برمبو اس. پی. ای ( به ایتالیایی: Brembo S. p. A ) تولیدکننده سیستم های ترمز برای خودروها و موتورسیکلتها است. این شرکت در سال ۱۹۶۱ در برگامو ایتالیا تأسیس شد.
تأسیس این کمپانی برمی گردد به سال ۱۹۶۱ و یک گاراژ مکانیکی که توسط مردی به نام امیلیو بومباسی اداره می شد. او در سال ۱۹۶۴، با استفاده از تجربیات و اطلاعاتی که درزمینهٔ مکانیک و فلزکاری داشت، اقدام به ساخت اولین صفحه ترمز ایتالیایی کرد؛ جالب است بدانید در سال ۱۹۶۵ کمپانی فقط ۲۸ کارگر داشت! پس ازآن علاوه بر صفحه ترمز، دیگر تجهیزات سیستم ترمز نیز توسط این کمپانی ساخته می شد. به محض شناخته شدن این برند و تحت سلطه قرار دادن بازار اروپا در سال ۱۹۷۲، تولیدات آن به موتورسیکلت های اروپایی نیز راه یافت.
در سال ۱۹۷۵ با پیشرفت فناوری های این کمپانی و افزایش سطح کیفی آن، انزو فراری تصمیم به استفاده از محصولات این کمپانی در خودروهای فرمول ۱ خود گرفت که این امر خود نقطهٔ عطفی در پیشرفت های روزافزون برمبو به حساب می آید.
بعد از آن برمبو تبدیل به بزرگ ترین کمپانی سازندهٔ سیستم ترمز مدل های مسابقه ای شد و به دنبال این موفقیت ها، قهرمانی های بسیاری توسط موتورسیکلت های مجهز به این سیستم ترمزها کسب شد. در سال ۱۹۷۵ کمپانی برمبو ۱۴۶ کارگر داشت و سود این کمپانی به ۲٫۸ میلیارد لیره می رسید. ( لیره واحد پول ایتالیا قبل از به تصویب رسیدن یورو بود ) .
اوایل دههٔ ۸۰ برمبو در تولید تجهیزات خودروی سواری، مسابقه ای و موتورسیکلت به پیشرفت های چشم گیری رسید؛ برای مثال می توان به کالیبرهای ترمز اشاره کرد. این پیشرفت ها شامل تغییرات مثبتی در طراحی و استفاده از آلومینیوم بود. یکی از عوامل شهرت برمبو این بود که کالیبرهای آلومینیومی، توسط کمپانی های دیگر مثل پورشه، مرسدس بنز، ب ام و، لانچیا، نیسان و کرایسلر مورد استفاده قرار گرفت و زمینهٔ پیشرفت های بعدی و گسترش کمپانی در کشورهای دیگر را نیز فراهم کرد. تا سال ۱۹۸۵ این کمپانی ایتالیایی ۳۳۵ کارگر داشت و سود آن به ۵۱ میلیارد لیره می رسید.
به دنبال همهٔ این اتفاقات، برمبو روزبه روز به سمت پیشرفت راه خود را ادامه می داد و در سال ۱۹۹۵علاوه بر ورود به بازار بورس اوراق بهادار و موفقیت در کار گروهی، تعداد کارگرانش نیز به ۱٬۱۱۵ نفر و سود کمپانی به ۳۳۱ میلیارد لیره رسید! با ورود به قرن جدید، کمپانی به شراکت ها و تصاحبات مهمی دست پیدا کرد و مرزهای پیشرفت را وسیع تر کرد.
تأسیس این کمپانی برمی گردد به سال ۱۹۶۱ و یک گاراژ مکانیکی که توسط مردی به نام امیلیو بومباسی اداره می شد. او در سال ۱۹۶۴، با استفاده از تجربیات و اطلاعاتی که درزمینهٔ مکانیک و فلزکاری داشت، اقدام به ساخت اولین صفحه ترمز ایتالیایی کرد؛ جالب است بدانید در سال ۱۹۶۵ کمپانی فقط ۲۸ کارگر داشت! پس ازآن علاوه بر صفحه ترمز، دیگر تجهیزات سیستم ترمز نیز توسط این کمپانی ساخته می شد. به محض شناخته شدن این برند و تحت سلطه قرار دادن بازار اروپا در سال ۱۹۷۲، تولیدات آن به موتورسیکلت های اروپایی نیز راه یافت.
