بتل•نت. بتل. نت ( انگلیسی: Battle. net ) یک سرویس بازی های آنلاین ارائه شده توسط بلیزارد انترتینمنت است. بتل. نت در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۹۶ با انتشار بازی بازی اکشن نقش آفرینی بلیزارد، با نام دیابلو راه اندازی شد.
بتل. نت اولین سرویس بازی آنلاین بود که به طور مستقیم به درون بازی گنجانیده شده بود. این ویژگی، همراه با سهولت ساخت حساب کاربری و عدم وجود هزینه های عضویت، موجب شد که بتل. نت در میان بازیکنان محبوب شود و تبدیل به ویژگی خوبی برای فروش بازی دیابلو و بازی های بلیزارد پس از آن شد.
بلیزارد رسماً بتل. نت جدید را در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ معرفی کرد و بتل. نت اصلی نیز به بتل. نت کلاسیک تغییر نام داد. در بلیزکان ۲۰۰۹ جزئیات بیشتری از ویژگی های بتل. نت جدید نمایش داده شد که توسط استارکرافت ۲، دیابلو ۳ و دنیای وارکرافت به کار گرفته می شود.
هنگامی که این سرویس در ابتدا توسط دیابلو در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۶ راه اندازی شد، بتل. نت تنها چند خدمات پایه ای مانند چت و لیست بازی ارائه می داد بازیکنان می توانستند به سرویس متصل شوند، با دیگر بازیکنان صحبت کنند و به بازی های چند نفرهٔ دیابلو بپیوندند. به جز داده های حساب کاربری، هیچ اطلاعاتی از بازی بر روی سرور بتل. نت ذخیره نمی شد. هنگامی که بازیکنی به سرویس متصل می شد، مستقیم در حال تبادل اطلاعات با دیگر بازیکنان بود که این قابلیت باعث می شد بازیکنان بتوانند در بازی تقلب کنند.
انتشار استارکرافت در سال ۱۹۹۸، باعث افزایش استفاده از خدمات بتل. نت شد. بتل. نت استار کرفت به ویژه در کره جنوبی، بسیار موفق بود. به طوری که بازیکنان وارد شده در بسیاری از مواقع از بازیکنان ایالات متحده بیشتر بود.
استارکرافت با خود یک روش جدید جلوگیری از کپی های غیرقانونی به ارمغان آورد. یک طرح حفاظت با کلید سی دی. در این روش فقط آن دسته از بازیکنان با یک کلید CD معتبر و منحصر به فرد اجازه ورود به سرویس را داشتند. فقط یک نفر می تواند به بتل. نت با استفاده از یک کلید CD خاص در یک زمان ارتباط برقرار کنند.
دیابلو ۲ در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. مهمترین خبر اصلی دیابلو ۲ این بود که بازی آنلاین از طریق بتل. نت، به صورت سرویس گیرنده و سرویس دهنده اجرا می شود. یعنی بازی در سرورهای بلیزارد اجرا می شد. اما در هر حال چون شخصیت ها به صورت محلی نگهداری می شدند باز هم امکان تقلب در بازی وجود داشت. در دیابلو ۲ همچنین این امکان وجود داشت که نمایهی بازیکنان در اتاق گپ به شکل شخصیت آن ها در بازی باشد. همچنین رابط کاربری بتل. نت به طور کامل تغیر کرد. با انتشار بسته توسعه دیابلو ۲: ارباب نابودی در سال ۲۰۰۱، استفاده از بتل. نت افزایش یافت.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبتل. نت اولین سرویس بازی آنلاین بود که به طور مستقیم به درون بازی گنجانیده شده بود. این ویژگی، همراه با سهولت ساخت حساب کاربری و عدم وجود هزینه های عضویت، موجب شد که بتل. نت در میان بازیکنان محبوب شود و تبدیل به ویژگی خوبی برای فروش بازی دیابلو و بازی های بلیزارد پس از آن شد.
بلیزارد رسماً بتل. نت جدید را در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ معرفی کرد و بتل. نت اصلی نیز به بتل. نت کلاسیک تغییر نام داد. در بلیزکان ۲۰۰۹ جزئیات بیشتری از ویژگی های بتل. نت جدید نمایش داده شد که توسط استارکرافت ۲، دیابلو ۳ و دنیای وارکرافت به کار گرفته می شود.
هنگامی که این سرویس در ابتدا توسط دیابلو در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۶ راه اندازی شد، بتل. نت تنها چند خدمات پایه ای مانند چت و لیست بازی ارائه می داد بازیکنان می توانستند به سرویس متصل شوند، با دیگر بازیکنان صحبت کنند و به بازی های چند نفرهٔ دیابلو بپیوندند. به جز داده های حساب کاربری، هیچ اطلاعاتی از بازی بر روی سرور بتل. نت ذخیره نمی شد. هنگامی که بازیکنی به سرویس متصل می شد، مستقیم در حال تبادل اطلاعات با دیگر بازیکنان بود که این قابلیت باعث می شد بازیکنان بتوانند در بازی تقلب کنند.
انتشار استارکرافت در سال ۱۹۹۸، باعث افزایش استفاده از خدمات بتل. نت شد. بتل. نت استار کرفت به ویژه در کره جنوبی، بسیار موفق بود. به طوری که بازیکنان وارد شده در بسیاری از مواقع از بازیکنان ایالات متحده بیشتر بود.
استارکرافت با خود یک روش جدید جلوگیری از کپی های غیرقانونی به ارمغان آورد. یک طرح حفاظت با کلید سی دی. در این روش فقط آن دسته از بازیکنان با یک کلید CD معتبر و منحصر به فرد اجازه ورود به سرویس را داشتند. فقط یک نفر می تواند به بتل. نت با استفاده از یک کلید CD خاص در یک زمان ارتباط برقرار کنند.
دیابلو ۲ در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. مهمترین خبر اصلی دیابلو ۲ این بود که بازی آنلاین از طریق بتل. نت، به صورت سرویس گیرنده و سرویس دهنده اجرا می شود. یعنی بازی در سرورهای بلیزارد اجرا می شد. اما در هر حال چون شخصیت ها به صورت محلی نگهداری می شدند باز هم امکان تقلب در بازی وجود داشت. در دیابلو ۲ همچنین این امکان وجود داشت که نمایهی بازیکنان در اتاق گپ به شکل شخصیت آن ها در بازی باشد. همچنین رابط کاربری بتل. نت به طور کامل تغیر کرد. با انتشار بسته توسعه دیابلو ۲: ارباب نابودی در سال ۲۰۰۱، استفاده از بتل. نت افزایش یافت.
wiki: بتل•نت