کروز: ۹۰ مایل بر ساعت ( ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت؛ ۷۸ گره ) ( 75% power )
• بُرد: ۲۵۰ مایل ( ۲۱۷ مایل دریایی؛ ۴۰۲ کیلومتر )
• حداکثر ارتفاع: ۱۰٬۸۰۰ فوت ( ۳٬۳۰۰ متر )
• نرخ صعود: ۱٬۹۰۰ فوت بر دقیقه ( ۹٫۷ متر بر ثانیه )



این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپس از شکست پروژه برنتلی بی - ۱، مهندس برنتلی تصمیم گرفت بالگردی بسیار ساده تر از نسخه اولیه برای مصارف غیرنظامی بسازد؛ پس از گذشت سالها با بهینه سازی کابین بالگرد و افزایش قدرت به ۱۸۰ اسب بخار بهمراه افزودن سامانه انژکتوری در دهه ۹۰ میلادی، محصول جدید با نام بی - ۲ - بی معرفی شد. طراحی این بالگرد بمدت بیش از ۵۰ سال بدون تغییر باقی ماند و ارتش ایالات متحده آمریکا تعدادی از این بالگرد را برای عملیات شناسایی و نظارت در سال ۱۹۵۸ به خدمت گرفت. همچنین مدل پهپادی این بالگرد در سال ۱۹۸۶ در خدمت ارتش آمریکا بود. مدل ۵ سرنشین آن با عنوان برنتلی ۳۰۵ نیز به مرحله تولید رسید که چندان موفق نبود و متوقف شد.
بی - ۲ از سال ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۹ ۲۱ بار دچار سانحه شد که درمجموع بیش از ۲۵ نفر در این حوادث جان باختند. [ ۲]
داده ها از Jane's All the World's Aircraft 1976–77[ ۳]
ویژگی های کلی
• خدمه: ۲
• طول: ۲۱ فوت ۹ اینچ ( ۶٫۶۳ متر )
• ارتفاع: ۶ فوت ۹ اینچ ( ۲٫۰۶ متر )
• وزن خالی: ۱٬۰۲۰ پوند ( ۴۶۳ کیلوگرم )
• بیشترین وزن برخاست: ۱٬۶۷۰ پوند ( ۷۵۷ کیلوگرم )
• ظرفیت سوخت: ۳۱ گالون آمریکایی ( ۲۶ گالون بریتانیایی؛ ۱۲۰ لیتر )
• پیشرانه هواگرد: ۱ عدد air - cooled flat - four engine Avco Lycoming IVO - 360 - A1A، ۱۸۰ اسب بخار ( ۱۳۰ کیلووات )
• قطر روتور اصلی: ۲۳ فوت ۹ اینچ ( ۷٫۲۴ متر )
• مساحت روتور اصلی: ۴۴۲ فوت مربع ( ۴۱٫۱ متر مربع )
عملکرد
• حداکثر سرعت: ۱۰۰ مایل بر ساعت ( ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت؛ ۸۷ گره ) at sea level
• سرعت کروز: ۹۰ مایل بر ساعت ( ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت؛ ۷۸ گره ) ( 75% power )
• بُرد: ۲۵۰ مایل ( ۲۱۷ مایل دریایی؛ ۴۰۲ کیلومتر )
• حداکثر ارتفاع: ۱۰٬۸۰۰ فوت ( ۳٬۳۰۰ متر )
• نرخ صعود: ۱٬۹۰۰ فوت بر دقیقه ( ۹٫۷ متر بر ثانیه )




wiki: برنتلی بی ۲