نهاد برده داری در آمریکای شمالی از اولین سال های مستعمراتی ایالات متحده تا سال ۱۸۶۵ میلادی وجود داشت تا این که سیزدهمین اصلاحیه قانون اساسی به طور دائمی برده داری را از سرتاسر ایالات متحده حذف کرد. این نهاد همچنین در میان حاکمیت قبایل سرخ پوست در قلمرو سرخ پوستان توسط معاهدات صلحی که ایالات متحده بعد از جنگ خواستار آن بود، حذف گردید.
در بیشتر قرن هفدهم و بخشی از قرن هجدهم، تعداد برده های مرد بیشتر از برده های زن بود، که تجربه های هر یک از این گروه ها را در مستعمرات متفاوت می ساخت. زندگی و کارکردن در شرایط و مناطق مختلف باعث شد تا زنان و مردان آفریقایی–آمریکایی تجربه های متنوع برده داری را داشته باشند. با افزایش تعداد زنان آفریقایی ربوده شده و همچنین آن هایی که در مستعمرات به عنوان برده به دنیا آمدند، نسبت جنسیت برده ها میان سال های ۱۷۳۰ و ۱۷۵۰ یکسان شد. «وضعیت زنان آفریقایی–آمریکایی از این لحاظ خاص است که در نقطه تقاطع دو ایدئولوژی توسعه یافته در آمریکا قرار داشتند، یکی اینکه زن بودند و دیگر اینکه مربوط به سیاه پوستان می شدند». [ ۱] : 27 هویت زن بودن و سیاه پوست بودن زنان آفریقایی آن ها را در معرض نژادپرستی و همچنین جنسیت گرایی قرار می داد.
از سال ۱۷۰۰ تا ۱۷۴۰ میلادی، حدود ۴۳٬۰۰۰ برده به ویرجینیا وارد گردید و تقریباً تمام آن ها به استثنای ۴٬۰۰۰ تن به طور مستقیم از آفریقا وارد شده بودند. [ ۲] تحقیقات تازه نشان می دهد که تعداد زنان و مردان وارد شده در این دوران تقریباً برابر بود و شامل تعداد زیادی از اطفال نیز می شد. [ ۲] از آنجایی که بیشتر آن ها از غرب آفریقا بودند، فرهنگ آن ها در میان بردگان قرن هجدهم در ویرجینا یک فرهنگ مرکزی بود. ارزش های آفریقایی ترویج یافت و فرهنگ زنان غرب آفریقا اغلباً قابل مشاهده بود. برخی از مثال های ترویج فرهنگی، رابطه عمیق و قوی میان مادر و طفل و میان زنان در جامعه زنانه بود. [ ۳] به طور خاص در میان گروه قومی ایگبو[ ب] ( که امروزه در نیجریه قرار دارند ) که میان یک ثلث تا نیمی از بردگان وارد شده در اوایل قرن هجدهم را شکل می دادند، اقتدار زنان ( omu ) «در طیف گستردهٔ از مسائل مهم به زنان به صورت خاص و در جامعه به صورت کل، حاکم بود». [ ۴] قوم ایگبو نماینده گروهی از مردمی بودند که به چیساپیک[ پ] آورده شدند، اما در کل، آفریقایی ها از یک طیف فرهنگی متنوع آمده بودند. تمام آن ها از دنیایی که اجتماع زنان در آن قوی بود، [ ۵] به جامعه مردسالار و به شدت نژادپرستی معرفی شده بودند. مردان سفیدپوست برای توجیه آزار جنسی و بدجنسی خود، عموماً زنان سیاه پوست را از دید شهوات جنسی معرفی می کردند. [ ۶]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر بیشتر قرن هفدهم و بخشی از قرن هجدهم، تعداد برده های مرد بیشتر از برده های زن بود، که تجربه های هر یک از این گروه ها را در مستعمرات متفاوت می ساخت. زندگی و کارکردن در شرایط و مناطق مختلف باعث شد تا زنان و مردان آفریقایی–آمریکایی تجربه های متنوع برده داری را داشته باشند. با افزایش تعداد زنان آفریقایی ربوده شده و همچنین آن هایی که در مستعمرات به عنوان برده به دنیا آمدند، نسبت جنسیت برده ها میان سال های ۱۷۳۰ و ۱۷۵۰ یکسان شد. «وضعیت زنان آفریقایی–آمریکایی از این لحاظ خاص است که در نقطه تقاطع دو ایدئولوژی توسعه یافته در آمریکا قرار داشتند، یکی اینکه زن بودند و دیگر اینکه مربوط به سیاه پوستان می شدند». [ ۱] : 27 هویت زن بودن و سیاه پوست بودن زنان آفریقایی آن ها را در معرض نژادپرستی و همچنین جنسیت گرایی قرار می داد.
از سال ۱۷۰۰ تا ۱۷۴۰ میلادی، حدود ۴۳٬۰۰۰ برده به ویرجینیا وارد گردید و تقریباً تمام آن ها به استثنای ۴٬۰۰۰ تن به طور مستقیم از آفریقا وارد شده بودند. [ ۲] تحقیقات تازه نشان می دهد که تعداد زنان و مردان وارد شده در این دوران تقریباً برابر بود و شامل تعداد زیادی از اطفال نیز می شد. [ ۲] از آنجایی که بیشتر آن ها از غرب آفریقا بودند، فرهنگ آن ها در میان بردگان قرن هجدهم در ویرجینا یک فرهنگ مرکزی بود. ارزش های آفریقایی ترویج یافت و فرهنگ زنان غرب آفریقا اغلباً قابل مشاهده بود. برخی از مثال های ترویج فرهنگی، رابطه عمیق و قوی میان مادر و طفل و میان زنان در جامعه زنانه بود. [ ۳] به طور خاص در میان گروه قومی ایگبو[ ب] ( که امروزه در نیجریه قرار دارند ) که میان یک ثلث تا نیمی از بردگان وارد شده در اوایل قرن هجدهم را شکل می دادند، اقتدار زنان ( omu ) «در طیف گستردهٔ از مسائل مهم به زنان به صورت خاص و در جامعه به صورت کل، حاکم بود». [ ۴] قوم ایگبو نماینده گروهی از مردمی بودند که به چیساپیک[ پ] آورده شدند، اما در کل، آفریقایی ها از یک طیف فرهنگی متنوع آمده بودند. تمام آن ها از دنیایی که اجتماع زنان در آن قوی بود، [ ۵] به جامعه مردسالار و به شدت نژادپرستی معرفی شده بودند. مردان سفیدپوست برای توجیه آزار جنسی و بدجنسی خود، عموماً زنان سیاه پوست را از دید شهوات جنسی معرفی می کردند. [ ۶]