در سال ۱۹۷۵ با پیشرفت فناوری های این کمپانی و افزایش سطح کیفی آن، انزو فراری تصمیم به استفاده از محصولات این کمپانی در خودروهای فرمول ۱ خود گرفت که این امر خود نقطهٔ عطفی در پیشرفت های روزافزون برمبو به حساب می آید.
بعد از آن برمبو تبدیل به بزرگ ترین کمپانی سازندهٔ سیستم ترمز مدل های مسابقه ای شد و به دنبال این موفقیت ها، قهرمانی های بسیاری توسط موتورسیکلت های مجهز به این سیستم ترمزها کسب شد. در سال ۱۹۷۵ کمپانی برمبو ۱۴۶ کارگر داشت و سود این کمپانی به ۲٫۸ میلیارد لیره می رسید. ( لیره واحد پول ایتالیا قبل از به تصویب رسیدن یورو بود ) .
اوایل دههٔ ۸۰ برمبو در تولید تجهیزات خودروی سواری، مسابقه ای و موتورسیکلت به پیشرفت های چشم گیری رسید؛ برای مثال می توان به کالیبرهای ترمز اشاره کرد. این پیشرفت ها شامل تغییرات مثبتی در طراحی و استفاده از آلومینیوم بود. یکی از عوامل شهرت برمبو این بود که کالیبرهای آلومینیومی، توسط کمپانی های دیگر مثل پورشه، مرسدس بنز، ب ام و، لانچیا، نیسان و کرایسلر مورد استفاده قرار گرفت و زمینهٔ پیشرفت های بعدی و گسترش کمپانی در کشورهای دیگر را نیز فراهم کرد. تا سال ۱۹۸۵ این کمپانی ایتالیایی ۳۳۵ کارگر داشت و سود آن به ۵۱ میلیارد لیره می رسید.
به دنبال همهٔ این اتفاقات، برمبو روزبه روز به سمت پیشرفت راه خود را ادامه می داد و در سال ۱۹۹۵علاوه بر ورود به بازار بورس اوراق بهادار و موفقیت در کار گروهی، تعداد کارگرانش نیز به ۱٬۱۱۵ نفر و سود کمپانی به ۳۳۱ میلیارد لیره رسید! با ورود به قرن جدید، کمپانی به شراکت ها و تصاحبات مهمی دست پیدا کرد و مرزهای پیشرفت را وسیع تر کرد.
wiki: برمبو
برمبو (رود). برمبو در زبان لومبارد Brèmb o Brèmp شاخهٔ چپ رود آدا است که به تمامی در استان برگامو در ناحیهٔ لومباردی جاری است.
برمبو از رشته کوه های آلپ برگامو، از کوه پایهٔ پیتزو دل دیاوولو سرچشمه می گیرد. پس از آن با آب هایی که از پیتزو تره سینیوری جاری است یکی می شود. در طول این مسیر آب های بسیاری به این رود می ریزد که پر آب ترین آن ها استبینا از والتورتا، پرینا و انا از ول تلجیو است که در شهر کوچک سن جیوانی بیانچو به برمبو می پیوندد.
رود برمبو در حاشیهٔ استان برگامو و میلان به آدا نزدیک کرسپی د آدا می ریزد.
در طول قرن ها این دچار سیلاب های بسیاری شده است که معمولاً خرابی های بسیاری را ایجاد کرده اند؛ مانند ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۸۷ که خرابی های بسیاری را در ول برمبانا ایجاد کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبرمبو از رشته کوه های آلپ برگامو، از کوه پایهٔ پیتزو دل دیاوولو سرچشمه می گیرد. پس از آن با آب هایی که از پیتزو تره سینیوری جاری است یکی می شود. در طول این مسیر آب های بسیاری به این رود می ریزد که پر آب ترین آن ها استبینا از والتورتا، پرینا و انا از ول تلجیو است که در شهر کوچک سن جیوانی بیانچو به برمبو می پیوندد.
رود برمبو در حاشیهٔ استان برگامو و میلان به آدا نزدیک کرسپی د آدا می ریزد.
در طول قرن ها این دچار سیلاب های بسیاری شده است که معمولاً خرابی های بسیاری را ایجاد کرده اند؛ مانند ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۸۷ که خرابی های بسیاری را در ول برمبانا ایجاد کرد.
wiki: برمبو (رود)