بت انگاری کالا ( نام علمی: Commodity fetishism ) دربرگیرنده فرایندی است که طی آن، کنش گران در نمی یابند که این کار خودشان بوده که به کالاها ارزش بخشیده است. [ ۱] کنش گران تمایل دارند باور کنند که ارزش هرچیز ناشی از خصیصه های ذاتی آن است؛ ارزش مبادله کالاها بر مبنای ارزش مصرف آن ها تعیین می شود؛ بنابراین، «بازار» از نظر کنش گران، وظیفه ای می یابد که فقط خود کنش گران باید آن را انجام دهند. این فرایند طبیعی ناشی از تکوین تاریخی سرمایه داری است. کارل مارکس اصطلاح بت انگاری را از شارل دو بروس، انسان شناس متقدم فرانسوی، اقتباس کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفwiki: بت انگاری کالا