بخش های زمانی (رسانه). در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و دیگر رسانه ها، بخش بندی روزنامه به معنای تقسیم برنامه ها به چند بخش مستقل در یک روز است که در هر بخش، یک یا چند برنامه رادیویی یا تلویزیونی متفاوت با سایر بخش ها پخش می شود. برنامه های تلویزیونی اغلب بر اساس مشخصات جمعیت شناختی مخاطبان و مطابق آنچه کهمخاطبان هدف معمولاً در آن زمان درگیر آن هستند، پخش می شوند.
Nielsen Audio سرویس ارزیابی بالقوه سنجش مخاطبان در ایالات متحده، یک روز هفته ( غیر تعطیل ) را به پنج بخش تقسیم می کند: زمان رانندگی صبح ( 6: 00 - 10: 00 am ) ، ظهر ( ۱۰:۰۰ ساعت ۳ صبح بعد از ظهر ) ، رانندگی عصر ( ۳ تا ۷ بعد از ظهر ) ، شامگاه ( ساعت ۷:۰۰ صبح ) نیمه شب ) و آخر شب ( نیمه شب تا ۶ صبح ) .
در دهه ۱۹۹۰، بخش بندی روزانه رادیو با هدف سانسور هم انجام می شد. بسیاری از ترانه هایی که برای شنوندگان جوان نامناسب تلقی می شدند، تنها در اواسط شب یا ساعات پایانی شب پخش می شد، وقتی که بچه ها احتمالاً در خواب بودند. حتی امروز، کمیسیون ارتباطات فدرال ( FCC ) ضوابط الزامات کمتری نسبت به برنامه های تلویزیونی بین ساعت های ۱۰:۰۰ شب تا ۶:۰۰ صبح به وقت محلی قرار می دهد.
بخش زمانی صبح همزمان با ساعت اوج ترافیک است؛ این زمان به طور سنتی از پرمخاطب ترین زمانهای پخش است چرا که بیشتر مردم در اتومبیل خود هستند و احتمالاً رادیوهای آنها روشن است. اکثر ایستگاه ها ( هم گفتگویی و هم موسیقی ) برنامه های محلی روی آنتن را در ساعات اوج ترافیک پخش می کنند.
در ایالات متحده، روزهای تعطیل، بخش بندی روزانه در شبکه های بزرگ تلویزیونی ( ABC، NBC و CBS ) رایج است. این نیز به طور کلی در مورد کشورهای دیگر هم صادق است که در آنها بزرگترین پخش کننده های زمینی دارای مخاطبان عمومی تر هستند. ک
در تلویزیون، مانند رادیو، روز به بخش هایی تقسیم می شود، هرچند که زمان تا حدودی نامشخص است. به طور کلی، برنامه صبحگاهی برای ساعت ۷:۰۰–۱۰:۰۰ صبح طراحی می شود.
بعد از صبحانه، ساعت پخش روزانه است که گروه های مخاطب آن دانشجویان، بازنشستگان قدیم و خانم های خانه دار است.
بخش بعدی بخش برنامه های روزانه ممکن است گاهی برای کودکان سنین 7 – ۱۲ و نوجوانان سنین 13 – ۱۶ ساله که از مدرسه به خانه می آیند، هدف گذاری شود.
از ۵:۰۰ تا ۷:۰۰ عصر معمولاً بیشتر ایستگاه های تلویزیونی اخبار نشان می دهند. اخبار محلی معمولاً همراه با نیم ساعت خبر شبکه و احتمالاً یک برنامه خبری سندیکایی همراه است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفNielsen Audio سرویس ارزیابی بالقوه سنجش مخاطبان در ایالات متحده، یک روز هفته ( غیر تعطیل ) را به پنج بخش تقسیم می کند: زمان رانندگی صبح ( 6: 00 - 10: 00 am ) ، ظهر ( ۱۰:۰۰ ساعت ۳ صبح بعد از ظهر ) ، رانندگی عصر ( ۳ تا ۷ بعد از ظهر ) ، شامگاه ( ساعت ۷:۰۰ صبح ) نیمه شب ) و آخر شب ( نیمه شب تا ۶ صبح ) .
در دهه ۱۹۹۰، بخش بندی روزانه رادیو با هدف سانسور هم انجام می شد. بسیاری از ترانه هایی که برای شنوندگان جوان نامناسب تلقی می شدند، تنها در اواسط شب یا ساعات پایانی شب پخش می شد، وقتی که بچه ها احتمالاً در خواب بودند. حتی امروز، کمیسیون ارتباطات فدرال ( FCC ) ضوابط الزامات کمتری نسبت به برنامه های تلویزیونی بین ساعت های ۱۰:۰۰ شب تا ۶:۰۰ صبح به وقت محلی قرار می دهد.
بخش زمانی صبح همزمان با ساعت اوج ترافیک است؛ این زمان به طور سنتی از پرمخاطب ترین زمانهای پخش است چرا که بیشتر مردم در اتومبیل خود هستند و احتمالاً رادیوهای آنها روشن است. اکثر ایستگاه ها ( هم گفتگویی و هم موسیقی ) برنامه های محلی روی آنتن را در ساعات اوج ترافیک پخش می کنند.
در ایالات متحده، روزهای تعطیل، بخش بندی روزانه در شبکه های بزرگ تلویزیونی ( ABC، NBC و CBS ) رایج است. این نیز به طور کلی در مورد کشورهای دیگر هم صادق است که در آنها بزرگترین پخش کننده های زمینی دارای مخاطبان عمومی تر هستند. ک
در تلویزیون، مانند رادیو، روز به بخش هایی تقسیم می شود، هرچند که زمان تا حدودی نامشخص است. به طور کلی، برنامه صبحگاهی برای ساعت ۷:۰۰–۱۰:۰۰ صبح طراحی می شود.
بعد از صبحانه، ساعت پخش روزانه است که گروه های مخاطب آن دانشجویان، بازنشستگان قدیم و خانم های خانه دار است.
بخش بعدی بخش برنامه های روزانه ممکن است گاهی برای کودکان سنین 7 – ۱۲ و نوجوانان سنین 13 – ۱۶ ساله که از مدرسه به خانه می آیند، هدف گذاری شود.
از ۵:۰۰ تا ۷:۰۰ عصر معمولاً بیشتر ایستگاه های تلویزیونی اخبار نشان می دهند. اخبار محلی معمولاً همراه با نیم ساعت خبر شبکه و احتمالاً یک برنامه خبری سندیکایی همراه است.
wiki: بخش های زمانی (رسانه)